تاکید بر رعایت ضوابط و پروتکل های بهداشتی ستاد ملی مقابله با کرونا در عزاداری ماه محرم


تاکید بر رعایت ضوابط و پروتکل های بهداشتی ستاد ملی مقابله با کرونا در عزاداری ماه محرم

حجت الاسلام رستمی با اشاره به اینکه باورها و ارزش های دینی مردم برای دست اندرکاران ستاد ملی مقابله با کرونا مهم است، گفت: ضرورت دارد عزاداری ماه محرم با رعایت پروتکل ها و ضوابط بهداشتی برگزار شود.

به گزارش خبرنگار گروه قرآن و معارف خبرگزاری شبستان، نشست ستاد ملی پیگیری های ویژه محرم صبح امروز 21 مرداد ماه در مجموعه فرهنگی سرچشمه برگزار شد.

در این نشست، حجت الاسلام مصطفی جلالی، معاون فرهنگی و تبلیغی سازمان تبلیغات اسلامی با اشاره به تشکیل ستاد تبلیغات محرم گفت: در این ستاد سندی برای نحوه برگزاری عزاداری ماه محرم تدوین شد تا در شرایط کرونا ما از جریان تبلیغ عقب نیفتیم.

وی با اشاره به اینکه توجه به موضوع محرم در این شرایط پیچیدگی های خاص خود را دارد، گفت: سخت ترین موضوعی که در برنامه ریزی و تهیه سند برای عزاداری ماه محرم مورد توجه قرار گرفت، موضوع اقناع بود چرا که هیئتی ها افرادی عاطفی و با ظرافت های خاصی هستند که عشق سیدالشهدا در آنها عمیق است و نمی شود به آنها گفت که جلسات عزاداری ماه محرم امسال برگزار نمی شود.

معاون فرهنگی و تبلیغی سازمان تبلیغات اسلامی اظهار کرد: اقناع هیئات مذهبی و فضای کلی که برای رعایت پروتکل ها در هیئات ایجاد شد، موجب شد که ما در تدوین این سند تلاش کنیم و در این راستا جلسات متعددی با وعاظ مختلف برگزار و شاهد همراهی آنها بودیم.

وی به رعایت پروتکل های بهداشتی 93 هزار هیئت مذهبی اشاره کرد و گفت: هیئات مذهبی که تمایل به برگزاری عزاداری سیدالشهدا (ع) دارند، باید خودشان را در این سامانه ثبت و مکان و اقتضائات برگزاری مراسم عزاداری شان را اعلام کنند.

معاون فرهنگی و تبلیغی سازمان تبلیغات اسلامی با اشاره به اینکه خوشبختانه در فضای مجازی امکان برگزاری هیئت مجازی فراهم شده است، گفت: اگر مراسم عزاداری امسال به خوبی مدیریت نشود، جریان شیعه انگلیسی تصویر نادرستی در قاب های متعددی از عزاداری سیدالشهداء ارایه خواهند کرد؛ به همین جهت ما برای آنکه عقلانیت شیعه را نشان دهیم برای برگزاری عزاداری سیدالشهداء (ع) در شرایط بحران کرونا مدلی ارایه کردیم.

بنا بر این گزارش، در ادامه نشست، حجت الاسلام رستمی، مسئول نهاد نمایندگی ولی فقیه در دانشگاه ها با اشاره به اینکه بحث سلامت مردم و حفظ دستاوردهایی که برای مبارزه با شیوع ویروس کرونا و سلامت و امنیت مردم صورت گرفته است، قابل تحلیل است.

مسئول نهاد نمایندگی ولی فقیه در دانشگاه ها بیان کرد: مجموعه کارشناسانی که در بدنه وزارت بهداشت و ستاد ملی مقابله با کرونا فعالیت می کنند، دغدغه شان سلامت است و باورها و ارزش های دینی مردم نیز برایشان مهم است؛ بنابراین توصیه به ضوابط و پروتکل های اعلام شده در برگزاری مراسم عزاداری سیدالشهداء باید مورد توجه قرار گیرد.

وی بر لزوم توجه مردم به رعایت پروتکل های بهداشتی و همراهی با مسئولان وزارت بهداشت با کمترین چالش ها در برگزاری عزاداری سیدالشهداء (ع) تاکید کرد.

بنا بر این گزارش، در ادامه این نشست، حجت الاسلام محمد جواد حاج علی اکبری، رییس شورای سیاستگزاری ائمه جمعه با اشاره به اینکه چشم امید ما در مشکلات به سیدالشهداء (ع) است، گفت: در محرم امسال نیز اتفاق خاصی خواهد افتاد و همانند همیشه سیدالشهداء (ع) ناجی ما خواهد بود. امیدواریم به لطف و مدد حضرت شاهد برگزاری پرشور و با رعایت پروتکل های بهداشتی از سوی مردم در عزاداری ماه محرم باشیم.

وی افزود: در برگزاری مراسم عزاداری امسال مقام معظم رهبری کار ما را راحت کردند و مانند همیشه بار را از دوش همه برداشتند و تاکید بر رجوع به دستورالعمل های ستاد ملی مبارزه با کرونا در برگزاری مراسم عزاداری سیدالشهدا کردند.

رییس شورای سیاستگزاری ائمه جمعه خاطرنشان کرد: سندی که از سوی ستاد ملی مقابله با کرونا تهیه شده است، سندی کامل و جامع همراه با بیان راهبردها و فرآیندهاست که همه برای تحقق آن تلاش می کنیم. نمایندگان ولی فقیه در استان ها و شهرستان ها در قرارگاه های استانی و شهرستانی هم ملزم به رعایت این دستورالعمل در برگزاری مراسم عزاداری ماه محرم هستند.

پایان پیام/40

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه قرآن و معارف

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


تست هوش تشخیص دو خواهر : کدام پسر 2 خواهر دارد؟