سپاه سه پروژه آبرسانی را در روستاهای رازوجرگلان اجرا کرد


سپاه سه پروژه آبرسانی را در روستاهای رازوجرگلان اجرا کرد

بجنورد- ایرنا- فرمانده سپاه رازوجرگلان گفت: در راستای محرومیت زدایی قرارگاه پیشرفت و آبادانی سپاه جوادالائمه(ع) خراسان شمالی si پروژه آبرسانی را با صرف 6 میلیارد ریال در روستاهای محروم این شهرستان مرزی اجرا کرد.

یاسر قدیمی روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: این پروژه ها در روستاهای کرپشلی، بچه دره و اشتوت در زمینه ساخت مخزن، احیای چشمه، انتقال آب و حفر چاه بوده است.

وی با بیان اینکه آب و مسکن محرومان از اولویت‌های قرارگاه محرومیت زدایی سپاه پاسداران است، خاطرنشان کرد: سپاه با هدف محرومیت زدایی از مناطق محروم به خصوص در بخش تامین آب به کمک شرکت‌های آب و فاضلاب آمده تا طرح‌های آبرسانی روستایی با سرعت بیشتری وارد مرحله عملیاتی شود.

قدیمی با اشاره به اجرای مرحله دوم رزمایش مواسات با توزیع ۴۰۰ بسته معیشتی در این شهرستان مرزی، تصریح کرد: ارزش هر بسته غذایی دو میلیون ریال است که توزیع آن بین نیازمندان و آسیب دیدگان ناشی از بیماری کرونا گروه های جهادی بسیج از چهارشنبه شب گذشته آغاز شده است.

فرمانده سپاه رازوجرگلان افزود: این کمک های همدلانه با همت نیکوکاران شهرستان، سپاه و بسیج جمع آوری شده بود.

اکنون ساکنان حدود ۳۰۰ روستای خراسان شمالی با تنش آبی روبه رو هستند.

شرکت آب و فاضلاب خراسان شمالی بیش از ۲۰۰ هزار مشترک آب در شهرها و بیش از ۱۲۱ هزار مشترک آب در روستاها دارد.

رزمایش مواسات در پی سخنان مقام معظم رهبری در نیمه شعبان امسال در خصوص لزوم توجه به اقشار آسیب دیده در کشور و پرهیز از موازی کاری ارگانهای خیر در شرایط کرونا راه اندازی شد.

خراسان شمالی دارای ۳۰۱ کیلومتر مرز مشترک با کشور ترکمنستان است که بیشتر این مساحت در شهرستان راز و جرگلان واقع است.

این شهرستان سه بخش و ۶ دهستان دارد و ۹۵ درصد جمعیت این منطقه روستایی هستند.

راز، مرکز شهرستان مرزی راز و جرگلان در ۱۲۰ کیلومتری مرکز خراسان شمالی قرار دارد و بیشترین تمرکز جمعیتی قوم ترکمن این استان در راز و جرگلان است.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه خراسان شمالی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


رخ ماه