زهرا قنبری: در فوتبال بانوان مو کشیدن نداریم / با مقنعه و موی کوتاه بازی می کنیم


زهرا قنبری: در فوتبال بانوان مو کشیدن نداریم / با مقنعه و موی کوتاه بازی می کنیم

بخش اول گفتگوی علیرضا هاشمی و زهرا قنبری را در برنامه با بانوان قهرمان می خوانید. قسمت دوم و پایانی جمعه...

زهرا قنبری، کاپیتان تیم ملی بانوان کشورمان در برنامه با بانوان قهرمان میهمان دوربین طرفداری بود. بازیکن باشگاه شهرداری بم در خصوص شرایط و خصوصیات لیگ برتر بانوان، تکلیف لیگ امسال و رکورد گلزنی اش صحبت کرد.

بخش اول گفتگوی علیرضا هاشمی و زهرا قنبری را می خوانید و می بینید:

با سلام خدمت مخاطبین رسانه طرفداری. امروز در برنامه با بانوان قهرمان در خدمت خانم زهرا قنبری، ملی پوش و کاپیتان تیم ملی بانوان کشورمان هستیم. ایشان رکورددار گلزنی در در فوتبال در رشته بانوان هستند.

خانم زهرا قنبری، سلام، در خدمتتان هستیم.

من نیز خدمت شما، همکارانتان و همه کسانی که این مصاحبه را می بینند و می خوانند، سلام عرض می کنم.

این روزها در شرایط کرونایی به چه کاری مشغول هستید؟

ما که در خانه هستیم و سعی می کنیم نکات بهداشتی را رعایت کنیم. در حال حاضر لیگ فوتبال بانوان تعطیل است و در خانه هستیم. البته خودم تمرینات فردی دارم.

وضعیت لیگ بانوان چرا مشخص نمی شود؟ عجیب است مسئولان اعلام نمی کنند تکلیفش چیست. آیا چیزی به گوش شما رسیده که لیگ ادامه می یابد یا لغو خواهد شد؟

در حال حاضر 4 ماه است از تعطیلی لیگ می گذرد ولی هنوز به طور قطعی اعلام نشده که بازی ها لغو می شوند. البته زمزمه هایی شنیده می شود که لیگ را تعطیل کنند و قهرمانی شهرداری بم اعلام شود. البته این مسئله هنوز قطعی نشده ولی امیدوارم این اتفاق رخ دهد.

این عدم تصمیم گیری موجب نشده تکلیف قراردادها، تسویه حساب ها و ... نیز نامشخص بماند؟

خیر متاسفانه تکلیف این فصل هنوز مشخص نشده و به همین دلیل نمی توان برای فصل آینده تصمیم گیری کرد. چون تکلیف لیگ امسال مشخص نیست، تیمی نمی تواند بیاید و به بازیکنان پیشنهاد دهد. در کل همه چیز بستگی به مشخص شدن تکلیف فصل جاری دارد.

در خواست داده اید یا اینکه در جلسه ای باشید که در خصوص مشخص شدن تکلیف لیگ صحبت شود؟

دو ماه پیش آقای مهدی محمد نبی با کاپیتان های تیم های ملی جلسه گذاشتند که در آن جا خانم صوفی زاده نیز حضور داشت و صحبت هایی نیز انجام شد. قرار بود تکلیف لیگ را مشخص کنند ولی خوب هنوز چیزی اعلام نشده است.

پس در حال حاضر مشغول تمرینات شخصی هستید و وقت را با خانواده می گذرانید.

بله همین طور است.

برنامه تان برای فصل بعد چیست؟ آیا پیشنهادی داخلی یا خارجی دارید؟

خارجی که خیر. دلیلش نیز این است که بازی های بانوان اصلا فیلمبرداری نمی شود و کسی فوتبال ما را نمی بیند ولی داخلی بله از دو تیم لیگ برتری پیشنهاد دارم ولی هنوز برای فصل آینده تصمیمی نگرفته ام.

با توجه به اینکه چند سال است در شهرداری بم هستید، آیا احتمال تغییر باشگاه وجود دارد؟

من امسال نزدیک به 7 سال می شود در خدمت شهرداری بم هستم. از مربی خانم جعفری تا تمامی مسئولان باشگاه بسیار به من لطف داشته اند. امسال نیز قراردادم با تیم تمام شده ولی هنوز برای فصل آینده تصمیمی نگرفته ام.

پست اصلی شما هافبک وسط است؟ امسال چند گل به ثمر رسانده اید؟

بله هافبک وسط هستم. امسال نیز 21 گل زده ام.

یعنی به مهاجمان تیم اضافه می شوید یا اینکه کلا به عنوان مهاجم از ابتدا به میدان می روید؟

من سال گذشته رکورد گلزنی فوتبال بانوان را در 18 مسابقه زدم. البته همه فکر می کردند من مهاجم بوده ام ولی دو فصل قبل از امسال نیز همین گونه سپری شد. امسال نیز به دلیل نیازی که تیم داشته، در برخی مسابقات هافبک و در برخی دیگر به عنوان مهاجم بازی کردم. این نظر مربی بود که در پست هافبک وسط به تیم کمک کنم که من نیز این کار را کردم.

تا جایی که می دانم، قانونی که وضع شده این است که تیم ها می توانند در یک مسابقه خارج از خانه حضور نیابند مخصوصا اینکه فوتبال بانوان با مشکلات مالی زیادی رو به رو است. امسال فکر می کنم 4 تیم به دلیل همین مشکلات به بم سفر نکردند. درست است؟ یعنی حریفان فکر می کردند به بم می آیند و 5 گل می خورند، ولی انصراف داده و 3-0 شکست می خورند؟

بله به همین شکل است اما به نظر من باید این قانون برداشته شود زیرا همه تیم ها در ابتدای فصل روی بم برنامه ریزی می کنند. به هر حال بم کمی مسافتش دور است ولی دلیل نمی شود تیم ها به اینجا نیایند. به هر حال ما سعی کرده ایم در بازی های دیگر، تفاضل را در این 4 مسابقه جبران کنیم ولی اگر در یک مسابقه به مشکل می خوردیم، قطعا به ضررمان تمام می شد. امیدوارم این قانون برداشته شود زیرا باعث پایین آمدن کیفیت لیگ می شود. البته خدا را شکر این مسئله در روند تیمی ما تاثیر نگذاشت زیرا در هر مسابقه نتیجه لازم را کسب کردیم ولی در کل فکر نمی کنم این تصمیم، تصمیم خوبی باشد.

البته فکر می کنم این مسئله در آمارهای فردی تاثیرگذار بود.

بله بسیار.

لیگ امسال چطور بود؟ به نظر کمی خشن تر از سال گذشته بود. یعنی در یکی دو بازی، بازیکنان توپ را رها کرده و دعوا می کردند.

خوب فوتبال به همین خشن بودنش است. در فوتبال بانوان نیز این مسئله وجود دارد اما در کل به نظرم امسال لیگ کیفیت سال گذشته را نداشت. به این دلیل که جذابیت سال گذشته بیشتر بود ولی به نظرم این اتفاق امسال نیفتاد. البته هنوز لیگ نیمه تمام مانده ولی خوب فصل به یک شکلی خاص سپری شد که با کرونا نیز همه چیز بدتر شد. به هر حال به نظرم فصل گذشته بهتر بود.

فصل قبل نیز قهرمان شدید؟

بله.

در لیگی که سپری شد، کسی را مورد ضرب و شتم قرار ندادید که اکنون به دنبال طلب حلالیت باشید؟

در واقع بیشتر مرا می زنند و کتک خور هستم. بارها شده مرا بدون توپ زده اند. در کل من از این اخلاق ها ندارم که کسی را بزنم. فوتبال در کل زد و خورد دارد ولی آدمی نبوده ام که بدون توپ کسی را بزنم.

البته مهربان نیستید.

اگر کسی سر به سرم نگذارد، کاری به او ندارم.

اگر کسی سر به سرتان بگذارد چه؟

در آن زمان نیز سعی می کنم خونسردی خود را حفظ کنم. بازی هایی بوده که بازیکن 90 دقیقه به من چسبیده و فحاشی و زد و خورد داشته است و من سعی کرده ام خونسردی ام را حفظ کنم.

نمی خواهم به فوتبال آقایان ورود کنم ولی بازیکنانی در فوتبال بانوان هستند که فحاشی کنند؟

بله 90 دقیقه به من فحاشی کرده اند. البته تماشاگران که نه ولی مثلا بازیکنی بوده که به نظرم در یک بازی نزدیک، کادر فنی به او دستور داده اند این کار را انجام دهد که به نظرم کار قشنگی نیست. در واقع می خواسته اند روی مخ من بیایند که واکنش نشان دهم و کارت قرمز بگیرم.

آیا این مسئله روی شما موثر واقع شده است؟

خیر. البته یک دفعه به خاطر این مسئله نه ولی روبروی دروازه بان ایستادم و داور به من کارت زرد داد و بازی بعد را محروم شدم اما اینکه بخواهم به حرکت بازیکن واکنش نشان دهم، این گونه نبوده است.

پس نه بازیکنی را می زنید نه فحاشی می کنید و فقط کتک می خورید؟ در بازی تان که به نظر می رسد، خیلی جنب و جوش دارید.

شیطنت خودم را دارم اما نه اینکه برم و بازیکن را بزنم. این اتفاق هیچ گاه رخ نداده زیرا اصلا نمی پسندم. شیطنت را که دروغ است بگویم نداشته ام. کمی داشتم ولی در بیشتر مواقع سعی کرده ام خودم را کنترل کنم.

بازیکنی است که شما را به شکلی بد کتک زده باشد که مثلا بعدا به فکر انتقام از او باشید؟

بدون توپ مرا بارها زده اند. البته به حدی نبوده که مصدوم شود ولی رد استوک روی پایم بوده و کبود نیز شده است اما هیچ گاه به دنبال انتقال نبوده ام.

اینکه بازیکنان فوتبال بانوان موهای خود را کوتاه می کنند، بابت این است که موهای یکدیگر را نکشند؟

ما چون مقنعه سرمان می کنیم، با موی کوتاه راحت تریم به خصوص اینکه بازی هایمان ساعت 10 صبح بوده و اوج گرماست. من خودم از وقتی کوتاه کردم، راحت تر هستم. البته چنین چیزی نیست که موهای یکدیگر را بازیکنان بکشند و این به نظرم یک طنز است.

این تصور مطرح شده بود که خانم ها از یکدیگر نیشگون می گیرند.

نه اصلا این گونه نیست و فوتبالمان نیز مانند فوتبال آقایان است. این گونه نیست مو کشیدن و این مسائل داشته باشیم و مانند فوتبال آقایان زد و خورد و تکل داریم زیرا اسم ورزش فوتبال است.

پس کسی نیست که او را حلال نکنید؟

به هر حال کسی بوده که مرا زده ولی پس از بازی از من عذرخواهی کرده و من نیز او را بخشیده و فراموش کرده ام.

دلیل پوشیدن شماره 9 چیست؟

اولین شماره ای که در تیم ملی پوشیدم شماره 9 بود و از آن به بعد علاقه خاصی به این شماره پیدا کردم.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه ورزشی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


فیلم/ هواشناسی؛ بارندگی در کرمان شدید است؛ مردم خراسان جنوبی منتظر بارش‌های سیل‌آسا باشند