اصفهان در ترویج فرهنگ ایثار و شهادت گامهای موثری برداشت


اصفهان در ترویج فرهنگ ایثار و شهادت گامهای موثری برداشت

اصفهان- ایرنا - مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی اصفهان گفت: اصفهان در ترویج فرهنگ ایثار و شهادت گام‌های موثری برداشته که نمود آن تقدیم شهدای بسیار در عرصه های دفاع از اسلام بوده است.

حجت الاسلام و المسلمین رمضانعلی معتمدی روز سه شنبه در آیین سه شنبه های تکریم گفت: اصفهان همواره در حوزه ایثار و شهادت پیش قدم بود و نمود آن تقدیم ۳۷۰ شهید در روز ۲۵ آبان و ارسال و اعزام نیرو و کمک‌های مردمی در روز پس از آن است.

وی اظهارکرد: امروز یاد و نام و خط شهدا سرمشق مردم و مسوولان ماست و در همین راستا طرح "سه شنبه های تکریم" توسط وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی به منظور این ترویج این فرهنگ رقم خورده است.

وی با بیان اینکه استان با تقدیم ۲۴ هزار شهید حماسه ای ماندگار در تاریخ خلق کرد، ادامه داد: اصفهان دارای ۶ خانواده سه شهید، سه خانواده پنج شهید، هفت خانواده چهار شهید، ۵۹ خانواده سه شهید و ۵۴۲ خانوده ۲ شهیدی است.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی اصفهان افزود: ۵۶ پدر شهید راه فرزند شهید خود را پس از شهادت فرزند و ۸۳ فرزند شهید پس از شهادت پدر راه آنها را ادامه دادند و به درجه رفیع شهادت نائل شدند.

وی خاطرنشان کرد: از مجموع ۲۴ هزار شهید استان قریب ۱۹ هزار شهید دارای اسامی اهل بیت (ع) بودند که نشان از تربیت و جایگاه خانواده در هدایت به مسیر ولایت و عترت است.

معتمدی اضافه کرد: از مجموع سه هزار و ۷۰۰ شهید طلبه و روحانی کشور ۵۴۳ شهید طلبه و روحانی متعلق به اصفهان است که در بین آنها شیهدان شاخصی چون شهید مدرس، نواب صفوی، بهشتی، اشرفی اصفهانی، میثمی و ردانی‌پور وجود دارد.

وی با اشاره به نقش نجف آباد در سالهای دفاع مقدس تاکید کرد: این شهرستان با ۲ هزار و ۵۰۰ شهید دارای یک لشکر با هفت هزار و ۸۰۰ رزمنده، چهار هزار جانباز، ۳۸۰ آزاده و دارای ۲۴۰ خانواده ۲ شهید، ۱۷ خانواده سه شهید و 2 خانواده چهار شهیدی است.

همچنین امام جمعه نجف آباد در این مراسم گفت: امیدواریم این مسیری که وزارت ارشاد در تکریم خانواده های شهدا در پیش گرفت ادامه یابد زیرا الگو گیری از شهدایی که مسیر حیات طیبه را طی کردند برای جامعه و جوانان کشور ضروری است.

حجت الاسلام و المسلمین مصطفی حسناتی خاطرنشان کرد: شهدا جویای رزق جاودانگی بودند و با بهره گیری از سفره توحید و ولایت این حیات طیبه را دریافتند و با هجرت از وابستگی ها تمام دارایی خود را در طبق اخلاص قرار دادند.

وی با اشاره به نقش خانواده های شهدا در تربیت چنین فرزندانی، گفت: رزق حلال، تربیت صحیح دینی در دامن پاک مادران ایرانی موجب شد این حماسه های بزرگ توسط فرزندان این مرز و بوم رقم خورد.

همچنین فرمانده لشکر هشت نجف اشرف در این مراسم گفت: آنچه موجب شد این رزمنده جوان با این سابقه اندک حضور در سپاه اینچنین ماندگار شود، اخلاص و معرفت بالای این شهید است.

سردار سیف اله رشیدزاده اظهارکرد: شهید حججی با شجاعت و صلابت در برابر دشمن تکفیری ایستاد و پس از اسارت ذره ای ترس در وجود او مشاهده نشد.

پدر شهید حججی در این مراسم گفت: جا دارد در این مراسم از شهدایی که همزمان با شهید حججی به درجه رفیع شهادت نایل شدند از جمله شهید حسین قمی و سایر شهدای ایرانی، عراقی، لبنانی، افغانستان و پاکستان و سایر شهدای محور مقاومت یادی کنیم.

محمدرضا حججی اظهارکرد: بعد از شهادت محسن حججی تازه مردم ایران متوجه شدند در شهرستانی مثل نجف آباد ۲ هزار و ۵۰۰ شهید تقدیم راه اسلامی کرده است.

وی با اشاره به اهتمام شهید حججی در ترویج فرهنگ کتاب و کتابخوانی قرار گرفتن نجف آباد به عنوان پایتخت کتاب در سال ۱۴۰۰را خواستار شد.

فرماندار نجف آباد در این مراسم گفت: با توجه به اینکه سالروز شهادت محسن حججی به عنوان روز شهدای مدافع حرم نامگذاری شد جا دارد هرساله یک برنامه ملی از این مکان برای سراسر کشور اجرا شود.

مجتبی راعی گفت: برخی از زایران این شهید از سایر استان‌ها درخواست کرده اند که زایرسرایی در مجاورت این شهید احداث شود.

هفتمین آیین سه شنبه های تکریم به مناسبت سالروز شهادت محسن حججی، روز سه شنبه با حضور ویدئو کنفرانسی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در جوار شهید محسن حججی در شهرستان نجف آباد برگزار شد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه اصفهان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


40 عکس نقاشی دخترانه جدید، ساده، زیبا، فانتزی و آسان برای پروفایل