بهره برداری از 345 کیلومتر عملیات آسفالت گرم در استان اصفهان


بهره برداری از 345 کیلومتر عملیات آسفالت گرم در استان اصفهان

در سفر وزیر راه و شهرسازی به استان اصفهان پروژه های حوزه نگهداری راه استان با اعتباری بالغ بر 300 میلیارد تومان مورد بهره برداری قرار گرفت.

بهره برداری و آغاز عملیات اجرایی چندین پروژه سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای در استان اصفهان، عصر امروز (پنجشنبه-۱۶ مرداد ماه) با حضور محمد اسلامی وزیر راه و شهرسازی به صورت متمرکز در اردستان انجام شد.

به گزارش ایسنا، وزیر راه و شهرسازی در حاشیه این مراسم در جمع خبرنگاران، با اشاره به سیاست این وزارتخانه در بحث ایمنی راه ها، اظهار کرد: یکی از وظایف مهم وزارت راه و شهرسازی نگهداری و ارتقا کیفیت راه هاست.

محمد اسلامی افزود: حدود ۱۴ هزار راهدار در سطح راه های کشور مستقر هستند که با وجود ۱۰ هزار دستگاه ماشین آلات و وسایل نقلیه وظیفه نگهداری و مرمت راه ها را بر عهده دارند.

وی با بیان اینکه بیش از ۲۲۰ هزار کیلومتر راه در کشور داریم که عدد بسیار بزرگی است، گفت: راهداران کشور به صورت شبانه روز در راه ها تلاش می کنند.

وی با تاکید بر ضرورت ارتقا کیفیت راه ها و ایمنی آن، گفت: امروز با پایه گذاری طرح جدید مهندسی در راهداری و با بکارگیری، بهینه سازی و نوسازی ماشین آلات و آموزش و برنامه ریزی براساس شناخت دقیق از وضعیت راه ها، نهضت بهسازی راه ها در کشور به طور کامل فعال شده است.

وزیر راه و شهرسازی با بیان اینکه امسال هدفگذاری ۸ هزار کیلومتر روکش آسفالت، بهسازی و ترمیم و آن را در برنامه داریم، افزود: طی چند ماه گذشته از زمان اجرای این طرح در خرداد ماه تا به امروز حدود ۶ هزار کیلومتر بهسازی راه ها در کشور انجام شده است.

وی ادامه داد: در حال حاضر ۵۰۰ اکیپ آسفالت در سطح کشور در حال فعالیت است که ۴۵ درصد آنها در حوزه راهداری و بقیه در حوزه شرکت ساخت بوده که در حال ساخت راه های اصلی و آزادراه ها هستند و بقیه در حوزه راه های روستایی فعالیت دارند.

اسلامی با اشاره به ضرورت جمع کردن گاردریل ها در نقاط پرتردد و جایگزین کردن نیوجرسی های مفصلی، توضیح داد: در این شرایط اگر راننده ای دچار خواب آلودگی شد و به نیوجرسی برخورد کرد، خودرو مطابق استاندارد به جاده برمی گردد.

وی به اصلاح شیب شیروانی، شانه سازی ها راه و ... اشاره کرد و گفت: این اقدامات به عنوان فعالیت هایی پرهزینه جهت کاهش تصادفات جاده ای، از سوی سازمان راهداری با تجهیزات اندک در راه های کشور در حال انجام است.

به گفته وزیر راه و شهرسازی، بهسازی، ایمن سازی، زیباسازی و ... راه ها و جاده ها از دیگر اقدامات و سیاست های وزارت راه است.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان اصفهان نیز در حاشیه این مراسم در جمع خبرنگاران، اظهار کرد: از جمله پروژه ها، بهره برداری از ۳۴۵ کیلومتر آسفالت گرم در استان اصفهان در سال ۹۹-۹۸ با اعتباری بالغ بر ۱۲۰۰ میلیارد ریال بود.

به گفته مهدی خضری، آغاز عملیات اجرایی آسفالت گرم در سال ۹۹ به طول ۳۳۵ کیلومتر به ارزش ۱۳۰۰ میلیارد ریال و بهره برداری از سیلکت راه های روستایی (سال ۹۸_۹۹) به طول ۳۷۷ کیلومتر با اعتبار ۲۸۰ میلیارد ریال و آغاز عملیات اجرایی سیلکت راه های روستایی در سال ۹۹ به طول ۴۵۰ کیلومتر با اعتبار ۳۶۰ میلیارد ریال از دیگر پروژه های افتتاحی با حضور وزیر راه و شهرسازی بود.

وی افزود: آئین بهره برداری و آغاز عملیات اجرایی پروژه های آسفالت نوین در استان اصفهان، بهره برداری از بازیافت سرد قطعه ۱ و۲ به طول ۱۶ کیلومتر با اعتبار ۱۵۰ میلیارد ریال، تکمیل و آغاز عملیات بازیافت سرد قطعه۳ به طول ۹کیلومتر با اعتبار ۱۰۰ میلیارد ریال، بهره برداری از پروژه میکروسرفیسینگ به طول ۳۲ کیلومتر با اعتباری بالغ بر ۲۵ میلیارد ریال از دیگر پروژه های افتتاحی در روز جاری با حضور مقام عالی وزارت بود.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان اصفهان ادامه داد: آغاز میکروسرفیسینگ با الیاف مسلح به طول ۷۴ کیلومتر با اعتبار ۶۰ میلیارد ریال، بهره برداری از آسفالت SMA به طول ۳ کیلومتر با اعتباری بالغ بر ۱۰ میلیارد ریال، آغاز عملیات اجرایی آسفالت SMA به طول ۳ کیلومتر با اعتباری بالغ بر ۱۰ میلیارد ریال و آئین آغازعملیات اجرایی آسفالت بزرگراه اصفهان_اردستان (واریانت کارخانه سیمان) به طول ۲۲ کیلومتر و اعتبار ۱۰۰ میلیارد ریال از دیگر طرح های سازمان راهداری و حمل نقل جاده ای در استان اصفهان است که در جریان این سفر مورد بهره برداری و یا عملیات اجرایی آن آغاز شد.

انتهای پیام

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه اصفهان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


175 سوال جرات و حقیقت برای دختران و پسران + ایده عاشقانه