گران‌فروشی؛ بیشترین تخلف اصناف زنجانی در سال‌جاری


گران‌فروشی؛ بیشترین تخلف اصناف زنجانی در سال‌جاری

مدیرکل تعزیرات حکومتی استان زنجان گفت: گران‌فروشی با 270 پرونده، بیشترین تخلفات را در چهار ماهه امسال‌ دارد.

مرتضی ممیزی در گفت‌وگو با ایسنا، اظهار کرد: در چهار ماهه اول امسال، ۱۵۵۱ پرونده تخلف صنفی و خدماتی در تعزیرات حکومتی استان تشکیل شده است.

وی افزود: ارزش ریالی ۱۵۱ پرونده تخلف ۷۰۰ میلیارد ریال بوده و این در حالی است که تعداد پرونده‌های تخلف در استان طی این بازه زمانی نسبت به مدت مشابه سال گذشته افزایش دارد.

این مسئول با اشاره به پرونده‌های تشکیل شده در سایر حوزه‌ها، ادامه داد: در بخش قاچاق کالا، تعداد پرونده‌های تخلف ۲۲۳ فقره است که ارزش ریالی این تعداد پرونده‌ بالای ۲۰۰ میلیارد ریال گزارش شده که نسبت به مدت مشابه پارسال، ۴۹ درصد رشد دارد.

مدیرکل تعزیرات حکومتی استان زنجان تصریح کرد: گران‌فروشی با ۲۷۰ پرونده بیشترین تخلفات در چهار ماهه امسال را به خود اختصاص داده، از شهروندان تقاضا می‌شود در صورت مشاهده هرگونه تخلف با سامانه ۱۲۴ تماس بگیرند.

ممیزی با بیان اینکه برای مبارزه با قاچاق کالا، اقدامات هوشمندانه و همه‌جانبه همه دستگاه‌های اجرایی نیاز است، گفت: قاچاق کالا، پدیده‌ای وسیع و گسترده است که برای مبارزه با این پدیده، باید از ظرفیت دستگاه‌های فرهنگی و آموزشی به‌ویژه رسانه‌ها استفاده کرد.

این مسئول خاطرنشان کرد: باید اقدامات فرهنگی دستگاه‌های اجرایی در راستای مبارزه با پدیده قاچاق کالا و ارز افزایش یابد. همچنین باید به این نکته اشاره کرد که مردم در پیشگیری و مبارزه با قاچاق کالا در جامعه، نقش مهمی بر عهده دارند. مردم باید در راستای مبارزه با قاچاق کالا، مشارکت لازم را داشته باشند؛ به گونه‌ای که این موضوع به یک مطالبه عمومی و همگانی در جامعه تبدیل شود.

انتهای پیام

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه زنجان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


40 عکس نقاشی دخترانه جدید، ساده، زیبا، فانتزی و آسان برای پروفایل