مترسک ارگ برای ما انتحاری است


عقابی که از مترسک بترسد شایسته مرگ است، لشکری که از سایه شان بترسند محکوم به مرگ هستند... یکی از فرهنگ های ایّام قدیم که همچنان باقی مانده است و کهنه نشده است «نصب مترسک ها در زمین های کشاورزی برای هراس دادن پرنده ها است.» تا دانه های...

عقابی که از مترسک بترسد شایسته مرگ است، لشکری که از سایه شان بترسند محکوم به مرگ هستند...
یکی از فرهنگ های ایّام قدیم که همچنان باقی مانده است و کهنه نشده است «نصب مترسک ها در زمین های کشاورزی برای هراس دادن پرنده ها است.» تا دانه های تازه پاش داده شده زمین را نخورند.

گروهی از پرنده ها به زمین ها می رفتند از بوته ها تغذیه می کردند یک روز صبح دیدند؛ در همه زمین ها آدمها با لباس های وحشتناک ایستاده اند، پرنده ها از ترس نزدیک کشتزارها نشدند اما از گرسنگی یکی-یکی داشتند می مردند. یکی از زاغ ها پرواز کرد رو سر یکی از مترسک ها فرود آمد دید از ترس از چوب و پارچه آنها مرده اند!!

داستان مترسک های آن روز و این روزهای مردم ما یک نوع است. أرگ صدها مترسک برای ما ساخته است؛ جنایت ارگ در قالب داعش،طالب،زندانی کردن غیر پشتونها، حذف جامعه غیر پشتون از همه جا در دستور کار قرار گرفته است هر اعتراضی را با انتحاری می ترسانند.
از زاغ ها یاد بگیریم در فرق سر مترسک فرود بیاییم تا زنده بمانیم. مترسک ها در ارگ هستند باید با ارگ را تسویه کنیم اگر این کار صورت نگیرد از ترس مترسک ارگ خواهیم مرد.

پرنده های که از مترسک بترسند
آدم های که از سایه شان بترسند
محکوم به مرگ هستند.

گل امیری

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه افغانستان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


ببینید | اجرای بی‌نظیر ببعی به زبان انگلیسی درباره کاهو!