رعایت پروتکل‌های بهداشتی و استفاده از ماسک ضروری است


رعایت پروتکل‌های بهداشتی و استفاده از ماسک ضروری است

قصرشیرین- ایرنا- معاون سیاسی و اجتماعی فرماندار قصرشیرین گفت: رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی و استفاده از ماسک با توجه به همه‌گیری بیماری ویروسی کرونا و آمار افزایشی و نگران کننده مبتلایان یک ضرورت است که از سوی همگان باید مورد توجه قرار گیرد.

حجت الله خدرویسی روز سه شنبه در جلسه ستاد مدیریت کرونا قصرشیرین، افزود: تنها راه کنترل و مقابله با بیکاری کرونا رعایت دستورالعمل های بهداشتی است و این یک چالشی است که تمام دنیا با آن مواجه هستند و کشور ما و به تبع مناطق مختلف استان کرمانشاه نیز با آن درگیرند.

وی اظهار داشت: تیم گشت مشترک ادارات شهرستان قصرشیرین به صورت روزانه از اصناف و ادارات بازدید می کنند و همه موظف به همکاری با آن ها هستند و در صورت رعایت نکردن مسایل بهداشتی و استفاده نکردن از ماسک با متخلفان برخورد می شود.

رییس شبکه بهداشت و درمان قصرشیرین نیز گفت: رعایت فاصله فیزیکی، شست و شوی مرتب دست ها و استفاده از ماسک مهم ترین راه مقابله با بیماری ویروسی کرونا است.

دکتررضا منصوری افزود: متاسفانه ویروس کرونا از بین نرفته و مردم باید باصبوری و سعه صدر اصول بهداشتی را رعایت کنند.

وی در خصوص برگزاری آیین های عزاداری ماه محرم گفت: در این رابطه تابع ستاد ملی کرونا هستیم و هر برنامه و مصوبه ای که از سوی این ستاد ابلاغ شود آن را اجرا خواهیم کرد.

رییس شبکه بهداشت و درمان قصرشیرین گفت: تاکنون ۳۲۰ مورد بازرسی توسط کارشناسان شبکه بهداشت شهرستان در سه نوبت به صورت شبانه روزی از سطح شهرستان انجام شده و ۷۵ مورد گشت مشترک بازرسی هم از ادارات و اصناف صورت گرفته است.

بررسی مشکلات بهداشتی مرز پرویزخان، فعالیت مدرسه فوتبال با رعایت پروتکل های بهداشتی، بررسی جایگاه دفن زباله، مشکلات آبرسانی روستاهای امام حسن(ع) و کرکهرک و بخش سومار و تدابیر لازم برای برگزاری کنکور از مهم ترین مواردی بود که در این جلسه مطرح شد.

قصرشیرین در غرب کرمانشاه بیش از ۲۷ هزار تن جمعیت و ۱۸۶کیلومتر مرز با عراق دارد که در امتداد این مرزها ۲ مرز رسمی و فعال خسروی و پرویزخان واقع است.

براساس آخرین آمار رسمی تاکنون ۳۱۲ هزار و ۳۵ نفر در ایران به ویروس کرونا مبتلا شده‌اند. بیماری کووید ۱۹ تاکنون جان ١٧ هزار و ۴۰۵ نفر را در کشورمان گرفته است. همچنین تاکنون ۲۷۰ هزار و ۲۲۸ نفر از مبتلایان به ویروس کرونا در ایران بهبود یافته‌اند.

ویروس کرونا تاکنون در سطح جهان ۱۸ میلیون و ۴۴۴ هزار و ۶۴۲ نفر را بیمار کرده و جان ۶۹۷ هزار و ۱۸۹ نفر را در ۲۳۰ کشور گرفته است.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه کرمانشاه

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


شعر یعنی