کاهش فوتی‌ها و افزایش ترخیصی‌ها در استان سمنان


کاهش فوتی‌ها و افزایش ترخیصی‌ها در استان سمنان

رئیس ستاد استانی مقابله با کرونا و استاندار سمنان از کاهش فوتی‌ها و افزایش بهبودیافتگان ترخیص شده در این استان خبر داد و گفت: با وجود وضعیت نسبی رو به بهبود در استان، استان سمنان همچنان در وضعیت هشدار قرار دارد.

علیرضا آشناگر در گفت‌وگو با خبرنگاران با اعلام این خبر اظهار کرد: سه شهرستان آرادان، سرخه و مهدیشهر که در وضعیت قرمز قرار داشتند، به وضعیت زرد، تغییر وضعیت دادند.

وی با بیان اینکه وضعیت در شهرستان گرمسار نیز رو به بهبودی است افزود: استان سمنان از نظر شیوع کروناویروس در مقایسه با چند روز گذشته وضعیت بهتر و با ثبات‌تری پیدا کرده است.

استاندار سمنان از کاهش فوتی‌های ناشی از کووید19 در استان خبر داد و اضافه کرد: تعداد بستری‌ها در بیمارستان‌های استان نیز با کاهش 10 نفری روبرو بوده است ضمن اینکه شمار بهبودیافتگان و ترخیصی‌ها در بیمارستان‌های استان روند بهتری پیدا کرده است اگرچه با وجود این شرایط، استان همچنان در وضعیت هشدار قرار دارد.

وی بر ضرورت رعایت پروتکل‌های بهداشتی تاکید و خاطرنشان کرد: با توجه به روند شیوع کروناویروس در کشور و استان همچنان نیازمند همراهی و مساعدت ویژه مردم هستیم و انتظار می‌رود که توصیه‌های وزارت بهداشت را جدی بگیرند.

آشناگر با ابراز خرسندی از افزایش همکاری‌های مردم در رعایت پروتکل‌های بهداشتی و خصوصا استفاده از ماسک، در این استان گفت: ستاد مقابله با کرونا در کشور به دنبال تدوین ضوابطی است که بر پایه آن استفاده از ماسک الزامی شده و با آن دسته از افراد که ماسک نپوشند برخورد قانونی خواهد شد.

وی از تاکید بر ممنوعیت اجتماعات و مجالس عزا و عروسی به عنوان دیگر مصوبه این ستاد ملی نام برد و افزود: محدودیت‌های ایجاد شده در شهرستان‌های در وضعیت قرمز و نارنجی استان همچنان برقرار است.

استاندار سمنان با اشاره به در پیش بودن ایام محرم اظهار کرد: قرار است که ستاد ملی کرونا تا پایان این هفته ضوابطی در این راستا تدوین و به هیات مذهبی و متولیان مجالس عزا ابلاغ کند.

آشناگر ادامه داد: با توجه به تاکیدات مقام معظم رهبری در خصوص فصل‌الخطاب بودن نظر کارشناسی وزارت بهداشت، انتظار می‌رود که عموم مردم و خصوصا هیئت‌های مذهبی این ضوابط را به طور جدی رعایت کنند.

وی همچنین با اشاره به فصل بازگشایی مدارس در 15 شهریور گفت: قرار است که بسته به وضعیت مناطق مختلف در آن بازه زمانی، مدارس به صورت مجازی، حضوری و یا ترکیبی از این دو بازگشایی شوند.
استاندار سمنان از آمادگی آموزش و پرورش استان برای بازگشایی مدارس متناسب با یکی از این وضعیت‌های سه‌گانه خبر داد و خاطرنشان کرد: آموزش و پرورش استان برای هر سه وضعیت احتمالی آمادگی دارد و در زمان مقرر متناسب با شرایط شیوع کروناویروس، نسبت به بازگشایی مدارس از طریق یکی از این سه راهکار اقدام خواهد کرد.

انتهای پیام

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه سمنان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


بازیگر نقش شیدا در سریال زخم کاری کیست ؟