پویش آماده باش ورزشکاران همگانی در قزوین آغاز به کار کرد


پویش  آماده باش  ورزشکاران همگانی در قزوین آغاز به کار کرد

قزوین- ایرنا- نائب رییس هیات ورزش‌های همگانی قزوین گفت: پویش آماده باش ورزشکاران این هیات برای مقابله با کرونا همزمان با سراسر کشور در استان آغاز به کار کرد.

ندا پاکدامن روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: پویش “آماده باش” با هدف مقابله با ویروس کرونا و افزایش سهم ورزش‌های همگانی در پیشگیری از ابتلا به این ویروس طراحی شده و برنامه های این طرح در ۲ بخش جامعه فعال و مردم فعال در بستر فضای مجازی تدارک دیده شده است.

وی اظهار داشت: این پویش در جهت بالا بردن افزایش نشاط و شادابی مردم به‌ویژه خانواده‌ها و تحرک و پویایی در جامعه به‌صورت مجازی تا ۳۰ شهریورماه اجرا می‌شود.

پاکدامن، هدف اصلی این پویش آگاهی بخشی، تحریک و ترغیب شهروندان از طریق آموزش پرداختن به ورزش در منزل و محیط های سالم برشمرد و افزود: این طرح یک آماده باش کامل برای مقابله با ویروس کرونا است.

این مسوول با اشاره به فعالیت بیش از ۴۰ هزار نفر شهروندان قزوینی در ورزش‌های همگانی،تصریح کرد: توسعه ورزش همگانی در جامعه امروزی با هدف تامین سلامت افراد یک ضرورت مهم و اساسی است و در این زمینه نهادینه ‌سازی ورزش همگانی چه در فضای حقیقی و چه در فضای مجازی باید به عنوان یک اولویت مهم مورد توجه واقع شود.

وی اضافه کرد: ترویج ورزش همگانی با آموزش‌های مجازی باید در بین خانواده‌ها ترویج و فرهنگ‌سازی شود تا شاهد ایجاد شور و نشاط در بین خانواده‌ها باشیم که استفاده از ظرفیت ورزشکاران در این زمینه حائز اهمیت است.

نائب رییس هیات ورزش‌های همگانی استان قزوین افزود: در شرایط فعلی نباید از سایر بیماری‌ها غافل شویم بنابراین باید ضمن حفظ فاصله گذاری اجتماعی با انجام حرکات ورزشی در خانه و محیط های سالم شرایط روحی و جسمی خود را ببخشیم.

پاکدامن ، آموزش ورزش در منزل را از برنامه‌های این هیات برشمرد و افزود: اگر مردم دانش کافی برای ورزش در خانه را داشته باشند تاب‌آوری خانواده‌ها در دوران شیوع ویروس کرونا افزایش می‌یابد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه قزوین

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


اسامی داوران مرحله استانی اعلام شد/ داورانی از جنس هنر و تجربه