سلیمان لایق شیطان تاریخ در افغانستان درگذشت


سلیمان لایق، شاعر دربار و یکی از بنیاد گذاران مکتب نژاد پرستی در افغانستان به عمر ۹۰ سالگی درگذشت. میراث های ویرانگرانهٔ سلیمان لایق این شیاد تاریخ افغانستان و نماینده سازمان‌های جهنمی استخبارات جهانی، برای ده ها سال دیگر، برای انهدام...

سلیمان لایق، شاعر دربار و یکی از بنیاد گذاران مکتب نژاد پرستی در افغانستان به عمر ۹۰ سالگی درگذشت.
میراث های ویرانگرانهٔ سلیمان لایق این شیاد تاریخ افغانستان و نماینده سازمان‌های جهنمی استخبارات جهانی، برای ده ها سال دیگر، برای انهدام پایه های ملی در افغانستان باقی خواهد ماند. او فراوان بذر شیطنت را در این وادی زرع نموده است!!

لایق نخستین شخص از قطار رهبران ح د خ ا بود که در زمان حاکمیت داکتر نجیب، علیه ملیت برادر هزاره مقاله نوشت و ملیت برادر هزاره را به شدت مورد توهین و تحقیر قرار داده و نفوس آنها را در افغانستان سه در صد قلمداد نمود!!

او بعد از تدویر کودتای پلینوم هژده و برکناری ببرک کارمل زمانی که جولانگاه بزرگ سیاسی را تحت رهبری داکتر نجیب الله در قلمرو خود در اورد، به پخش اندیشه های هژمونی قومی، نژاد پرستی و افکار منسوخ قبیلوی و شونیستی مبادرت نموده و در این خط داکتر نجیب الله رییس جمهور افغانستان را نیز ترغیب و تشویق نموده تا اینکه قایق سیاسی داکتر نجیب را به دریا غرق ساخت و همه سرنشینان آن قایق را که ملت افغانستان بود، دم طوفان قرار داد که تا همین لحظه پس لرزه های جنایت سلیمان لایق، افغانستان را به کوله بار آتش مبدل ساخت است!!

لایق نویسنده کتاب دوهمه سقوی که یک اثر هژمونیستی، نژاد پرستانه و عظمت طلبانه است و برانگیزنده منازعات قومی در افغانستان است میباشد!!
او در وصف حفیظ الله امین شعر سرود و عاقبت بخاطر حس جاه طلبانه اش، علیه رژیم داکتر نجیب الله نیز دسیسه نمود و برای سقوط آن رژیم در همیاری با آی اس آی پاکستان تلاش کرد و پس از فروپاشی رژیم، تحت سایه آی اس آی پاکستان مدت طولانی در پاکستان زندگی نمود!!

لایق در استقرار حاکمیت حزب اسلامی در شهر کابل در بهار سال ۱۳۷۱ نقش قاطع داشت.
سلیمان لایق در زمان حکومت کرزی-احمدزی، مشاور غیر رسمی رژیم بود و با سمپاشی افکار عظمت طلبانه ضدملی این رژیم ها را یاری می رسانید و در استقرار پروژه طالبان در افغانستان نقش قاطع داشت!!

لایق نهایت چهره مرموز در حزب و جامعه بود، او در سن هشتاد سالگی به حیث مقام عالی رتبه دفتر یوناما در کابل تقرر یافت و از معاش گزاف دالری برخوردار گردید!! دفتر یوناما یکی از پایگاه های سیاسی امریکا در افغانستان بود!!
لایق رفت اما میراث های مرگبار از خود بجا گذاشت. باید نسل نوین کشور را نجات داده تا در مصیبت سمپاشی افکار لایق این شیاد بینظیر تاریخ افغانستان مبتلا نگردند!!
او اکثر جاده های سیاسی افغانستان را ماین گذاری نموده است که باید ازان راه ها پرهیز کرد!!

با احترام
توریالی خاوری

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه افغانستان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


سانسور تصویر غلامرضا تختی در بنرهای شهرداری تهران/ عکس