نگاهی به خبرهای کوتاه هرمزگان


نگاهی به خبرهای کوتاه هرمزگان

بندرعباس- ایرنا- مرمت قنات های بندرلنگه، تسهیلات خدمات سربازی به فرزندان مددجوی کمیته امداد، توزیع روزانه مرغ منجمد به نرخ دولتی تشکیل 338 پرونده تخلف واحدهای عرضه میوه وتره بار از جمله خبرهای کوتاه روز سه شنبه در هرمزگان است.

مرمت و بازسازی چهار رشته قنات در بندرلنگه

مدیر جهادکشاورزی بندرلنگه گفت:چهار رشته قنات با هزینه سه میلیارد و ۴۰۰میلیون ریال در این شهرستان مرمت و بازسازی شد.
شیخ زاده افزود: این قنات‌ها در بخش‌های مهران و شیب کوه شهرستان بندرلنگه است.
وی بیان داشت: مرمت ۲ رشته قنات دیگر نیز در آینده نزدیک در بندرلنگه آغاز می‌شود.
مدیرجهاد کشاورزی بندرلنگه اظهارداشت: در این شهرستان هفت رشته قنات وجود دارد که ۲۰۰هکتار از باغات و مزارع منطقه را آبیاری می‌کند و بیش از ۸۰۰خانوار از مزایای آن بهره مند می‌شوند.

ارائه تسهیلات سربازی به ۷۳ فرزند خانواده‌های کمیته امداد هرمزگان

معاون حمایت و سلامت خانواده کمیته امداد هرمزگان گفت: از ابتدای سالجاری تاکنون، ۷۳ نفر از فرزندان خانواده‌های تحت حمایت این نهاد از مزایای خدمات سربازی همچون معافیت، انتقالی و کاهش تعرفه بهره‌مند شده‌اند.
احمد پایان افزود: در این مدت ۴۵ نفر از فرزندان مددجو از خدمت سربازی معاف، هفت نفر کاهش تعرفه خرید خدمت سربازی و ۲۱ نفر نیز به نزدیک‌ترین مکان خدمتی به محل سکونت خود منتقل شدند.
وی بیان داشت: یکی از اهداف ارائه تسهیلات خدمت سربازی به فرزندان مددجویان کمک به اشتغال فرزندان و معیشت این خانواده‌ها می‌باشد.
این مسوول اظهارداشت: مهم‌ترین گروه‌ هدف برای بهره‌مندی از تسهیلات خدمت سربازی در این نهاد، فرزندان پسر زنان سرپرست خانوار می‌باشند و این افراد پس از معافیت می‌توانند با شرکت در دوره‌های حرفه‌آموزی، از طریق کاریابی و یا دریافت تسهیلات قرض‌الحسنه اشتغال کمیته امداد برای ورود به بازار کار و کسب درآمد اقدام کنند.

تشکیل ۳۳۸ پرونده تخلف واحدهای عرضه میوه و تره بار در هرمزگان

معاون بازرسی و نظارت سازمان صنعت، معدن و تجارت هرمزگان با اشاره به تشدید نظارت‌ها بر واحدهای عرضه میوه‌ و تره‌بار گفت: از ابتدای سالجاری تاکنون، ۳۳۸ پرونده تخلف به ارزش ۴۱۷ میلیون ریال در این راستا تشکیل شده است
عبدالرضا پیروی منش با بیان اینکه کنترل میدان میوه و تره‌بار هرمزگان سبب به تعادل رسیدن قیمت‌های توزیع میوه خواهدشد، افزود: با هماهنگی با دستگاه های مرتبط به صورت روزانه و مستمر بازرسی‌ها از این گروه کالایی انجام می‌شود.
وی اظهارداشت: گرانفروشی، درج نکردن قیمت و ارائه ندادن فاکتور بیشترین تخلفات مشاهده در واحدهای میوه و تره‌بار هرمزگان بوده است.
این مسوول اظهارداشت: شهروندان می‌توانند در صورت مشاهده هرگونه تخلف از سوی واحدهای صنفی، مراتب را با شماره تلفن گویا ۱۲۴ سامانه ستاد خبری به سازمان صنعت، معدن و تجارت هرمزگان گزارش کنند.

توزیع روزانه ۵تا ۷تن مرغ منجمد در بندرعباس

معاون امور بازرگانی وتوسعه تجارت سازمان صنعت، معدن و تجارت هرمزگان گفت: ۱۳ واحد صنفی توزیع مرغ منجمد در استان روزانه بین پنج تا هفت تن مرغ منجمد در سطح شهر بندرعباس توزیع می‌کنند.
محمد عباسی افزود: برای کمک به تنظیم بازار و کاهش قیمت مرغ گرم مقرر شد که مرغ منجمد به میزان مورد نیاز و بدون محدودیت در شبکه‌های مختلف هم در سطح بندرعباس و هم شهرستان‌ها توزیع شود.
وی بیان کرد: از ابتدای توزیع تاکنون بیش از ۲۰۰تن گوشت مرغ منجمد با قیمت ۱۳۵هزارریال به ازای هرکیلوگرم در فروشگاه های بزرگ و واحدهای صنفی توزیع شده است.
معاون سازمان صنعت، معدن و تجارت هرمزگان اضافه کرد: لیست مراکز توزیع مرغ منجمد با نرخ دولتی در شهر بندرعباس بازار روز، زیبا شهر جنب نانوایی برزگری، مهرگان خیابان نور ، اسلام آباد نبش ثارالله ۱۸، پل ثارالله کمیل ۵، کوی ملت کارگر ۳۸، روبروی سید مظفر جنب میوه فروشی، روبروی بیمارستان کودکان، بازارچه امام حسین، تعاونی فرهنگیان جنب دارایی، روستای رضوان محله جعفریه و ابتدای جزیره هرمز است.


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


عکس نوشته و متن تولدت مبارک پسرم | عکس پروفایل تبریک تولد پسرم از طرف مادر و پدر