شرکت آب و فاضلاب چهارمحال و بختیاری برای اختصاص پساب به فضای سبز آمادگی دارد


شرکت آب و فاضلاب چهارمحال و بختیاری برای اختصاص پساب به فضای سبز آمادگی دارد

شهرکرد- ایرنا- مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب چهارمحال و بختیاری با اشاره به ضرورت مدیریت بهینه مصرف آب گفت: این شرکت برای اختصاص پساب به فضای سبز شهری در استان آمادگی کامل دارد.

به گزارش روز چهارشنبه ایرنا، احمدرضا محمدی در دیدار اعضای شورای اسلامی استان چهارمحال و بختیاری تاکید کرد: برای استفاده از پساب در فضای سبز شهری آمادگی امضای تفاهم‌نامه با شهرداری‌های متقاضی در این استان وجود دارد.

وی افزود: برای جلوگیری از هدرروی آب در شهرها و روستاها نیاز به انجام پایش میزان مصرف، مدیریت شبکه و اصلاح شبکه است.

محمدی، به پوسیدگی و فرسودگی شبکه‌های توزیع آب و منابع موجود در برخی نقاط چهارمحال و بختیاری اشاره و تصریح کرد: برای ایجاد اصلاح این شبکه‌ها در شهرها و روستاها نیاز به همکاری شهرداری‌ها، دهیاری‌ها و شوراهای اسلامی است.

وی تصریح کرد: شبکه جمع‌آوری فاضلاب شهرکرد و بروجن سال‌ها پیش اجرا و هم‌اکنون تاسیسات آن فرسوده شده است.

محمدی اظهار داشت: در این راستا خدمات مرتبط با لایروبی‌ها باید با اولویت و سرعت انجام شود.

رییس شورای اسلامی چهارمحال و بختیاری نیز با اشاره به خشک‌سالی‌های دهه اخیر و کاهش شدید منابع آب در استان گفت: جداسازی آب آشامیدنی ساختمان‌های مسکونی در دستور کار قرار گیرد.

فرهاد رئیسی تاکید کرد: جداسازی آب آشامیدنی از شست‌وشو در بسیاری کشورها انجام شده و اجرای این طرح در این استان ضروری است.

وی، فرهنگ‌سازی برای مصرف صحیح منابع آب را ضروری دانست و افزود: جداسازی پساب و استفاده از آن در توسعه فضای سبز شهری و روستایی به‌ عنوان یکی از مهم‌ترین نیازهای توسعه شهرها و روستاها مورد توجه مسوولان مرتبط باشد.

رئیسی، نحوه مصرف آب در چهارمحال و بختیاری را ضروری اعلام و تصریح کرد: در این راستا احداث چاه‌های جذبی به‌منظور کاهش شدت سیلاب‌ها و جلوگیری از هدرروی آب در دستورکار قرار گیرد.

وی، با اشاره به سیستم فرسوده خط انتقال و توزیع آب آشامیدنی و انشعاب‌های شبکه جمع‌آوری فاضلاب در برخی شهرها و روستاهای چهارمحال و بختیاری یادآور شد: شوراهای اسلامی شهر و روستا در استان برای جلوگیری از هدررفت آب آشامیدنی و نشت فاضلاب همکاری لازم به‌منظور بازسازی انشعابات مربوطه را با شرکت آب و فاضلاب خواهند داشت.

وی اظهار داشت: برنامه‌ریزی برای مهار رواناب‌های ناشی از بارندگی در نقاط مختلف چهارمحال و بختیاری باید در دستور کار دستگاه‌های اجرایی مرتبط قرار گیرد.

به گزارش ایرنا، چهارمحال و بختیاری سرچشمه سه رودخانه زاینده‌رود، کارون و بخشی از دز است و افزایش یا کاهش بارش‌ها در این استان، استان‌های خوزستان، اصفهان و فلات مرکزی را تحت تاثیر خود قرار می‌دهد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه چهارمحال و بختیاری

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


بهترین و زیباترین شعر درباره جشن خودکار برای کلاس سوم و چهارم ابتدایی