آماده‌سازی شرایط برای انجام روش پلاسمادرمانی در چهارمحال و بختیاری


آماده‌سازی شرایط برای انجام روش پلاسمادرمانی در چهارمحال و بختیاری

مدیرکل انتقال خون چهارمحال و بختیاری بهترین زمان را برای اهدای پلاسما در بیماران بهبودیافته کرونایی، 28 روز پس از درمان عنوان کرد و گفت: این روش نیاز به آماده‌سازی بستر و زیرساخت داشته که با همکاری سازمان انتقال خون ایران، این شرایط در استان مهیا شده است.

حسین هاشمی در گفت‌وگو با ایسنا با بیان اینکه روش پلاسمادرمانی برای بیماران مبتلا به ویروس کرونا در چندین استان کشور در حال انجام است، اظهار کرد: در این روش پلاسمای افراد بهبودیافته به افراد در مرحله بیماری تزریق شده و تاکنون اثربخشی این درمان مثبت ارزیابی شده است.

وی در خصوص شرایط اهدای پلاسما از بیماران بهبودیافته مبتلا به کرونا، گفت: کسانی که از بیماری کووید ۱۹ بهبود یافته‌اند و قصد اهدای پلاسما دارند، باید شرایط خاصی از قبیل گذشت ۲۸ روز از بیماری، نتیجه آزمایش PCR ( آزمایش مولکولی) و سرولوژی مثبت داشته باشند.

مدیرکل انتقال خون چهارمحال و بختیاری ادامه داد: لذا اگر چنین شرایطی رعایت نشود، قطعا پلاسمادرمانی نتیجه ایده‌الی نخواهد داشت، چرا که ویروس کرونا دارای تغییرات ساختمانی بوده و ممکن است با ویروس اولیه که سبب تولید آنتی بادی شده، متفاوت باشد و اثربخشی آن کم شود.

مدیرکل انتقال خون چهارمحال و بختیاری بر آماده‌سازی بستر و زیرساخت‌های لازم برای انجام این روش در استان تاکید و تصریح کرد: اخیرا همکاری‌های مناسبی میان سازمان انتقال خون ایران و دانشگاه علوم پزشکی شهرکرد صورت گرفته و قرار بر این است که انجام این روش بر اساس دستورالعمل‌های موجود صورت پذیرد.

انتهای پیام

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه چهارمحال و بختیاری

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


بزرگداشت اکبر زنجان پور و دو جای خالی