354 هکتار از اراضی ملی گچساران رفع تصرف شد


354 هکتار از اراضی ملی گچساران رفع تصرف شد

گچساران - ایرنا - رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری گچساران گفت: 354 هکتار از اراضی ملی این شهرستان از سال 92 تاکنون از دست افراد سود جو رفع تصرف شد.

مجید نظری روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: این مقدار اراضی ملی با صدور احکام قضایی و تلاش یگان حفاظت منابع طبیعی از دست سودجویان خارج شد.

وی بیان کرد: ۱۴۷ پرونده تخلف و تصرف زمین های دولتی در مناطق مختلف این شهرستان از سال ۹۲ تاکنون تشکیل و بررسی شد.

نظری ابراز کرد: مناطق پربالی شهر دوگنبدان،لیشتر، باباکلان،امامزاده جعفر، کلاغ نشین، انبار شاهی، تلخاب شیرین و خیرآباد از مهمترین مناطقی است که زمین‌های ملی در آنها رفع تصرف شده است.

وی اظهار کرد: با هوشیاری و پیگیری یگان حفاظت منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان این افراد متخلف شناسایی و پس از تشکیل پرونده به مراجع قضایی معرفی و حکم قطعی برای آنان صادر شد.

نظری عنوان کرد: افرادی که قصد خرید زمین به ویژه اراضی بدون سند رسمی را در گچساران دارند باید قبل از خرید به اداره منابع طبیعی و آبخیزداری این شهرستان مراجعه کننده و از ملی نبودن اراضی مطمئن شوند.

رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری گچساران گفت: طرح ممیزی در۲۸۰هزار هکتار از اراضی ملی این شهرستان به منظور ساماندهی بهره برداران و مرتعداران و حفاظت از این زمین ها اجرا شده است.

نظری تصریح کرد: با اجرای طرح ممیزی از تخریب و تجاوز به این اراضی نیز جلوگیری شده و زمینه برخی سوءاستفاده از این اراضی و مراتع طبیعی و ملی برچیده می‌شود.

۹۰ درصد از اراضی شهرستان گچساران را عرصه های ملی تشکیل می دهد که از این میزان ۷۰ درصد مرتع و جنگل است.

شهرستان گچساران در جنوب غربی کهگیلویه و بویراحمد ۴۱۵هزار هکتار عرصه جنگلی و مرتعی دارد.


حتما بخوانید: سایر مطالب گروه کهگیلویه و بویراحمد

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


بهترین و زیباترین شعر درباره جشن خودکار برای کلاس سوم و چهارم ابتدایی