راه اندازی 5 خانه کوچک سالمندان در اردبیل تا پایان امسال


راه اندازی 5 خانه کوچک سالمندان در اردبیل تا پایان امسال

مدیر کل بهزیستی استان اردبیل گفت: با افتتاح پنج خانه کوچک حمایت از سالمندان تا پایان امسال پنج خانه جدید نیز در استان اردبیل فعال خواهد شد.


بهزاد ستاری ۲۶ تیر ماه در مراسم افتتاح خانه‌های کوچک سالمندان که به شکل ویدئوکنفرانس و با حضور رئیس سازمان بهزیستی انجام شد، اظهار کرد: این خانه‌های کوچک با حجم پذیرش 8 تا 10 سالمند مدیریت می‌شود تا شاهد تراکم و حجم بالایی از حضور سالمندان در یک فضای بسته نشویم.
وی اردبیل را جزو 10 استان پیشگام در راه‌اندازی خانه‌های کوچک سالمندی اعلام و خاطرنشان کرد: در این خانه‌ها خدمات متنوع به سالمندان ارائه می‌شود که سعی کردیم با راه‌اندازی پنج خانه کوچک معلولان ذهنی، روانی و سالمندان را تحت پوشش خدمات تخصصی ببریم.
مدیر کل بهزیستی استان اردبیل افزود: با توجه به شیوع کرونا ما در مراکز روزانه توانبخشی با ظرفیت 50 درصد فعالیت‌های خود را انجام می‌دهیم و به غیر از مهدهای کودک که با شیوع کرونا تعطیل شده‌اند، سایر مجموعه‌های ما فعالیت خود را با رعایت پروتکل‌های بهداشتی انجام می‌دهند.
ستاری بیان کرد: تلاش کردیم تا مهدهای کودک که از محل کرونا آسیب دیده‌اند به نوعی جبران خسارت شده و حتی‌الامکان تخفیف در اجاره و بخشی از منابع مورد نظر آنها جبران شود.
وی به پشت نوبتی‌های بهزیستی اشاره کرد و گفت: در حالی که ما در سال 97 این پشت نوبتی‌ها را به صفر رسانده بودیم اما در حال حاضر 5 هزار و 500 نفر پشت نوبت هستند که عمدتا خواهان دریافت خدمات مستمری از بهزیستی هستند.
مدیر کل بهزیستی استان اردبیل ادامه داد: 22 هزار نفر مستمری‌بگیر بهزیستی هستند که 17 هزار نفر از آنها را معلولان و مابقی را نیز زنان سرپرست خانوار و جامعه هدف دیگر بهزیستی تشکیل می‌دهند.
ستاری با رد شایعه شبکه‌ای عمل کردن کودکان خیابانی و کار تصریح کرد: 99 درصد کودکان خیابانی دارای خانواده هستند و در این استان کارکرد شبکه‌ای آنها معنا ندارد.
وی اظهار کرد: 12 دستگاه عضو کارگروه جمع‌آوری و ساماندهی کودکان کار و خیابانی در استان هستند که سعی می‌کنیم جلوی فعالیت این کودکان را به ویژه سرچهارراه‌ها و مراکز پرتردد بگیریم.
انتهای پیام

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه اردبیل

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


فیلم لمس کامل بدن شبنم قربانی توسط شهاب حسینی در فیلم سینمایی ! / هم آغوشی بعید بعد انق...