حضور علمای اهل‌سنت در اعزام‌های تبلیغی غدیر/ بهره‌مندی پیروان همه مذاهب از کمک‌های مومنانه دهه امامت


حضور علمای اهل‌سنت در اعزام‌های تبلیغی غدیر/ بهره‌مندی پیروان همه مذاهب از کمک‌های مومنانه دهه امامت

حجت‌الاسلام بزمانی با اشاره به همراهی اهل سنت استان سیستان و بلوچستان با برنامه‌های دهه امامت و ولایت، گفت: از علمای اهل‌سنت در اعزام‌های تبلیغی غدیر بهره می‌گیریم و در تخصیص کمک‌های مومنانه این دهه بین شیعه و اهل‌سنت تفاوت قائل نیستیم.

حجت الاسلام «عیسی بَزمانی» در گفتگو با خبرنگار گروه مهدویت و غدیر خبرگزاری شبستان درباره برنامه های بنیاد بین المللی غدیر استان سیستان و بلوچستان برای دهه امامت و ولایت، اظهار کرد: امسال هم همچون سال های گذشته برنامه های تبلیغی ترویجی و مناسکی غدیر را در سطح استان سیستان و بلوچستان از عید قربان آغاز کرده ایم.

دبیر اجرایی بنیاد غدیر استان سیستان و بلوچستان ادامه داد: در این راستا طرح «10 شب، 10 مسجد» را در بزرگداشت این دهه با مشارکت مساجد و با حضور مردم در عین رعایت پروتکل های بهداشتی اجرا می کنیم.

وی از آغاز اعزام مبلغان به مناطق مختلف استان از امروز (سه شنبه، 14 مردادماه) همزمان با شب ولادت امام هادی(ع) خبر داد و گفت: این اعزام های تبلیغی و برنامه روحانیون شرکت کننده در آن تا عید غدیر ادامه دارد. یکی از موضوعات محوری در این برنامه ها به ویژه در مساجد و با حضور روحانیون مستقر، تبیین خطبه غدیر و زیارت غدیریه امام هادی(ع) است.

حجت الاسلام بَزمانی با اعلام قرائت فرازهایی از خطبه غدیر در مساجد استان در طول دهه امامت و ولایت، بیان کرد: برپایی محافل انس با قرآن و کرسی های تلاوت، برگزاری مسابقات مختلف فرهنگی به ویژه مسابقه «غدیر، محور وحدت امت اسلامی»، با موضوع خطبه غدیر حضرت رسول(ص) همراه با انتشار و توزیع بیش از 10 هزار خطبه در سطح استان و برگزاری مسابقه ویژه کودکان و نوجوانان از دیگر برنامه های تدارک دیده شده برای گرامیداشت دهه امامت و ولایت در استان سیستان و بلوچستان است.

وی اضافه کرد: راه اندازی کاروان های شادی همراه با مدیحه سرایی در کنار مجتمع های مسکونی و شهرک ها، برپایی ایستگاه های صلواتی بدون پذیرایی همراه با پخش مولودی و توزیع اقلام بهداشتی با همت خیران، اجرای برنامه های محتوایی در صداوسیمای استان با عنوان «یکشنبه های علوی» و تولید محتوا برای فضای مجازی و شبکه های اجتماعی با محور ترویج فرهنگ غدیر با همکاری آموزش و پرورش، سازمان بسیج، حوزه های علمیه و فعالان فرهنگی و برپایی کارگاه های «غدیرشناسی» با حضور مبلغان اعزامی هم توسط بنیاد استان برای این ایام تدارک دیده شده است.

حجت الاسلام بزمانی از اجرای طرح «احسان علوی» با محور توزیع کمک های مومنانه مردمی و همکاری آستان قدس رضوی، ستاد اجرایی فرمان امام(ره) و کمیته امداد امام خمینی(ره) خبر داد و گفت: فضاسازی شهری و تبلیغات میدانی و نصب پرچم در میادین و روی اتوبوس ها و تبلیغات غدیری در جایگاه های شهری، برگزاری جشنواره های فروش با احتساب تخفیفات با همکاری اتاق اصناف کشور و راه اندازی کاروان احسان و شادی غدیر با همکاری هیئت های مذهبی نیز برای ترویج نشاط معنوی و مومنانه در این ایام پیش بینی شده است.

دبیر اجرایی بنیاد غدیر استان سیستان و بلوچستان تاکید کرد: توزیع بسته های معیشتی و نان رایگان در حاشیه شهرها، اطعام محرومان در عید غدیر با همکاری هیئت های مذهبی در حدود 100 هزار پرس غذای گرم، توزیع بنر، پوستر و کتاب های مرتبط با غدیر در سطح استان، اجرای ویژه برنامه های غدیر ویژه بانوان و برگزاری جشن های شب و روز عید در مساجد هم از دیگر برنامه های بنیاد غدیر استان سیستان در گرامیداشت دهه امامت و ولایت است.

وی با بیان اینکه در همه این برنامه های وحدت مذاهب اسلامی در استان در راس و اولویت قرار دارد، ابراز کرد: در این راستا در اعزام های تبلیغی غدیر از خطبا و اندیشمندان اهل سنت هم برای تبیین فضایل و مناقب امیرمومنان(ع) بهره می گیریم. در توزیع کمک های مومنانه و اطعام های دهه امامت و ولایت هم بین پیروان مذاهب تفاوتی قائل نیستیم و حتی در بسیاری از مناطق این کمک ها بیشتر به برادران اهل سنت اختصاص می یابد.

پایان پیام/9

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه مهدویت

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


انواع فونت و متن بسم الله الرحمن الرحیم برای بیو اینستا