98 درصد روستاییان استان اردبیل امسال از گاز لوله‌کشی بهره‌مند می‌شوند


98 درصد روستاییان استان اردبیل امسال از گاز لوله‌کشی بهره‌مند می‌شوند

اردبیل - ایرنا - مدیرعامل شرکت گاز استان اردبیل اعلام کرد: با اتمام عملیات گازرسانی به 112 روستا تا آخر امسال 98 درصد جمعیت روستانشین این استان از گاز لوله‌کشی بهره‌مند می‌شوند.

سردار اسماعیلی روز دوشنبه در مصاحبه با خبرنگار ایرنا میزان کنونی بهره‌مندی روستاییان استان از گاز لوله‌کشی شده را ۹۴ درصد اعلام کرد و گفت: هم‌اکنون بیش از ۱۳۰ هزار خانوار روستایی از گاز طبیعی بهره‌مند هستند.

وی با اشاره به گازرسانی به ۷۶ روستای استان در سال گذشته افزود: امسال با سرعت و حجم بیشتر، به ۱۱۲ روستای استان گازرسانی می‌شود.

مدیرعامل شرکت گاز استان اردبیل همچنین با اشاره به احداث حدود ۲۰ کیلومتر خط لوله گاز برای صنایع و ۱۹۵ کیلومتر شبکه‌گذاری در روستاهای استان اردبیل در سال گذشته اظهارداشت: امسال نیز علاوه بر نصب هفت هزار علمک و ۱۵ هزار مورد اشتراک‌پذیری جدید، ۵۰۰ کیلومتر جدید شبکه‌گذاری می‌شود.

وی خدمت‌رسانی به مناطق روستایی را مهم‌ترین وظیفه شرکت گاز در محرومیت‌زدایی عنوان کرد و گفت: پارسال بیش از ۱۱ هزار مشترک شهری و بیش از هشت هزار مشترک روستایی جذب شده که با احتساب این تعداد میزان مشترکین شرکت گاز استان به بیش از ۴۹۲ هزار مورد رسیده است.

اسماعیلی میزان مصرف گاز در بخش خانگی، تجاری، صنعتی و نیروگاهی استان اردبیل در یک سال گذشته را ۲.۷ میلیارد متر مکعب اعلام کرد و افزود: در این مدت ۶۳ واحد صنعتی جدید در این استان نیز به شبکه مصرف گاز متصل شده‌اند.

وی گازرسانی به مجتمع پتروشیمی "آرتا انرژی" را یکی از مهم‌ترین پروژه‌های اجرایی شرکت گاز استان اردبیل برشمرد و بیان کرد: این مجتمع قرار است برای تولید متانول از گاز طبیعی استفاده کند که قرار است عملیات گازرسانی به این پروژه صنعتی همزمان با آغاز به کار آن به بهره‌برداری برسد.

به گزارش ایرنا، هم اکنون همه ۲۹ شهر استان به شبکه گاز لوله‌کشی کشور متصل بوده و میزان پوشش گاز شهری در استان اردبیل ۱۰۰ درصد جمعیت شهرنشین است.

تا سال ۱۳۹۲ تعداد ۴۰۰ روستای استان اردبیل و قریب به ۶۰ درصد خانوار روستایی به شبکه گازرسانی کشور متصل بود که با تلاش دولت تدبیر و امید در استان، در حال حاضر استان اردبیل با بهره‌مندی ۱۳۱۵ روستا و ۹۴ درصدی خانوار روستایی در آستانه سبز شدن قرار دارد.

تعداد روستاهای بهره‌مند از گاز طبیعی در استان اردبیل بعد از سال ۱۳۹۲ تاکنون ۹۱۵ روستا بوده و امسال نیز در دو نوبت هفته دولت و دهه فجر طرح گازرسانی به ۱۱۲ روستا افتتاح می‌شود.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه اردبیل

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


شعر سنگ قبر | 130 متن برای سنگ مزار درگذشتگان پدر و مادر و دیگران