تکاب خُنک‌ترین شهر آذربایجان‌غربی در شبانه‌روز گذشته


تکاب خُنک‌ترین شهر آذربایجان‌غربی در شبانه‌روز گذشته

مهاباد- ایرنا- رییس اداره هواشناسی تکاب گفت: این شهرستان با ثبت کمینه دمای 9 درجه سانتی‌گراد بالای صفر، هم‌زمان با نیمه فصل تابستان خُنک‌ترین شهر آذربایجان‌غربی در 24 ساعت گذشته بود.

رسول جبرئیلی روز شنبه در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا با بیان اینکه حداکثر دمای تکاب در این مدت ۲۸.۴ سانتی‌گراد بالای صفر ثبت شده، افزود: پس از تکاب، شهرهای اشنویه با ۱۰.۹ و ارومیه با ۱۱ درجه بالای صفر شب خُنکی را سپری کردند.

وی بیان کرد: همچنین شهرهای پلدشت، خوی و شوط در شمال آذربایجان‌غربی به ترتیب با ثبت حداکثر دمای هوای مثبت ۳۵، ۳۴ و ۳۲ درجه سانتی‌گراد، عنوان گرم‌ترین شهر آذربایجان‌غربی در شبانه‌روز گذشته را به‌خود اختصاص دادند.

رییس اداره هواشناسی تکاب اظهارداشت: علاوه بر این، در خُنک‌ترین ساعات شبانه‌روز گذشته، این شهرها به ترتیب دمای هوای ۱۸، ۱۲.۷ و ۱۹.۵ درجه سانتی‌گراد بالای صفر را ثبت‌کردند.

جبرئیلی ادامه داد: دمای هوای منطقه در روزهای آینده روند افزایشی خواهد داشت اما از اواخر هفته جاری دوباره شاهد کاهش دما و خنک شدن هوا خواهیم بود.

وی با بیان اینکه در گرم ترین روزها در هفته آینده دمای ۳۴ درجه سانتی‌گراد بالای صفر در تکاب تجربه خواهد شد، افزود: هوای تکاب از فردا صاف تا کمی ابری و با وزش باد در اغلب ساعت‌های بعدازظهر همراه خواهدبود.

تکاب از شهرهای سردسیر کشور است که با ۸۱ هزار نفر جمعیت در منطقه‌ای کوهستانی در جنوب آذربایجان‌غربی واقع شده‌ است.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه آذربایجان غربی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


سانسور تصویر غلامرضا تختی در بنرهای شهرداری تهران/ عکس