کمبود پنج خودروی ست نجات در جاده‌های لرستان


کمبود پنج خودروی ست نجات در جاده‌های لرستان

خرم آباد - ایرنا - مدیرعامل جمعیت هلال احمر لرستان گفت: اکنون 13 خودروی ست نجات در جاده‌های لرستان مستقر است که برای امدادرسانی بهتر در مواقع بحرانی نیازمند پنج خودروی دیگر هستیم.

صارم رضایی روز چهارشنبه در بازدید از خبرگزاری جمهوری اسلامی (ایرنا) لرستان اظهار داشت: نیروهای امدادی هلال احمر در راستای مقابله با کرونا به خوبی عمل کردند و در انجام وظایف خود خوش درخشیدند.

وی گفت: در اوایل شیوع ویروس کرونا با غربالگری در ورودی شهرهای استان نقش بسزایی را در کاهش انتقال این بیماری انجام دادیم.

وی افزود: اکنون هم توزیع ماسک همچنین دستکش یکبار مصرف در دستور کار است و بین اقشار آسیب پذیر توزیع می شود.

وی بیان کرد: راه اندازی خانه های هلال در روستای استان در دستور کار است و مردم در حوادث طبیعی، بحران را مدیریت می‌کنند تا عوامل امدادی در صحنه حضور پیدا کنند.

رضایی افزود: اما در این راستا مردم باید آموزش‌های لازم را فراگیرند و سعی شده است با هماهنگی در سطح روستاها و دهیاری ها این اقدام را انجام دهیم.

وی ادامه داد: همچنین با اجرای طرح خادم (خانواده آماده در مخاطرات) خانواده‌ها بحران را برای کاهش آسیب ها مدیریت می‌کنند.

وی با اشاره به اینکه ۸۰ درصد از خسارت جانی به دلیل آموزش صحیح در مواقع بحرانی است گفت: اگر بتوانیم با آموزش صحیح جامعه را آگاه کنیم در بحران با مدیریت کاهش آسیب ها را شاهد خواهیم بود.

وی بیان کرد: بزرگترین سایت غرب کشور در بام لرستان با ظرفیت چهار بالگرد در حال احداث می باشد که ۹۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارد.

وی گفت: در سیل ۹۸ تمام شهرستان ها درگیر بودند اما مدیریت صحیح هلال‌احمر لرستان موجب تقدیر رئیس جمهور شد.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر لرستان افزود: لرستان به دلیل مناطق کوهستانی روزانه شاهده بسیاری از حوادث و اتفاقات هستیم که کار امداد را سخت تر می کند.

رضایی گفت: از سال ۸۵ تاکنون خودروهای امدادی بروز نشده اند که نیازمند تامین اعتبار هستیم و امیدواریم در این راستا نگاه ویژه شود.

وی ادامه داد: لرستان نیازمند تجهیزات بروز است همچنین ابزار آلات کوهنوردی باید جدید شوند که در هر نقطه امکان حادثه وجود دارد.

وی افزود: سال گذشته ۲۱ نفر در رودخانه‌های لرستان غرق شدند همچنین در پنج ماهه نخست امسال ۱۱ نفر غرقی گزارش شد.

رضایی افزود: از سوی دولت کمک های خوبی به جمعیت مرکز شد و موفق شد این سه خودروی ست نجات برای استان در نظر بگیریم که اکنون در جاده های استان مستقر هستند.

وی بیان کرد: جاده‌های لرستان نیازمند ۱۷ خودروی ست نجات می باشد که اکنون ۱۳ خودروی ست نجات داریم که باید پنج خودروی دیگر به جاده های استان اضافه شود.


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


متن تبریک تولد پسرم | 60 متن تبریک روز تولد پسرم جدید و احساسی