راه‌اندازی پویش «جهادگر علمی» در گلستان


راه‌اندازی پویش «جهادگر علمی» در گلستان

سرپرست جهاد دانشگاهی گلستان از راه‌اندازی پویش «جهادگر علمی» به‌منظور رفع نیاز اشتغال استان خبرداد.

سیدعزیز موسوی صبح امروز سه‌شنبه (۱۴ مردادماه) در برنامه زنده تلویزیونی "صبح عالی" صداوسیمای مرکز گلستان، اظهار کرد: جهاد دانشگاهی ۱۶ مردادماه سال ۱۳۵۹ به فرمان حضرت امام(ره) به‌عنوان یک نهاد انقلابی، زیر نظر شورای عالی انقلاب فرهنگی تشکیل شد.

وی افزود: در جهاد دانشگاهی ۴ معاونت در بخش‌های پژوهش و فناوری، آموزش‌های تخصصی و مهارتی، فرهنگی و اشتغال شکل گرفته است. در سطح کشور ۱۰۳ مرکز در زیرمجموعه جهاد دانشگاهی در حال فعالیت هستند.

سرپرست جهاد دانشگاهی گلستان خاطرنشان کرد: با توجه به شرایط اقلیمی و اقتصادی و اشتغال هر استان، مأموریت‌هایی به جهاد دانشگاهی در آن استان واگذار می‌شود. در این راستا از سال ۱۳۹۳ مأموریت پژوهشی جهاد دانشگاهی گلستان در حوزه گیاهان دارویی تعریف شده است.

موسوی گفت: در سال‌های اخیر کشت گیاهان دارویی خصوصاً گونه‌های سیاه‌دانه و نعنا فلفلی در استان گلستان افزایش پیدا کرده است. جهاد دانشگاهی از سال گذشته به‌عنوان مجری کشت سیاه‌دانه در استان کار تأمین بذر و مشاوره کاشت، داشت و برداشت این محصول را بر عهده دارد. سال گذشته بذر موردنیاز برای ۱۰۰ هکتار در اختیار کشاورزان قرار گرفت و امسال این مقدار به ۲۰۰ هکتار رسید.

وی تصریح کرد: علاوه بر این، دهکده گیاهان دارویی در شهرستان گالیکش در زمینی به مساحت بیش از ۸ هکتار زیر نظر مرکز خدمات تخصصی گیاهان دارویی جهاد دانشگاهی استان گلستان در حال شکل‌گیری است. بر اساس توافق صورت گرفته مقرر شد که بعد از آماده‌سازی زیرساخت‌ها، این پروژه به جهاد دانشگاهی به‌عنوان بهره‌بردار انتقال پیدا کند. در حال حاضر ۸۰ درصد زیرساخت انجام شده است. به موازات اقدامات زیرساختی، مباحث مطالعاتی در جهاد دانشگاهی دنبال می‌شود. امیدواریم تا پایان امسال فعالیت بخشی از این دهکده آغاز شود.

سرپرست جهاد دانشگاهی گلستان خاطرنشان کرد: فعالیت جهاد دانشگاهی به‌عنوان حلقه واسط بین دانشگاه، صنعت و جامعه تعریف شده است. جهاد دانشگاهی در مباحث پژوهشی، همواره پژوهش‌های کاربردی را در دستور کار قرار داده است.

موسوی با اشاره به راه‌اندازی پویش «جهادگر علمی»، گفت: از کلیه دانشجویان و دانش‌آموختگان دعوت می‌کنیم در این پویش شرکت کنند. هدف از شکل‌گیری این پویش، ساماندهی دانشجویان و دانش‌آموختگان در رشته‌های مختلف برای رفع نیاز اشتغال استان است.

انتهای پیام

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گلستان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


تغییر مسیر پرواز تهران-زاهدان-مشهد