خانه سرامیک فرزانه


خانه سرامیک فرزانه از سال 1379 برای مصارف شخصی و دنبال کردن علایق به ساخت ظروف سرامیکی که در نمایشگاه ها به نمایش گذاشته می شد شروع به کار کرد و پس از اینکه اولین ظروف سفالی که در شهر کتاب ها برای فروش گذاشته شد و با استقبال کم نظری مواجه شد به نحوی […]

خانه سرامیک فرزانه از سال ۱۳۷۹ برای مصارف شخصی و دنبال کردن علایق به ساخت ظروف سرامیکی که در نمایشگاه ها به نمایش گذاشته می شد شروع به کار کرد و پس از اینکه اولین ظروف سفالی که در شهر کتاب ها برای فروش گذاشته شد و با استقبال کم نظری مواجه شد به نحوی که اویل در ۱۵ شهر کتاب و پس از آن در بسیاری دیگر گسترش پیدا کرد.

خانه سرامیک فرزانه

خانه سرامیک فرزانه

این خانه در سال ۱۳۸۶ به ثبت رسیده و در سال ۱۳۹۲ توسط خانم لیلا فرزانه و همسر ایشان آقای حسین معمارپور طراحی شد. پس از آن توانست رتبه سوم هفتمین دوره جایزه معماری داخلی ایران را از آن خودش کند. مساحت این خانه ۲۰۰ متر مربع است. در واقع هدف طراحی این فضا، معرفی کامل تزیینات معماری ایرانی با الهام از طبیعت به مخاطب اثر است تا با دیدن پروژه‌ها و نمونه‌های در حال اجرا، از نزدیک ارتباط مستقیمی با آثار برقرار کنند. کارخانه اصلی تولیدات این خانه، خارج از تهران قرار دارد.

فضای دنج و دوست‌داشتنی خانه سرامیک فرزانه که قسمت‌هایی از آن را می‌بینید نیز توسط شخص خانم فرزانه و همسرشان آقای معمارپور انجام شده است.
خانم فرزانه دانش آموخته ی رشته ی نقاشی است و همسرشان جناب آقای معمارپور به صورت تجربی از کودکی نزد اساتید بنام نقاشی را دنبال کردند. تمام ظروف خانه سرامیک فرزانه امضای فرزانه را دارد و هر سه ماه یک دفعه طرح های آن عوض می شد و دیگر آن طرح های قبل را تولید نمی کردند.

خانه سرامیک فرزانه

خانه سرامیک فرزانه
این عمارت از اتاق‌هایی با چندین کنج تشکیل شده است. در یکی از کنج‌ها، یک میز چوبی قرار دارد که کارهای هنری و کاشی‌های کوچک برای فروش در دید مشتریان گذاشته شده است. بازدیدکنندگان علاوه‌بر بازدید تماشای محصولات، می‌توانند آن‌ها را نیز خریداری کنند.

فضای حیاط درواقع خرابه‌ای بیش نبود که پس از طراحی به سه قسمت مجزا شامل بخش باربیکیو، بخش آبنما و بخش ورودی تقسیم شد که هر کدام مستقلا برای خود کار می‌کنند و در عین حال با هم یک ترکیب‌بندی منسجم و کاملی را ایجاد می‌کنند و به مخاطب حس و حالی ایرانی اما مدرن و در عین حال کارآمد را انتقال می‌دهند.
این خانه امروز به محلی برای نمایش آثار دست ساخت با امضای فرزانه تبدیل شده است. هر سه ماه یک بار طرح‌های محصولات تعویض می‌شود و هر فصل رویدادهای مختلفی در آن برگزار می‌شود.

خانه سرامیک فرزانه

خانه سرامیک فرزانه

نحوه دسترسی به خانه سرامیک فرزانه

آدرس : تهران ، ضلع شمالی کاخ نیاوران، میدان باهنر، خیابان جبلی ، پلاک ۲۳

خانه سرامیک فرزانه

خانه سرامیک فرزانه

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گردشگری

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


«اَللّهُمَّ عَجِّل لِوَلیِّکَ الفَرَج»، بهترین دعا و ظهور بزرگ‌ترین جایزه لیله الرغائب...