65نفر از معتادان بهبود یافته در بندرعباس وام خوداشتغالی دریافت کردند


65نفر از معتادان بهبود یافته در بندرعباس وام خوداشتغالی دریافت کردند

بندرعباس-ایرنا-کارشناس مسوول حوزه پیشگیری بهزیستی بندرعباس گفت: به منظور حمایت معیشتی از معتادان بهبود یافته، 65نفر از این افراد در سال گذشته وام خوداشتغالی دریافت کردند.

بهروز رزاقپور روز سه شنبه در گفت‌وگو با ایرنا افزود: این تسهیلات بین۱۰۰تا۵۰۰میلیون‌ ریال با توجه به میزان مهارت و اشتغال افراد بهبود یافته پرداخت شده است.
وی بیان داشت: در هیمن راستا نیز ۱۳نفر از معتادان بهبود یافته که آموزش‌های فنی‌وحرفه‌ای را فرا گرفته بودند، وارد بازار کار شدند.
این کارشناس مسوول خاطر نشان کرد: همچنین بهزیستی بندرعباس طی سال ۹۸، به ۱۱۰نفر از بهبود یافتگان یا خانواده‌های آنان کمک کرد تا به استقلال مالی دست یابند.
رزاقپور عنوان کرد: برخی از مراکز اقامتی شبانه‌روزی معتادان در بندرعباس با همکاری اداره فنی‌وحرفه‌ای، اقدام به راه‌اندازی کارگاه‌هایی در زمینه‌های دوخت ماسک، بلوک‌زنی و کشاورزی کرده‌اند.
وی ادامه داد: اشتغال و درآمد می‌تواند انگیزه‌ای برای ادامه حیات معتادانی باشد که شرایط بهبودی را طی کرده‌اند و به همین دلیل همکاری همه جانبه تمامی دستگاه‌های مربوطه را می‌طلبد.
کارشناس مسوول حوزه پیشگیری بهزیستی بندرعباس اضافه کرد: با توجه به شیوع بیماری کرونا، مراکز اقامتی شبانه‌روزی در بندرعباس از اسفندماه سال گذشته تاکنون هیچگونه پذیرشی نداشتند.
رزاقپور یادآور شد: بهزیستی بندرعباس با توجه به اعتبارات محدودی که دارد سعی کرده که به افراد بهبود یافته از اعتیاد این شهرستان در زمینه‌های مهارت آموزی، مسکن، تعمیرات لوازم منزل، پوشاک و هزینه تحصیل فرزندان کمک کند.
در حال حاضر در شهرستان بندرعباس ۱۲مرکز اقامتی شبانه‌روزی وجود دارد و۳۰مرکز خدماتی سرپایی وجود دارد که خدماتی را شامل، مشاوره و مددکاری، اشتغال، آموزش فنی و حرفه‌ای، کارآموزی به معتادان در این شهرستان ارائه می‌دهند.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه هرمزگان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


تست هوش تشخیص دو خواهر : کدام پسر 2 خواهر دارد؟