اداره کل حفاظت محیط زیست زنجان و قزوین تفاهمنامه همکاری منعقد کردند


اداره کل حفاظت محیط زیست زنجان و قزوین تفاهمنامه همکاری منعقد کردند

زنجان - ایرنا - مدیر روابط عمومی اداره کل حفاظت محیط زیست استان زنجان گفت: با توجه به همپوشانی مناطق تحت مدیریت استان‌های زنجان و قزوین مدیران کل حفاظت محیط زیست استان های زنجان و قزوین، تفاهمنامه همکاری امضاء کردند.

علی مرشدی، روز جمعه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا، افزود: این تفاهمنامه به منظور اجرای بهینه برنامه گشت و کنترل مناطق، جلوگیری از تخلفات و تعامل بیشتر در مرزهای مشترک این ۲ استان، این تفاهم نامه بین مدیران کل ۲ استان در محل پاسگاه محیط بانی منطقه حفاظت شده باشگل شهرستان تاکستان منعقد شد.

وی، اظهار داشت: این تفاهمنامه روز جمعه به امضاء طرفین رسید و حاضران پس از پایان جلسه از منطقه حفاظت شده باشگل شهرستان تاکستان از توابع استان قزوین نیز بازدید کردند.

مرشدی، تصریح کرد: تفاهمنامه در راستای تحقق اصل پنجاهم قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران و سیاست های کلی محیط زیست ابلاغی مقام معظم رهبری و همچنین در اجرای بهتر و موثرتر قوانین و مقررات سازمان حفاظت محیط زیست کشور ازجمله قانون حفاظت و بهسازی محیط زیست، قانون شکار و صید و حفاظت از تالاب‌ها، منعقد شد.

وی مدت زمان اعتبار این تفاهمنامه را برای مدت سه سال اعلام کرد و افزود: پس از پایان این مدت، در صورت تمایل و توافق طرفین به مدت پنج سال دیگر نیز تمدید خواهد شد.

مرشدی، تصریح کرد: این تفاهمنامه که در قالب هفت ماده و ۱۵ بند و در سه نسخه تنظیم و به امضاء طرفین رسید و ازمان امضاء نیز قابل اجراء است.

وی افزود: استفاده از تجهیزات حفاظتی مستقر در مرز ۲ استان به صورت مشترک، افزایش ضریب حفاظت مناطق و زیستگاه های مشترک بین مرزی، حفاظت از مناطق و زیستگاه های حیات وحش فی مابین (هم مرز)، پایش شبانه روزی عرصه‌های طبیعی استانها با هدف جلوگیری از تخریب، شکار و صید غیرمجاز و اطفا حریق، مقابله با ورود دام غیرمجاز از مرزهای ۲ استان با هماهنگی ارگان‌های ذیربط، از اهداف این تفاهمنامه است.

مرشدی ادامه داد: صرفه جویی در وقت، امکانات، تجهیزات و نیرو ۲ استان به منظور جلوگیری از صرف هزینه های مازاد و اضافی در گشت و کنترل، استفاده از تجربیات پرسنل هر ۲ استان در جهت حفظ مناطق مشترک و سرشماری حیات وحش، از دیگر اهداف این تفاهمنامه است.

وی افزود: پیش بینی جهت استقرار پاسگاه‌ محیط بانی یا کانکس در مرزهای مشترک، ورود به داخل مناطق هم مرز با هماهنگی فرمانده یگان هر ۲ استان، هماهنگی و پیگیری اخذ مجوزهای قضایی برای ماموران یگان حفاظت ۲ استان در زمان انجام ماموریت‌ مشترک، همکاری به منظور استفاده مشترک از زیرساخت های ۲ اداره کل برای حفاظت از مناطق مشترک، اطلاع رسانی سریع هرگونه تخلف و بیماری حیات وحش در مناطق مشترک، استفاده از امکانات و نیروی انسانی هر ۲ استان در زمان‌های اضطرار و پیگیری تخلفات و آتش سوزی‌ها، همکاری پیرامون انجام طرح‌ها و پروژه‌های پژوهشی و تحقیقاتی کاربردی از جمله زمینه های همکاری مشترک است.

مرشدی تصریح کرد: همکاری در جهت حفاظت از عرصه های طبیعی و زیستگاه های حیات وحش و مدیریت چرای دام، آهمکاری در برگزاری کارگاه های آموزشی مشترک برای جوامع محلی و روستایی در زمینه حفاظت از محیط زیست و تنوع زیستی، انجام عملیات های مشترک از سوی یگان های حفاظت ۲ اداره کل و پشتیبانی از یکدیگر در عملیات اجرایی به ویژه مشارکت در عملیات سرشماری، تخلفات شکار و صید و اطفا حریق، پیگیری حقوقی مشترک موضوعات و تعارضات واقع در مناطق مشترک و حسب ضرورت مناطق تحت مدیریت هر ۲ اداره کل، همکاری در حفظ منابع آبی، نیز از دیگر زمینه های همکاری مشترک است.


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


فرشته یک ساله با مرگش به 3 نفر جان دوباره بخشید + عکس و صحبت های پدر و مادرش