شهرستان کوثر بیش از 100 اثر ثبت شده ملی دارد


شهرستان کوثر بیش از 100 اثر ثبت شده ملی دارد

اردبیل - ایرنا - فرماندار کوثر گفت: این شهرستان بیش از 50 اثر ثبت شده ملی دارد که پیشینه برخی از این آثار به عصر آهن برمی‌گردد.

به گزارش ایرنا ، وحید کنعانی روز سه‌شنبه اظهارداشت: با راه‌اندازی موزه زمینه برای نمایش آثار و اشیای تاریخی منطقه فراهم می‌شود.

وی افزود: حمایت و پشتیبانی از اقدامات اداره‌کل اداره‌کل میراث‌فرهنگی استان اردبیل در راستای تاسیس موزه در شهرستان کوثر تا تکمیل و راه‌اندازی آن انجام می‌شود.

او گفت: آثار و اشیای تاریخی متعددی در این شهرستان وجود دارد که باید برای نمایش آنها ایجاد و راه‌اندازی موزه در اولویت قرار گیرد.

وی تشریح کرد: معرفی قابلیت‌ها و آثار تاریخی و حفظ و حراست از داشته‌های فرهنگی از رویکردهای مهم سازمان میراث فرهنگی است و باید در این حوزه در این شهرستان نیز تلاش کرد.

شهرستان کوثر به مرکزیت شهر گیوی در ۸۵ کیلومتری جنوب اردبیل قرار دارد.
رستم داشی (سنگ رستم) ، داش حمام (حمام سنگی) ، سنج روپیر ، یخچال طبیعی (بوزلوخ) ، دربند روستای هواشانق ، سرمستان یا سلمستان ، دربند مشکول ، منبر مشکول ، پل فیروزآباد و سدهای خاکی از جمله سد خاکی قره قشلاق از آثار تاریخی و مناطق دیدنی این شهرستان است.

استان اردبیل دارای هشت موزه شامل موزه باستان شناسی ، صنایع دستی ، مردم شناسی ، چینی‌خانه مجموعه جهانی شیخ صفی‌الدین اردبیلی ، موزه صارم‌السلطنه شهرستان نمین ، موزه باستان شناسی شهرستان نیر ، موزه باستان شناسی شهرستان مشگین‌شهر و موزه باستان شناسی خلخال است.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه اردبیل

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


انواع فونت و متن بسم الله الرحمن الرحیم برای بیو اینستا