مهم‌ترین رویدادهای خبری اصفهان در هفته‌ای که گذشت


مهم‌ترین رویدادهای خبری اصفهان در هفته‌ای که گذشت

اصفهان- ایرنا- مالکیت بنیاد شهید بر خانه هنرمندان اصفهان درست است، فرونشست زمین به بناهای میراث فرهنگی اصفهان صدمه می‌زند و وزیر راه و شهرسازی: ظرفیت طرح اقدام ملی مسکن افزایش یافت از مهم‎ترین رویدادهای خبری اصفهان در هفته گذشته بود.

استاندار: فرهنگ‌سازی در حوزه مصرف بهینه آب کشاورزی اصفهان ضروری است

استاندار اصفهان گفت: فرهنگ سازی در حوزه مصرف بهینه آب در کشاورزی ضروری است و باید به پیوست فرهنگی و رسانه‌ای در طرح‌های این بخش توجه داشت.

عباس رضایی در حاشیه کارگروه اشتغال و سرمایه‌گذاری استان اصفهان گفت: چگونگی مدیریت در مصرف آب مستلزم تغییر نگرش کشاورزان در روش آبیاری، حذف آبیاری غرقابی و تغییر الگوی کشت متناسب با وضعیت کم‌آبی استان است.

وی ادامه داد: در جلسه امروز اطلس نیاز آبیاری گیاهان زراعی و باغی استان به منظور مدیریت بهینه تقاضای آب در بخش کشاورزی، بازنگری، تکمیل و تدوین الگوی بهینه کشت محصولات زراعی و باغی به تفکیک شهرستان‌ها و دهستان‌های استان و تدوین نهایی الگوی بهینه کشت محصولات زراعی و باغی استان مطرح شد.

استعمال سیگار موجب حریق خودرو در پمپ بنزین بهارستان اصفهان شد

مدیرکل مدیریت بحران استانداری اصفهان از آتش‌سوزی یک دستگاه خودرو در پمپ بنزین بهارستان از توابع اصفهان به دلیل بی‌احتیاطی راننده در استعمال سیگار خبر داد.

منصور شیشه‌فروش افزود: راننده یک دستگاه خودروی پژو آردی پس از پرکردن یک ظرف چهار لیتری بنزین و قراردادن آن در خودرو اقدام به روشن کردن سیگار می کند که این حادثه روی می دهد.

وی ادامه داد: خوشبختانه به دلیل خروج سریع راننده از خودرو این حادثه تلفات جانی نداشت و تنها خودرو دچار سوختگی شد که حریق با حضور نیروهای آتش نشانی مهار شد.

طاعون نشخوارکنندگان ۱۸۰ راس وحوش پارک کلاه قاضی اصفهان را تلف کرد

سرپرست معاونت نظارت و پایش حفاظت محیط زیست استان اصفهان گفت: پارک ملی کلاه‌قاضی اصفهان درگیر بیماری طاعون نشخوارکنندگان کوچک (ppr) شده است و تاکنون حدود ۱۸۰ کل و بز وحشی به سبب شیوع بیماری دراین پارک ملی تلف شده‌اند.

حسین اکبری افزود: نخستین بار زمستان سال گذشته شیوع این بیماری در پارک ملی کلاه‌قاضی محرز و به تلف‌شدن تعدادی کل‌ و بز وحشی منجر شد.

وی گفت: با انجام اقدام همه‌جانبه نیروهای محیط زیست اصفهان بیماری در بخش محدودی از پارک مهار و بدون سرایت به سایر قسمت‌های منطقه کنترل شد اما با شروع تابستان و آغاز فصل گرما که وحوش برای دسترسی به منابع آبی از ارتفاعات به سمت پایین ‌دست و آبشخورها می آیند بیماری بار دیگر در کلاه ‌قاضی مشاهده شد.

مرد ۷۰ ساله اصفهانی پس از برخورد با آمبولانس جان باخت

برخورد یک‌دستگاه آمبولانس در اصفهان با یک مرد ۷۰ ساله پیش از ظهر دوشنبه مرگ وی را به دنبال داشت.

مدیر حوادث و فوریت‌های پزشکی اصفهان گفت: این حادثه ساعت ۱۱ و ۴۸ دقیقه امروز در خیابان سعادت آباد در خط ویژه اتوبوس تندرو رخ داد.

غفور راستین افزود: این آمبولانس متعلق به یکی از بیمارستان‌ها و در حال ماموریت در خط اتوبوس تندرو بود که با عابر پیاده که مردی ۷۰ ساله بود برخورد کرد.

پاسخ به نیازهای کشور راهبرد جهاد دانشگاهی صنعتی اصفهان است

رییس جهاد دانشگاهی واحد صنعتی اصفهان گفت: راهبرد اصلی این مرکز علمی پاسخ به نیازهای فرهنگی، علمی، تحقیقاتی و پژوهشی کشور است از این رو آمادگی شناسایی و تبیین نیازها را داریم.

مرتضی تیموری در جمع خبرنگاران در سالن جلسات این نهاد علمی به مناسبت چهلمین سالگرد تاسیس این واحد در پاسخ به سوال خبرنگار ایرنا افزود: جهاد دانشگاهی با هدف پرداختن به نیازهای کشور تشکیل شد از این رو پروژه‌های ما مساله محور و نیازمحور است.

وی تصریح کرد: جهاد دانشگاهی نهاد عمومی غیردولتی است که باید ۸۵ درصد از هزینه‌ها از تحقیقات و پژوهش‌های علمی به دست بیاید و تنها حدود ۱۵ درصد از اعتبارات برعهده دولت است.

مالکیت بنیاد شهید بر خانه هنرمندان اصفهان درست است

رییس حوزه هنری استان اصفهان گفت: اصل خبر منتشر شده در مورد مالکیت بنیاد شهید و امور ایثارگران استان در خصوص خانه هنرمندان درست است اما نوع تحلیل و نوع مخابره‌ای که صورت گرفته ایراداتی دارد که توضیحاتی در این خصوص وجود دارد.

مهدی احمدی فر اظهار داشت: زمینه اصلی این موضوع یک بحث حقوقی میان چند دستگاه است.

وی ادامه داد: بحث حقوقی میان آموزش و پرورش، بنیاد شهید و اداره ارشاد اسلامی و شهرداری اصفهان و حوزه هنری اصفهان در مورد مالکیت ساختمان (خانه هنرمندان) و زمین های اطراف آن است که مورد پیگیری کارشناسان حقوقی این دستگاه‌ها قرار گرفت و در نهایت رای صادره از جانب قوه قضاییه مبنی بر مالکیت بنیاد شهید و امور ایثارگران اصفهان قرار گرفته است.

توزیع ده‌ها هزار بسته معیشتی مرحله ۲ رزمایش مومنانه در اصفهان آغاز شد

مسئول سازمان بسیج سازندگی و محرومیت زدایی اصفهان گفت: مرحله دوم رزمایش مومنانه با حمایت خیرین و محوریت بسیج روز سه شنبه با توزیع ده‌ها هزار بسته معیشتی در این استان آغاز شده است.

سرهنگ پاسدار حسن عجمی در نشست خبری به همین منظور با اشاره به شیوع بیماری کرونا افزود: بسیج از ابتدای شیوع این بیماری در حوزه ضدعفونی معابر، منازل و اماکن عمومی، تولید ماسک و غربالگری ورود پیدا کرده است.

وی ادامه داد: بسیج با تبدیل ۵۰۰ کارگاه خیاطی که پیش از کرونا با وام‌های اقتصاد مقاومتی راه‌اندازی شده بود به کارگاه‌های تولید ماسک توانست ماسکی که در مقطعی به قیمت ۲۰۰ هزار ریال رسید را به قیمت ۲۲ هزار ریال بازگرداند.

فرونشست زمین به بناهای میراث فرهنگی اصفهان صدمه می‌زند

رییس سازمان نظام مهندسی ساختمان استان اصفهان گفت: پدیده فرونشست زمین که بدلیل خشک شدن زاینده‌رود در برخی ماه‌ها و برداشت بی‌رویه آب از سفره‌های زیرزمینی ایجاد شده است به ساختمان‌های میراثی، قدیمی و در حال احداث اصفهان آسیب وارد می‌کند.

غلامحسین عسکری در جمع خبرنگاران در سالن اجتماعات سازمان نظام مهندسی ساختمان اصفهان، افزود: بسیاری از ساختمان‌ها در کلانشهر اصفهان دچار تَرک خوردگی و نشست ناهمگون شدند که دلیل آن گسترش پدیده فرونشست زمین و کاهش سطح آب سفره‌های زیرزمینی است.

وی با بیان اینکه جاری نبودن آب در رودخانه زاینده‌رود در برخی از ماه‌های سال علاوه بر مشکلات زیادی که برای مردم در بخش‌های کشاورزی، صنعت و آب آشامیدنی ایجاد می‌کند در کنار برداشت بی‌رویه آب از سفره‌های زیرزمینی باعث ایجاد فرونشست زمین در استان اصفهان شده است، اظهار داشت: این موضوع ۲ سال گذشته مطرح شد اما هنوز راه چاره متقن و محکمی برای رفع آن اندیشیده نشده است.

وزیر راه و شهرسازی: ظرفیت طرح اقدام ملی مسکن افزایش یافت

وزیر راه و شهرسازی گفت: طرح اقدام ملی مسکن با هدف احداث ۴۰۰ هزار واحد مسکونی در کشور برنامه‌ریزی شد که با توجه به التهابات و شرایطی که در حوزه مسکن اتفاق افتاد و تاکید رهبری و تصمیم دولت، ما را بر آن داشت تا این ظرفیت را با توجه به میزان تقاضای جامعه افزایش دهیم.

محمد اسلامی در آیین آغاز عملیات اجرایی طرح احداث ۲۴۴ واحد مسکونی در قالب طرح اقدام ملی مسکن، در شهر تودشک اصفهان اظهارداشت: در مدت قانونی برای ثبت نام طرح اقدام ملی مسکن یک میلیون و ۶۰۰ هزار نفر ثبت نام کردند که حدود ۹۳۰ هزار نفر از این افراد واجد شرایط اولیه برای تشکیل پرونده بودند.

وی ادامه داد: متقاضیان این طرح در مرحله بعد باید اثبات می‌کردند که جزو گروه‌هایی هستند که تا کنون از زمین، مسکن و تسهیلات دولتی استفاده نکردند و مسکن اولیه محسوب می‌شوند.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه اصفهان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


صد سند از آلمان هیتلری: انگیزه های جنگ جهانی دوم