کاهش مرگ و میر ناشی ازحوادث رانندگی در آذربایجان شرقی


کاهش مرگ و میر ناشی ازحوادث رانندگی در آذربایجان شرقی

مدیرکل پزشکی قانونی استان آذربایجان شرقی گفت: طی چهار ماهه اول سال‌جاری، 271 نفر به علت حوادث ناشی از تصادفات رانندگی در استان جان خود را از دست دادند که در مقایسه با مدت زمان مشابه سال گذشته حدود 16 درصد کاهش داشته است.

علی صفائی فرد در جمع خبرنگاران اظهار کرد: از مجموع تلفات حوادث رانندگی طی چهار ماهه اول سال‌جاری در استان، 231 نفر مرد و 40 نفر زن بودند که هرکدام به ترتیب 10 و 39 درصد کاهش یافته است.

وی افزود: بیشترین تلفات حوادث رانندگی در طی این مدت به ترتیب با 181 فوتی در جاده‌های برون شهری و روستایی، 63 نفر در مسیرهای درون شهری، 10 نفر در جاده‌های خارج از استان و نامعلوم و همچنین سایر راهها گزارش شده است.

وی افزود: 11 نفر از این تعداد نیز خارج از حریم جاده (موارد غیرترافیکی) و شش نفر نیز با فاصله بیش از 30 روز از زمان تصادف فوت کرده‌اند.

مدیرکل پزشکی قانونی استان با اعلام این‌که درتیر ماه امسال 77 نفر بر اثر حوادث رانندگی در استان جان خود را از دست دادند، گفت: این آمار در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته 16 درصد کاهش داشته است.

وی با اعلام این‌که طی چهار ماهه اول امسال تعداد مصدومین حوادث رانندگی مراجعه کننده به ادارات پزشکی قانونی استان چهار هزار و 817 نفر بوده است، گفت: از این تعداد سه هزار و 666 نفرمرد و هزارو 151 نفر زن بودند که در مقایسه با مدت زمان مشابه سال گذشته حدود 23 درصد کاهش یافته است.

وی ادامه داد: در تیر ماه امسال نیز هزارو 507 نفر در اثر حوادث رانندگی مصدوم و به ادارات پزشکی قانونی مراجعه کردند که در مقایسه با مدت زمان مشابه سال گذشته حدود 21 درصد کاهش داشته است.

به نقل از روابط عمومی پزشکی قانونی استان، تعداد کل تلفات ناشی از تصادفات رانندگی در آذربایجان‌شرقی طی سال 98 برابر با 882 نفر بود که از این تعداد 177 نفر زن و 705 نفر مرد بوده است. مصدومین این حوادث نیز درسال 98 بالغ بر 17 هزار و 126 نفر گزارش شده که چهار هزار و 800 نفر از آنان زن و 12 هزارو 326 نفر مرد بودند.

انتهای پیام

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه آذربایجان شرقی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


چراغ سبز قایدی برای بازگشت به استقلال