تغییر اندازه پیش فرض فونت ها در مرورگر کروم


تغییر اندازه پیش فرض فونت ها در مرورگر کروم

رسانه کلیک – اگر شما هم برای خواندن محتوای وب‌سایت‌ها در مرورگر کروم با مشکل مواجه هستید یا به عبارتی اندازه فونت ها در مرورگر کروم برای خواندن راحت محتوا مناسب نیست می‌توانید اندازه پیش فرض را تغییر دهید. برای این کار از دو روش می‌توانید استفاده کنید. این دو روش در ادامه توضیح داده […] نوشته تغییر اندازه پیش فرض فونت ها در مرورگر کروم اولین بار...

همراه اول در کلیک

رسانه کلیک – اگر شما هم برای خواندن محتوای وب‌سایت‌ها در مرورگر کروم با مشکل مواجه هستید یا به عبارتی اندازه فونت ها در مرورگر کروم برای خواندن راحت محتوا مناسب نیست می‌توانید اندازه پیش فرض را تغییر دهید. برای این کار از دو روش می‌توانید استفاده کنید. این دو روش در ادامه توضیح داده می‌شوند.

استفاده از Zoom Mode در مرورگر کروم

قبل از اینکه بخواهیم تنظیمات مربوط به اندازه فونت را در مرورگر کروم تغییر دهیم می‌توانیم از قابلیتی به نام Zoom یا همان بزرگ‌نمایی برای بزرگ‌تر کردن اندازه فونت‌ها استفاده کنیم. با استفاده از این قابلیت همه محتوای وب‌سایت از جمله اندازه عکس‌ها و اندازه فونت‌ها بزرگ‌تر نمایش داده می‌شوند. این مسئله یک نکته مثبت برای استفاده از این قابلیت به حساب می‌آید.

تغییر اندازه پیش فرض فونت ها در مرورگر کروم

اگر بخواهید به جای استفاده از Zoom Mode در مرورگر کروم از تغییر اندازه پیش فرض فونت ها استفاده کنید ابتدا مرورگر کروم را باز کنید. در گوشه سمت راست بالای صفحه آیکون 3 نقطه کلیک کنید. از منوی باز شده روی گزینه Setting کلیک کنید.

تغییر اندازه پیش فرض فونت ها در مرورگر کروم

تغییر اندازه پیش فرض فونت ها در مرورگر کروماز پنجره Setting در قسمت Appearance روی گزینه Font Size کلیک کنید.

تغییر اندازه پیش فرض فونت ها در مرورگر کروم

تغییر اندازه پیش فرض فونت ها در مرورگر کروماز منوی روبروی گزینه Font Size یکی از 5 اندازه فونت یعنی Very Small، Small، Medium ، Large و Very Large را انتخاب کنید.

تغییر اندازه پیش فرض فونت ها در مرورگر کروم

تغییر اندازه پیش فرض فونت ها در مرورگر کرومدر حالت پیش‌فرض اندازه فونت در مرورگر کروم روی Medium تنظیم شده است. بنابراین برای تغییر اندازه فونت می‌توانید گزینه‌های دیگر را انتخاب کنید. بعد از انتخاب اندازه فونت مناسب از پنجره تنظیمات یا Setting خارج شوید. نکته‌ای که باید در نظر داشته باشید این است که این اندازه‌ها قابل تغییر هستند و هر بار که بخواهید می‌توانید اندازه فونت‌ها را تغییر دهید. تغییر اندازه فونت‌ها در مرورگر کروم با استفاده از گزینه Customize Fonts

اگر از اندازه‌های پیش‌فرض که در قسمت Font Size برای نمایش فونت‌ها در مرورگر کروم وجود دارد نمی‌خواهید استفاده کنید و می‌خواهید اندازه‌های مناسب دیگری را انتخاب کنید، باید ابتدا وارد منو Setting شده و سپس گزینه Appearance را انتخاب کنید و سپس روی گزینه Customize Fonts کلیک کنید.

تغییر اندازه پیش فرض فونت ها در مرورگر کروم

تغییر اندازه پیش فرض فونت ها در مرورگر کرومدر صفحه باز شده می‌توانید اندازه فونت را از بین اعداد 9 تا 72 انتخاب کنید. برای این کار باید از اسلایدر کنار این گزینه استفاده کنید.

برای اینکه همیشه فونت‌ها در اندازه مناسبی نمایش داده شوند یک اندازه حداقلی برای نمایش فونت‌ها در مرورگر انتخاب کنید. این اندازه را باید در گزینه Minimum font size تنظیم کنید.

تغییر اندازه پیش فرض فونت ها در مرورگر کروم

تغییر اندازه پیش فرض فونت ها در مرورگر کرومهمچنین امکان تغییر دادن نوع فونت نیز وجود دارد. برای این کار نیز باید از بخش Setting وارد شده و نوع فونت را تغییر دهید.

تغییر اندازه پیش فرض فونت ها در مرورگر کروم

تغییر اندازه پیش فرض فونت ها در مرورگر کرومدر پنجره تنظیمات یا Setting گزینه‌های دیگر نیز برای اعمال تغییرات دیگر در ظاهر نمایش سایت‌ها در مرورگر کروم وجود دارد که با آزمون و خطا می‌توانید از آن‌ها استفاده کنید.

منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


عکس | عکس جدید علیرضا نیکبخت و همسرش در سومین سالگرد ازدواج‌شان