زیرساخت‌های اینترنتی 36 مدرسه سمیرم فراهم می‌شود


زیرساخت‌های اینترنتی 36 مدرسه سمیرم فراهم می‌شود

اصفهان- ایرنا- مدیر آموزش و پرورش سمیرم گفت: تامین زیرساخت‌ها و تجهیزات مورد نیاز اینترنت دانش‌آموزان در 36 مدرسه این شهرستان در دست انجام و اقدام است.

محمد نادری سمیرمی روز چهارشنبه در نشست خبری با خبرنگاران در این نهاد اظهارداشت: شیوع ویروس ناشناخته کرونا شرایطی را ایجاد کرد که نظام تعلیم و تربیت را به بهره گرفتن از فضای مجازی و موبایلی کشانده است.

به گفته وی با وجود سختی کار در شرایط کرونایی از همان دوم اسفندماه ۹۸ که قرنطینه ها و محدودیت‌ها اعمال شد، آموزش فراگیران قدم به قدم جلو رفت و با همکاری خوب معلمان لحظه‌ای تعطیل نشد.

مدیر آموزش و پرورش سمیرم با بیان اینکه از ۱۶۹ مدرسه این شهرستان ۵۳ آموزشگاه فاقد شرایط خاص بهره‌مندی از تجهیزات و اینترنت بودند، افزود: تامین مودم و سایر امکانات مورد نیاز ادامه تحصیل، برای ۲۳ مدرسه از این بین انجام شده است.

نادری ادامه داد: برای ۳۶ مدرسه باقی مانده در حال پیگیری، تامین اعتبار و تکمیل زیرساخت‌های لازم در این بستر مجازی هستیم تا از پانزدهم شهریور ماه به طور رسمی شاهد بازگشایی مدارس، البته در صورت اعلام ستاد ملی مدیریت کرونا باشیم.

وی با اعلام اینکه در سال تحصیلی جدید تعطیلی پنجشنبه لغو شده است، اظهارداشت: برای سه وضعیت زرد، قرمز و سفید و آموزش به شکل ترکیبی(حضوری و غیرحضوری) آماده‌ایم.

معاون آموزش و نوآوری مدیریت آموزش و پرورش سمیرم گفت: هر چند آموزش‌های مجازی و غیرحضوری مشکلاتی در پی دارد اما تمام ظرفیت مجموعه تعلیم و تربیت را برای آموزش در این بستر بکار گرفته‌ایم.

تیمور رحمانی با بیان اینکه آموزش مجازی برای دانش آموزان برخی کلاس‌ها بویژه اول ابتدایی و پایه دوازدهم مشکل‌تر است، افزود: بهره گرفتن از اینترنت و گوشی همراه در دوره ابتدایی مشکل‌تر بوده و آسیب زننده نیز هست، اما در این شرایط چاره‌ای غیر از کار در این فضا نیست.

وی ادامه داد: اگر شرایط فراهم باشد و کرونا اجازه بدهد کلاس اول ابتدایی در همه مدارس روستایی و شهری را از ابتدای شهریور آغاز خواهیم کرد.

معاون آموزش و نوآوری مدیریت آموزش و پرورش سمیرم در پاسخ به خبرنگار ایرنا درباره چگونگی آموزش‌های عشایری و مناطق دور افتاده، خاطر نشان کرد: مطابق بخشنامه ۱۹ فروردین ماه امسال، فرآیند تعلیم و تربیت در مدارس فاقد امکانات و زیرساخت‌های مخابراتی تعطیل نشد و به شکل هفتگی ادامه یافت.

رحمانی اظهارداشت: در این طرح که با مشارکت راهبران آموزشی انجام گرفت جزوه‌ها و بسته‌های آموزشی تهیه کردیم و با رعایت شیوه‌نامه‌های بهداشتی به دست فراگیران در روستاها و مناطق عشایری دور دست رساندیم.

وی یادآور شد: سمیرم با اجرای این طرح در استان اصفهان شاخص شده و اجرای خوب طرح نشان داد که تربیت و تعلیم هیچ زمانی تعطیل شدنی نیست و کار با روش‌های ابتکاری پیش خواهد رفت.

شهرستان سمیرم در ۱۶۰ کیلومتری جنوب اصفهان دارای ۱۶۹ مدرسه، نزدیک به ۱۰ هزار دانش‌آموز، یکهزار و ۲۲۰ آموزگار و فعال فرهنگی و ۸۰۰ بازنشسته نظام تعلیم و تربیت است.

این شهرستان دارای ۱۵۰ روستا و آبادی، ۶ شهر و چهار بخش مرکزی، پادنا، وردشت و پادنای بزرگ و همچنین حدود چهار هزار خانوار عشایری است که در فصل بهار به این خطه ییلاقی کوچ می کنندو تا پایان شهریور در این منطقه میمانند.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه اصفهان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


هیچگاه موز و تخم مرغ را باهم نخورید