تشکیل 2911 پرونده برای پرداخت تسهیلات به کسب و کارهای آسیب دیده از کرونا در کهگیلویه و بویراحمد


تشکیل 2911 پرونده برای پرداخت تسهیلات به کسب و کارهای آسیب دیده از کرونا در کهگیلویه و بویراحمد

استاندار کهگیلویه و بویراحمد از تشکیل2911 پرونده برای پرداخت تسهیلات به واحدها و کسب و کارهای آسیب دیده از کرونا در استان خبر داد.

حسین کلانتری در نشست کارگروه اشتغال استان گفت: ۲۹۱۱پرونده برای واحدهای کسب و کار آسیب دیده از کروناویروس استان برای دریافت تسهیلات بانکی تشکیل شده است.انتظار داریم که بانکها در پرداخت این تسهیلات سرعت عمل داشته باشند.
وی افزود: این تسهیلات تا ۱۶ میلیون تومان نیاز به ضامن ندارد، ۱۶ تا ۴۸ میلیون تومان یک ضامن، ۴۸ تا ۱۶۰ میلیون تومان دو ضامن، ۱۶۰ تا ۲۰۰ میلیون تومان سه ضامن و ۲۰۰میلیون تومان به بالا با ارائه وثایق قابل پرداخت هستند.
استاندار کهگیلویه و بویراحمد خاطرنشان کرد: در این استان بانکها بیشتر از منابع خود مصارف دارند با توجه به پیگیری های صورت گرفته ان شا الله شرایطی فراهم شود که بانکهای خصوصی منابع خود را در استان نگه دارند.
کلانتری تصریح کرد: باید پرداخت تسهیلات از محل تبصره ۱۸ تسریع شود تا پس از پرداخت سهمیه استان نسبت به اعتبارات بیشتر ایدام کنیم. نباید در زمینه تسهیلات اشتغال فرصت‌ها را از دست بدهیم.
وی ادامه داد: سهم استان را برای اشتغال و کارآفرینی بگیرید و من نیز ورود پیدا خواهم کرد. همه دستگاه‌ها برای راه‌اندازی طرح‌های نیمه تمام در حوزه اشتغال تلاش کنند.
استاندار کهگیلویه و بویراحمد تاکید کرد: وظیفه ایجاد اشتغال به چند دستگاه محدود نمی‌شود همچنین در گذشته به سند توسعه اشتغال استان زیاد توجه نشده بود این نقشه راه اشتغال است هر چند کارهایی در این زمینه صورت گرفته اما دستگاه‌هایی که نظرات خود را در این زمینه ارائه نکرده‌اند هر چه زودتر به صورت مکتوب بفرستند چرا که باید این سند را در جلسه بعدی نهایی کرده و تکلیف دستگاه‌ها را در این زمینه مشخص کنیم.
کلانتری عنوان کرد: در خصوص کمک های فنی و اعتباری در استان با پرداخت ۸۵ درصدی موفقیت خوبی داشته‌ایم که به زودی به ۱۰۰ درصد خواهیم رسید.
وی اظهارکرد: سند توسعه صادرات غیر نفتی استان را هم داریم که کارهای خوبی روی آن انجام شده است.
استاندار کهگیلویه و بویراحمد تاکید کرد: در پرداخت تسهیلات کروناویروس اقدامات خوبی صورت گرفته پرونده‌ها به بانک‌ها رفته که به صورت هفتگی پایش می‌کنم و بانک‌هایی که ۱۰۰ درصدی عملکرد داشته باشند را تشویق می‌کنم.
کلانتری تصریح کرد: هر استانی بیشتر پرداخت کند خدمت بیشتری به استان خود کرده است در بحث تضامین هم خیلی آسان گرفته شده است.
وی گفت: موضوع اشتغال برای ما حائز اهمیت است هر چند اتفاق بزرگی در استان رخ می‌دهد و ۳۳ پروژه اشتغال‌زا در حوزه کشاورزی، صنعت و خدمات از منابع مختلف با اعتبارات ۲۷۰۰ میلیارد تومان برای ایجاد ۱۳ هزار و ۲۰۰ شغل خواهیم داشت که تخصیص اولیه۲۰ درصدی را نیز داشته‌ایم.

استاندار کهگیلویه و بویراحمد افزود: با رئیس صندوق توسعه ملی راجع به پتروشیمی گچساران که ۶۴ درصد پیشرفت دارد نشستی داشتیم که مشکل ارزی و ریالی ندارد و نشستی هم با هلدینگ خلیج فارس برای نیروگاه سیکل ترکیبی با اعتبار ۳۲۵ میلیون یورویی داشتیم که ۱۱ میلیون یوروی آن پرداخت شده است و همه را پی‌گیری می‌کنیم.
کلانتری ضمن انتقاد از اینکه بعضی‌ها می‌گویند مدیران در خواب هستند خاطرنشان کرد: در خیلی از شاخص‌ها پیشرفت‌ها خوب است، در بازآفرینی شهری چهارم کشور هستیم و در پرداخت تسهیلات اشتغال از بسیاری استان‌های کشور جلوتر هستیم.
وی ادامه داد: مطالبه‌ای که از دستگاه‌های اجرایی و بانک‌ها داریم در بحث اشتغال است نگاه دولت به استان‌هایی مثل ما خاص است و هر جا نیازی داشتیم دولت دریغ نکرده است بانک‌های عامل توان خود را مضاعف کنند چون بعضی‌ها دنبال انجام نشدن کار هستند.

استاندار کهگیلویه و بویراحمد افزود: مدیر بانکی موفق است که به نفع مردم تلاش کرده و قانون را تفسیر کند و بهانه گیری نکند و مثلا بگوید فتوکپی کارت ملی مخدوش است انتظار این است که فرآیند ایجاد اشتغال را آسان کنید.
کلانتری با اشاره به حضور ۲۷ هزار کارمند حقوق بگیر در استان اظهارکرد: مدیران همه توان خود را در سیستم به کار گیرید احساس آرامش نمی‌کنم که همه بدنه اجرایی کار می‌کند بنابراین مدیری هنرمند است که از توان همه کارمندان خود استفاده کند و تنها کارها به اثر انگشت حضور صبح و خروج ظهر خلاصه نشود.
وی تاکید کرد: دنبال حمایت از مدیرانی که خادم بی منت مردم هستند و به دور از سیاسی کاری خدمت می‌کنند هستم و امروز مطالبه همه اینست که به درستی کار انجام دهیم و با تلاش خود به سقف ۱۰۰ درصدی خدمت برسیم.
استاندار کهگیلویه و بویراحمد خاطرنشان کرد: مهمتر از همه تکریم ارباب رجوع است اهل شعار نیستیم این مردم روستایی و محروم ولی نعمت هستند نباید به دنبال موانع من در آوردی باشیم.
کلانتری برخی کارهای بزرگ مثل ایجاد اشتغال 13 هزار نفر را در استان نمی‌بینند و به دنبال مسائل پیش پا افتاده هستند و به جای این که در خصوص اشتغال با من صحبت و یا مکاتبه شود بسیاری به دنبال تعویض معاون فلان اداره هستند و موضوعات این چنینی برای آن‌ها دارای اهمیت است. تغییر مدیران دغدغه ما نیست و در صورت انتصاب مدیران جدید باید همراه دولت باشند و به نفع همه است که از دولت حمایت کنیم.
وی بیان کرد: در فضای مجازی و اینستاگرام و سایت‌ها به جای پرداختن به موضوعات اصلی مثل اشتغال و تولید پر است از موضوعاتی مثل تغییر فلان معاون اداره شهرستانی که باید این گونه نگاه‌ها تغییر کند.
انتهای پیام

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه کهگیلویه و بویراحمد

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


شعر لطف حق به صورت داستان + متن شعر