160 برنامه بازدید و پایش میدانی محیط زیستی در چابهار و دشتیاری انجام شد


160 برنامه بازدید و پایش میدانی محیط زیستی در چابهار و دشتیاری انجام شد

چابهار- ایرنا- رییس اداره حفاظت محیط زیست چابهار گفت: 160 بازدید و پایش میدانی از نوار ساحلی، اسکله‌های رمین، پسابندر، بریس، گواتر، بنادر شهید بهشتی و کلانتری، موج شکن‌ها، طرح‌های توسعه‌ای، صنایع مستقر در نوار ساحلی و شهرک‌های صنعتی این شهرستان انجام شده است.

اشرفعلی حسینی روز چهارشنبه در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا اظهارداشت: بازدید از خطوط انتقال گاز و برنامه‌های پایشی از قبیل پایش و نمونه‌برداری از آب‌های ساحلی، پایش آلودگی نفتی خاک اسکله شهید بهشتی، پایش زیستگاه‌های مرجانی و سواحل تخمگذاری لاک پشت‌های دریایی در طول یک سال گذشته انجام شده است.

وی افزود: بطور متوسط هر ۲ روز یکبار برنامه پایش یا بازدید میدانی در اداره حفاظت محیط زیست چابهار انجام می‌شود.

رییس اداره حفاظت محیط زیست چابهار گفت: این اداره با توجه به موقعیت قرارگیری در ساحل دریا و با توجه به اینکه یک شهر بندری است و شاهدگسترش صنایع و طرح‌های تولیدی زیادی در منطقه هستیم پایش و بازدید از این طرح‌ها هر ۲ روز یکبار انجام می‌شود.

وی بیان کرد: با توجه به اینکه در فصل شکار و مهاجرت پرندگان به سواحل و تالاب‌های چابهار و دشتیاری قرار داریم ماموران یگان حفاظت محیط زیست این شهرستان بطور شبانه روزی در محل‌هایی که احتمال صید پرندگان مهاجر و آبزی که در معرض خطر انقراض قرار دارند اقدام به گشت زنی می‌کنند.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه سیستان و بلوچستان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


عکس پروفایل ساده 1402 با طرح های شیک و جذاب