مقام آمریکایی: خطر شکست تلاش‌های صلح در افغانستان وجود دارد


مقام آمریکایی: خطر شکست تلاش‌های صلح در افغانستان وجود دارد

فرمانده‌‎ ستاد مرکزی ارتش آمریکا گفت که سطح خشونت‌ها در افغانستان افزایش یافته است و خطر شکست تلاش‌های صلح در این کشور وجود دارد.

به گزارش خبرنگار سایت افغانستان خبرگزاری فارس، «کنت مکنزی» فرمانده‌‎ ستاد مرکزی ارتش آمریکا گفت که سطح خشونت‌ها در افغانستان افزایش یافته است و بهمین دلیل خطر شکست تلاش‌های صلح در این کشور وجود دارد.

مکنزی که با رسانه‌های آمریکایی گفتگو می‌کرد، ادامه داد: طالبان حملات خود بر نیروهای آمریکایی را کاهش داده، اما خشونت علیه نظامیان افغانستان را تشدید کرده است.

این مقام ارشد نظامی آمریکا تاکید کرد: خطر شکست تلاش‌های صلح در افغانستان وجود دارد، اما این کشور بیش از هر زمانی دیگر برای دست‌یابی به یک راه حل نزدیک شده است.

این در حالی است که یک منبع نزدیک به طالبان به تلویزیون یک گفت: یک کمیسیون چند نفری این گروه سفرهای خود را در شماری از ولایت‌ها آغاز و با فرماندهان طالبان در ولایت‌های قندهار، زابل، هلمند و ارزگان دیدار وگفتگو کرده است.

به گفته‌ی این منبع، هدف از سفر این کمیسیون طالبان، گفتگو با فرماندهان این گروه در مورد تشدید حملات بر نیروهای امنیتی است.

اما سهیل شاهین، سخنگوی دفتر سیاسی طالبان در قطر می‌گوید که هدف از سفر این کمیسیون به شماری از ولایت‌ها و دیدار آن با فرماندهان طالبان، رایزنی در مورد آغاز گفتگوهای میان افغانان و اجرای توافق‌نامه‌ی صلح آمریکا - طالبان مبنی بر کاهش خشونت‌ها در افغانستان می‌باشد.

از سوی هم، براساس برخی گزارش‌ها، رهبری طالبان در ساختار هیات مذاکره کننده این گروه با دولت افغانستان، چهار تن از چهره‌های ارشد طالبان از جمله ملا یعقوب، پسر ملا محمد عمر رهبر پیشین این گروه را اضافه کردند.

در حال حاضر هیات مذاکره کننده طالبان 20 عضو دارد.

/انتهای پیام/

مقام آمریکایی: خطر شکست تلاش‌های صلح در افغانستان وجود دارد
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


ماجرای دستمزد نجومی سعید آقاخانی چیست؟