کشف 2.5 میلیارد ریال دام قاچاق در بوکان


کشف 2.5 میلیارد ریال دام قاچاق در بوکان

مهاباد- ایرنا- فرمانده انتظامی بوکان گفت: با تلاش ماموران انتظامی این شهرستان، دام قاچاق به ارزش 2 میلیارد و 500 میلیون ریال در این شهرستان کشف و ضبط شد.

سرهنگ سلمان حیدری روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: در راستای تداوم اجرای طرح تشدید مبارزه با قاچاق احشام و دام زنده و سلب تحرک از قاچاقچیان، ماموران انتظامی ایست بازرسی شهید رجایی این شهرستان حین کنترل خودروهای عبوری ۲ دستگاه کامیون حامل احشام را متوقف کردند.

وی اظهار داشت: در بازرسی از این کامیون‌ها ۱۷۲ راس گوسفند قاچاق که فاقد مدارک قانونی و مجوز دامپزشکی و در حال انتقال به خارج از استان بودند، کشف شد.

فرمانده انتظامی بوکان اضافه کرد: در این زمینه ۲ نفر قاچاقچی دستگیر و ۲ دستگاه کامیون متوقف و دام‌های قاچاق نیز با هماهنگی مقام قضایی تحویل اداره دامپزشکی این شهرستان شد.

وی با بیان اینکه با هرگونه قاچاق کالاها و مواردی که ممکن است سلامت افراد جامعه را به خطر بیندازد با جدیت برخورد می‌شود، اظهار داشت: مأموران پلیس مبارزه با قاچاق کالا و ارز این شهرستان تمام توان خود را برای مقابله با پدیده قاچاق به کار گرفته و با مخلّان عرصه اقتصادی مبارزه جدی را آغاز کرده است.

سرهنگ حیدری افزود: قاچاق دام با توجه به ممنوعیت عرضه دام زنده از آذربایجان‌غربی از خطوط قرمز ستاد مبارزه با قاچاق کالا در این شهرستان محسوب می‌شود و نهادهای مسوول در این زمینه سخت‌گیری و با متخلفان به شدت برخورد می‌کند.

بوکان در مسیر استان کردستان به آذربایجان‌غربی و کریدور شمال به جنوب کشور واقع شده است و هرساله مقادیر زیادی کالای قاچاق در این شهرستان کشف و ضبط می‌شود.

از ابتدای سال جاری تاکنون چهار محموله دام سبک به تعداد ۳۳۵ راس دام سبک و به ارزش ۹ میلیارد ریال در این شهرستان کشف و ضبط شده است.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه آذربایجان غربی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دانلود کتاب کار دیکته شب اول ابتدایی - کتاب گاج