دختر 15 ساله ای که انتقام والدینش را از طالبان گرفت


یک دختر با برادر کوچک‌اش در ولسوالی «تیوره» غور، دو جنگجوی طالبان را که قاتل والدینش بودند کشتند. محمدرفیق اعلم ولسوال ولسوالی تیوره ولایت غور به روزنامه «اطلاعات روز» گفت، طالبان شامگاه پنج‌شنبه 16 ژوئیه 2020 بالای روستای موسوم به...

یک دختر با برادر کوچک‌اش در ولسوالی «تیوره» غور، دو جنگجوی طالبان را که قاتل والدینش بودند کشتند.

محمدرفیق اعلم ولسوال ولسوالی تیوره ولایت غور به روزنامه «اطلاعات روز» گفت، طالبان شامگاه پنج‌شنبه 16 ژوئیه 2020 بالای روستای موسوم به «کوریه» در 35 کیلومتری غرب ولسوالی تیوره حمله کرده و سه نفر به‌شمول مادر و پدر این دختر و پسر را کشتند.

اعلم اضافه کرد، در واکنش به این اقدام طالبان، دختر 15 ساله با برادر 12 ساله خود دست به انتقام‌گیری از طالبان زده‌اند. وی ادامه داد، این دو کودک هر کدام یک جنگجوی گروه طالبان را کشتند و سید معصوم معاون نام‌نهاد(خودخوانده) استخبارات طالبان را نیز شدیداً زخمی کرده‌اند.
محمدرفیق اعلم علاوه کرد، در حال حاضر این دختر و پسر در یک منطقه امن در ولسوالی تیوره ولایت غور منتقل شده اند.

گروه طالبان هنوز در این مورد چیزی نگفته است. از سوی دیگر، این اقدام خواهر و برادر در شبکه‌های اجتماعی نیز به‌گونه گسترده بازتاب یافته است. برخی کاربران افغان این کار آنها را ستودند، اما برخی کاربران نیز از دست‌به‌دست کردن عکس‌های این دو نفر انتقاد کرده و نوشتند که چنین کار امنیت جانی این دو کودک را به خطر می‌اندازد و آنها را در مقابل مرگ زودهنگام قرار خواهد داد.

کد (9)

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه افغانستان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دانلود کتاب کار دیکته شب اول ابتدایی - کتاب گاج