استاندار مرکزی: تعمیق و تبیین فرهنگ انقلابی در جامعه تکلیف است


استاندار مرکزی: تعمیق و تبیین فرهنگ انقلابی در جامعه تکلیف است

اراک - ایرنا - استاندار مرکزی گفت: تعمیق و تبیین فرهنگ انقلابی و دینی در لایه‌های مختلف جامعه تکلیفی ضروری است و شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی رکن کلیدی برای این ماموریت مهم محسوب می‌شود.

سید «علی آقازاده» روز یکشنبه در بازدید از نمایشگاه دستاوردهای شورای هماهنگی تبلیغات استان مرکزی در اراک، افزود: این نهاد انقلابی در ۴۱ سال اخیر توانسته با کمترین امکانات زمینه را برای حضور پرشور مردم مومن و انقلابی در صحنه‌های مختلف با هدف تقویت بنیان‌های نظام اسلامی و خنثی‌سازی توطئه‌های شوم دشمنان فراهم کندکه این مسئله ارزشمند است.

وی ادامه داد: سیاستگذاری، برنامه ‌ریزی، سازماندهی، نظارت راهبری در برگزاری آیین‌های ملی، مذهبی، سیاسی و انقلابی بر اساس قانون برعهده شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی است و این رسالت در استان مرکزی به بهترین شکل ممکن به بار نشسته است.

استاندار مرکزی بیان کرد: آیین‌های انقلابی، عمومی و ملی، به‌عنوان نماد وحدت عمومی و نمایش قدرت نرم نظام اسلامی و مردم، اقتدار و عزم ملی ایران در عرصه های مختلف ملی و بین المللی است که شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی با برگزاری آن‌ها توانسته نقش کلیدی در پیشبرد اهداف متعالی انقلاب اسلامی داشته است.

آقازاده اظهار داشت: نقش تاثیرگذار شورای هماهنگی انقلاب اسلامی در هر سال از عمر نظام اسلامی بارزتر و حساس‌تر شده و تاثیرات عمیقی در باورهای انقلابی مردم داشته و این نهاد انقلابی باید مورد حمایت تمامی دستگاه‌های اجرایی قرار گرفته و برای برگزاری هر چه باشکوهتر آیین‌های انقلابی ظرفیت‌های فیزیکی خود را در اختیار این نهاد قرار دهند.

وی در ادامه سخنانش رهبری فرهیخته و مقتدر در نظام اسلامی را برگ برنده برای کشور دانست و اظهار داشت: پشتیبانی و صیانت از حریم ولایت فقیه با هدف حفظ اقتدار نظام اسلامی وظیفه همگانی است که باید مورد توجه قرار گیرد.

استاندار مرکزی اضافه کرد: شیوع ویروس کرونا باعث لغو آیین راه‌پیمایی روز قدس امسال شد اما شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی با تدوین برنامه‌های هدفمند و استفاده حداکثری از ظرفیت فضای مجازی توانست تا حدودی جای خالی این راه‌پیمایی را جبران کند.

رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان مرکزی نیز گفت: بیش از ۵۰ عنوان برنامه‌ فرهنگی به مناسبت ۱۲ مرداد و سالروز تاسیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی برنامه‌ریزی شده بود اما به دلیل شیوع ویروس کرونا و اهمیت سلامتی مردم تعدادی کمی از آن‌ها با رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی و فاصله‌گذاری اجتماعی اجرا شد.

حجت‌الاسلام «عباس دانشی» بیان کرد: حضور کارکنان شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی در بیت تاریخی امام راحل در خمین و تجدید میثاق با آرمان‌های بنیانگذار انقلاب اسلامی، گلباران و عطرافشانی قبور مطهر شهدا، دیدار با آیت ‌الله «محسن اراکی» نماینده مردم استان مرکزی در مجلس خبرگان رهبری و دیدار با آیت‌الله «قربانعلی دری نجف‌آبادی» نماینده ولی فقیه در استان مرکزی از مهمترین برنامه‌های سالروز تاسیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی است.

شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی ۱۲ مردادماه سال ۱۳۵۹ به دستور امام خمینی(ره) تاسیس شد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه مرکزی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


هیچگاه موز و تخم مرغ را باهم نخورید