9 پروژه عمرانی توسط بسیج سازندگی در خراسان جنوبی افتتاح شد


9 پروژه عمرانی توسط بسیج سازندگی در خراسان جنوبی افتتاح شد

9 پروژه عمرانی در حوزه آب با اعتبار 440 میلیون تومان همزمان با سراسر کشور در خراسان جنوبی به بهره‌برداری رسید.

مهدی هنری، مسئول بسیج سازندگی خراسان جنوبی امروز چهارشنبه ۸ مرداد در آیین افتتاح قنات روستای سیدان شهرستان خوسف گفت: امروز پروژه قنات روستای سیدان خوسف شامل ۳۰۳ متر بعد از ۱۲ سال خشکسالی به نمایندگی از ۹ پروژه در استان به بهره‌برداری رسید.

به گزارش ایسنا، وی افزود: این پروژه‌ها شامل؛ احیا و بازسازی پنج رشته قنات، استخر ذخیره آب و سه پروژه کانال کشی آب کشاورزی است.

هنری با بیان اینکه این پروژه‌ها در شهرستان‌های سربیشه، نهبندان، سرایان و خوسف افتتاح شد، اظهار کرد: بخشی از اعتبار هزنیه شده از محل اعتبارات محرومیت‌زدایی سپاه و بخشی از محل اعتبارات دولتی و مشارکت فعال مردم روستاها بوده است.

وی بیان کرد: نخستین یادواره جهادگران آسمانی کشور به مناسبت ۱۰ مرداد سالروز دیدار جهادگران با مقام معظم رهبری در سال ۹۸، امسال (جمعه ۱۰ مرداد) در تهران و به صورت ویدئوکنفرانس در سایر استان‌ها برگزار می‌شود.

وی اظهار کرد: برای پروژه قنات روستای سیدان ۱۱۴ میلیون تومان هزینه شد که ۸۰ میلیون تومان از محل اعتبارات دولتی، ۲۰ میلیون تومان اعتبار بسیج و سپاه و ۱۴ میلیون تومان سهم خودیاری مردم بوده است.

مسئول بسیج سازندگی خراسان جنوبی افزود: تاکنون ۳۵ جهادگر آسمانی در کشور شناسایی شده است که شش نفر مربوط به استان خراسان جنوبی هستند.

سردار علی قاسمی، فرمانده سپاه انصارالرضا(ع) خراسان جنوبی نیز گفت: با افتتاح این پروژه مردم منطقه بعد از ۱۲ سال خشک شدن قنات اکنون از بی‌آبی و کم‌آبی نجات پیدا کردند.

غلامرضا قوسی، رییس سازمان جهاد کشاورزی خراسان جنوبی نیز گفت: از مجموع این قنوات احیا و بازسازی ۳۰ تا ۴۰ درصد پروژه‌ها با مشارکت بسیج سازندگی در حال انجام است.

وی افزود: احیا و بازسازی ۳۶۰ رشته قنات از سال گذشته در استان آغاز شد که نسبت به سال ۹۷ از نظر اعتبار و اجرا سه برابر افزایش داشته است.

وی ادامه داد: در شهرستان خوسف ۲۸ رشته قنات با مشارکت بسیج سازندگی بازسازی می‌شود.

رییس سازمان جهاد کشاورزی خراسان جنوبی تصریح کرد: یکی از برنامه‌هایی که در سازمان جهاد کشاورزی برای افزایش بهره‌وری دنبال می‌کنیم، مدیریت منابع آب است و در این زمینه حفظ و صیانت از قنوات مورد توجه قرار گرفته که با همراهی و پیگیری استاندار در سال‌های اخیر اعتبارات خوبی را توانستیم جذب کنیم.

انتهای پیام

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه خراسان جنوبی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


رابطه جنسی زیر دوش آب در حمام با همسر خوب است یا بد؟