پد بالگرد فوریت‌های پزشکی زواره افتتاح شد


پد بالگرد فوریت‌های پزشکی زواره افتتاح شد

کاشان- ایرنا- پد بالگرد مرکز فوریت‌های پزشکی زواره از توابع اردستان، روز سه‌شنبه در آیینی با حضور جمعی از مسوولان استانی و شهرستانی افتتاح شد.

پد بالگرد مرکز فوریت‌های زواره که یک هزار و ۱۳ مترمربع پهنای باند و ۳۶ متر قطر دارد و وزن تا ۱۵ تن ضربه را می‌تواند تحمل کند، با اعتبار افزون بر یک میلیارد و ۶۰۰ میلیون ریال ساخته شده است.

این باند امکان نشست و برخواست بالگرد را در ۲۴ ساعت شبانه‌روز در زواره که با جمعیت بیش از ۹ هزار نفر، در ۱۴ کیلومتری شمال شرقی اردستان و ۱۳۲ کیلومتری اصفهان قرار دارد، فراهم می‌کند.

معاون فنی اورژانس ۱۱۵ استان اصفهان در حاشیه این آیین به خبرنگاران گفت: این طرح دهمین پد بالگرد استان بود که در مرکز فوریت‌های پزشکی زواره ایجاد شد.

علیرضا قاسمی افزود: نهضت ساخت پد بالگرد از سال گذشته در استان اصفهان آغاز و ۲۲ پد جانمایی شد که تاییدیه هوانیروز را دریافت کرد و تا کنون هم ۱۰ پد ساخته شده است.

معاون فنی اورژانس ۱۱۵ استان اصفهان با اشاره به برنامه‌ریزی برای ساخت همه ۲۲ پد تا پایان سال‌جاری، تشریح کرد: با توجه به اهمیت موضوع اورژانس و کمک‌رسانی سریع و به هنگام به آسیب‌دیدگان‌، اورژانس هوایی تا شعاع ۱۵۰ کیلومتری مرکز استان‌ را پوشش می‌دهد و در مرحله دوم‌ در حال برنامه‌ریزی برای پوشش دادن کل استان هستیم.

وی تاکید کرد: در برنامه داریم هر کجا مشکل داشتیم، با افزودن پد اضافی که بتواند سوخت‌گیری نیز در آن انجام شود، کل نقاط استان اصفهان را زیر پوشش اورژانس هوایی قرار خواهیم داد.

قاسمی با اشاره به وجود پد بالگرد در بیمارستان الزهرا اصفهان، بیمارستان ۹ دی خمینی‌شهر و بیمارستان فاطمه الزهرا (س) نجف‌آباد اضافه کرد: امسال ۱۵ پرواز خیلی خوب به علت وجود پد داشته‌ایم و با راه‌اندازی پدهای بیشتر کار انتقال آسیب‌دیدگان حادثه‌های احتمالی بهتر خواهد شد.

به گفته وی، بر اساس قرارداد بسته شده با هوانیروز، این امداد هوایی از صبح تا بعد از ظهر انجام می‌شود.

تعداد کل ماموریت‌های اورژانس هوایی اصفهان در سال گذشته ۱۷ مورد بود که این تعداد ماموریت به اعزام ۳۸ بیمار و مصدوم با بالگرد به بیمارستان‌های سطح استان منجر شد.

در مجموع اورژانس پیش‌ بیمارستانی در استان اصفهان با جمعیت بیش از پنج میلیون نفر، در حال حاضر از ظرفیت ۱۴۵ پایگاه شامل ۷۵ شهری، ۶۹ جاده‌ای، ۲ دستگاه اتوبوس آمبولانس، ۱۵ اتاق فرمان برخوردار است.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه اصفهان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


متن تشکر رسمی از معلم؛ 20 متن متفاوت و جدید