کرونا جشنواره دف را به فضای مجازی کشاند


کرونا جشنواره دف را به فضای مجازی کشاند

سنندج - ایرنا - رییس حوزه هنری کردستان گفت: در راستای توجه به اعتلای موسیقی عرفانی دف و با توجه به وضعیت و شرایط حاکم بر کشور بدلیل شیوع ویروس کرونا، جشنواره بین‌المللی دف نوای رحمت امسال در بستر فضای مجازی برگزار می‌شود.

امین مرادی روز شنبه با اشاره به برگزاری ۹ دوره جشنواره بین المللی دف نوای رحمت به میزبانی حوزه هنری کردستان اظهار داشت: شیوع ویروس کرونا در دنیا، تمام فعالیت‌های فرهنگی و هنری را دستخوش تغییر قرار داد بر همین اساس در سال جاری امکان برای برگزاری دوره دهم این جشنواره وجود ندارد.

وی افزود: در این راستا و با همکاری موسسه سپهر سوره هنر، امسال این جشنواره در قالب پویش مجازی برگزار خواهد شد و تمام علاقمندان به این ساز عرفانی در کشور و کشورهای منطقه می‌توانند در این پویش مجازی شرکت کنند.

رییس حوزه هنری کردستان یادآور شد: علاقه مندان می‌توانند آثار خود را در شبکه‌های اجتماعی بویژه اینستاگرام با هشتگ‌های معرفی شده از سوی حوزه هنری کردستان در سه بخش تک نوازی، گروه نوازی و مولودی خوانی منتشر کنند.

وی با بیان اینکه شرایط سنی برای حضور در این پویش ملی وجود ندارد و تمام علاقه‌مندان می‌توانند در آن شرکت کنند، گفت: ویدیو دف نوازی باید به صورت افقی باشد ضمن اینکه در بخش تک نوازی حداکثر زمان اجرا سه دقیقه و برای ۲ بخش گروه نوازی و مولودی‌خوانی حداکثر زمان اجرا هفت دقیقه است.

مرادی با تاکید بر اینکه علاقه‌مندان برای حضور در این پویش صفحه اینستاگرام حوزه هنری و موسسه سپهر سوره هنر را دنبال کنند، اضافه کرد: استفاده از اشعار فاخر در راستای حماسه ملی و وحدت ملی در اولویت داوری قرار خواهد گرفت و شرکت کننده باید اثر خود را در صفحه شخصی‌اش در اینستاگرام منتشر کند و صفحه شرکت‌کننده نیز نباید خصوصی باشد.

وی یادآور شد: قرار دادن نام حوزه هنری کردستان و سپهر سوره در زیر پست منتشر شده ضروری است و برای دسترسی بهتر به آثار منتشر شده در شبکه‌های اجتماعی بویژه اینستاگرام، شرکت کنندگان باید در زیر پست منتشر شده از هشتک های #دف-نوای-رحمت، #حوزه-هنری-کردستان، #حوزه-هنری، #مرکز-موسیقی-حوزه-هنری و#سپهر-سوره-هنر استفاده کنند.

رییس حوزه هنری کردستان با باین اینکه علاقه‌مندان از ۱۰ تا ۳۱ مرداد فرصت دارند آثار خود را در این پویش ملی شرکت دهند، تاکید کرد: علاقه‌مندان جهت کسب اطلاعات بیشتر می‌توانند با شماره ۳۳۲۴۳۶۲۴ و ۳۳۲۴۳۴۷۹ با پیش شماره ۰۸۷ تماس حاصل نمایند و یا به آدرس www.Artsanandaj.ir مراجعه کنند.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه کردستان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


صفر تا صد عروسی های فریبا نادری + عکس مراسم های ازدواج خانم بازیگر !