آرش میراسماعیلی: آسیب به جودو، لطمه به ورزش ایران است/ حضور در CAS تمام تمرکزمان را گرفته/فقط عضو شدن در کمیسیون ورزشکاران مهم نیست


آرش میراسماعیلی: آسیب به جودو، لطمه به ورزش ایران است/ حضور در CAS تمام تمرکزمان را گرفته/فقط عضو شدن در کمیسیون ورزشکاران مهم نیست

رئیس فدراسیون جودو گفت: در شرایط موجود باید به این فکر کنیم که اگر اتفاقی برای جودوی ایران بیافتد در حقیقت این اتفاق برای ورزش ایران است.

آرش میراسماعیلی رئیس فدراسیون جودو در گفت و گو با خبرنگار جی پلاس؛ در خصوص مشکل صدور روادید برای حضور در دادگاه حکمیت ورزش اظهار کرد: همان طور که همه می‌دانند 9 ماه است که درگیر وضعیت تعلیق مان هستیم و تمام تمرکزمان را روی دادگاهی که قرار است 26 شهریور برگزار شود گذاشته‌ایم و این تاریخ برای ما اهمیت زیادی دارد. الان هم روزهای پایانی لایحه‌مان تکمیل شده اما با توجه به شیوع ویروس کرونا بحث سفارت به وجود آمده که متاسفانه همکاری لازم را با ما نمی‌کند هرچند وزارت امور خارجه و وزارت ورزش همکاری خوبی داشتند. متاسفانه هنوز فضای صدور ویزای شینگن علی رغم فرصت کم با‌قی مانده و شرایط خاصی که داریم، فراهم نشده است. منتظر سفارت هستیم که فراخوان بزند تا مدارک را تحویل بدهیم. فعلا استرس صدور ویزای شینگن و حضور در دادگاه بین‌المللی تمام تمرکز ما را گرفته؛ امیدواریم سفارت همکاری لازم را انجام و ما را در موارد خاص قرار دهد.

او با بیان اینکه اگر این مشکل برطرف نشود باید به فکر راه حل جدی بود، گفت : دکتر علی نژاد و دکتر طهماسبی در حال پیگیری هستند از طریق وزارت ورزش تمام هماهنگی‌های لازم را انجام دادند منتها مشکل ما هماهنگی نیست. مشکل اصلی ما اتحادیه اروپا است که ویزای شینگن را محدود کرده و در موارد خاص قرار داده؛ بنابراین نمی‌شود خیلی هم سفارت را مقصر دانست. به هر حال امیدواریم سفارت ما را جزو موارد خاص قرار بدهد تا بتوانیم شرایط حضور را پیدا کنیم. اگر واقعا این امکان را نداشته باشیم که حضور پیدا کنیم و شرایطی پیش آید که نتوانیم روادید را بگیریم دو راه حل خواهیم داشت.

میراسماعیلی در ادامه صحبت های خود گفت: من با وزیر ورزش صحبت کردم و با دکتر علی نژاد هم هماهنگی‌های لازم انجام شد. تمام هدف ما برای گرفتن ویزای شینگن است در غیر این صورت باید دو راه حل را پیش ببریم و تلاشمان در این است که شرایط خوبی برای ما به وجود بیاید. از چند ماه پیش کارهایمان را انجام دادیم و حتی سفارت ایران در سوئیس در حال کمک کردن است. البته این وضعیت تنها برای ایران نیست و اتحادیه اروپا با توجه به شرایط ایجاد شده به دلیل ویروس کرونا برای اتباع تمام کشورها شرایط خاصی را مد نظر قرار داده است.

میراسماعیلی با بیان اینکه فدراسیون با وزارت ورزش و کمیته ملی المپیک هماهنگ است، گفت: از وزیر ورزش تشکر می‌کنم و جلسات موفقی را با هم برگزار کردیم؛ جزئیات را گزارش دادم و مشورت‌های لازم را گرفتم. تاکیدی که سلطانی فر داشت این بود که فدراسیون، کمیته ملی المپیک و وزارت ورزش باید به صورت واحد عمل کنند. ما هم به همین معتقد هستیم چون این پرونده یک پرونده ملی است و فقط مختص فدراسیون جودو نیست. شبکه‌های معاند تبلیغات منفی‌ بزرگی روی این موضوع انجام می‌دهند. خدا را شکر اکنون حمایت از طریق وزارت ورزش و کمیته ملی المپیک وجود دارد.

او در ادامه افزود: درست است گاهی اختلاف سلیقه‌هایی بوده اما این اختلاف‌ها شخصی نیست. امیدوارم در این شرایط همه به این فکر کنیم که اگر برای جودو اتفاقی بیفتد در حقیقت این اتفاق برای ورزش ایران رخ داده بنابراین این موضوع را باید جدی بگیریم. این روزها نیاز به آرامش و تمرکز داریم چون آن‌ها با تمام قوا در دادگاه حاضر می‌شوند. بنابراین تحریکی نکنیم و حرفی نزنیم که مشکل ساز باشد. طبیعتا باید در دادگاه حضور پیدا کنیم حالا 26 شهریور یا هر زمانی که تصمیم بگیریم. شاید بخواهیم این جلسه را به تعویق بیندازیم شاید هم هر دو طرف بخواهیم غیر حضوری این موضوع را حل کنیم. این تصمیماتی است که حمایت همه جانبه می‌ طلبد و من از روز اول، این پرونده را با هماهنگی کمیته ملی المپیک و وزارت ورزش پیش بردم چون می‌دانستم این یک مسئله مهم است.

عضو کمیسیون ورزشکاران کمیته ملی المپیک در مورد انصراف خود از کاندیدایی پست ریاست تصریح کرد: با توجه به بحث ریاست و مشکلات این کمیسیون که تقریبا از 8-7 ماه قبل پیش آمد تصمیم بر این گرفته شد که انتخابات ریاست برگزار شود؛ من هم وقتی که هادی ساعی و دوستان دیگر کاندیدا شدن با توجه به این که فدراسیون کارها و مشغله‌های خاص خود را دارد از کاندیداتوری انصراف دادم اما به عنوان یک عضو همچنان در خدمت کمیسیون هستم، طبیعتا کمک حال خواهم بود و هرجلسه‌ای تشکیل شود حضور پیدا می‌کنم.

او با اشاره به اختلاف ایجاد شده در کمیسیون ورزشکاران کمیته ملی المپیک گفت: متاسفانه کمیسیون وارد جوی شد که گویی این فضا از بیرون هدایت می‌شد و این خوب نبود. بعضی از قهرمانان رودرروی هم قرار گرفتند. وقتی فشارها از بیرون زیاد شود این موضوع چند جناحی می‌شود که همین مسئله به نظر من اختلافاتی بین قهرمانان ایجاد کرد که اتفاق خوبی نبود چون همه برای کشور افتخار آفرینی کرده‌اند.

رئیس فدراسیون جودو در پایان گفت: کمیسیون ورزشکاران یکی از مهم ترین‌ کمیسیون‌های کمیته ملی المپیک هست و در همه جای دنیا هم وجود دارد. خود من در کنگره‌ای که توماس باخ هم حضور داشت اهمیت این کمیسیون را فهمیدم. کمیسیون ورزشکاران می‌تواند به صورت مستقیم با کمیته بین‌المللی المپیک در ارتباط باشد. حتی آیین نامه‌اش را هم IOC باید تایید کند و ایرادی هم که در روز انتخابات گرفتیم یک ایراد قانونی بود و تاییدیه IOC را نداشت که یک ساعت بعد از شروع جلسه تاییدیه آمد اما چون حساسیت خاصی هست گاهی اوقات اعضا کمتر شرایط را درک می‌کنند که چه وظایفی دارند. تنها عضو شدن و رای دادن مهم نیست واقعا باید فعالیت باشد ولی برخی از اعضای کمیسیون درگیر تمرین، اردو و کار هستند که این موضوع به نوعی فعالیت کمیسیون را کمتر می‌کند. امیدوارم هادی ساعی که هم با باتجربه؛ هم قهرمان ارزنده‌ است و خودش هم در هیات اجرایی حضور دارد بتواند یک هماهنگی را به وجود بیاورد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گوناگون

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


جملات و متن تبریک روز جهانی خلبان به همسرم و عشقم + عکس نوشته و استوری