کاهش 50 درصدی کرونا در هرات/ تدابیر بهداشتی تشدید می‌شود


کاهش 50 درصدی کرونا در هرات/ تدابیر بهداشتی تشدید می‌شود

معاون والی هرات گفت: 50 درصد آمار کرونا در این ولایت کاهش یافته و برای موج دوم این بیماری مراکز درمانی تقویت خواهد شد.

«غلام داوود هاشمی» معاون والی هرات در نشست خبری در مقر ولایت هرات با اشاره به کاهش 50 د صدی آمار مبتلایان به کرونا در مرکز شهر گفت: پس از بررسی‌ تیم‌های تخصصی اداره بهداشت در هرات به این نتیجه رسیده اند که احتمال وقوع موج دوم کرونا در این ولایت ضعیف است.

وی با تاکید بر رعایت بهداشت برای مواجه با کرونا، افزود: باید با فرارسیدن عید قربان از حضور در بازارهای پرجمعیت اجتناب کنند.

معاون والی هرات ادامه داد: اداره بهداشت هرات در حال حاضر از امکانات خوب و عرضه خدمات عالی برخورداراست و نگرانی از نبود تجهیزات در هرات وجود ندارد.

وی افزود: از آغاز شیوع کرونا در هرات 400 میلیون افغانی از سوی حکومت برای مبارزه با این ویروس اختصاص داده شده بود که تاکنون 194 میلیون و 568 هزار افغانی به مصرف رسیده است و نیازمندیهای مراکز درمانی مرفوع شده است و 180 میلیون دیگر در مواقع اضطراری مصرف خواهد شد.

هاشمی یادآور شد:در حال حاضر شهرستانهای ولایت هرات در معرض خطر قرار دارند و احتمال شیوع موج دوم کرونا در شهرستان ها بیشتر است و وزارت بهداشت به دنبال تقویت مراکز درمانی در شهرستان است.

وی تاکید کرد: برای جلوگیری از افزایش آمار مبتلایان در هرات ورود بازگشت کنن گان از مرز اسلام قلعه و از کشور ایران به گونه درست نظارت می‌شود و پس از کمک رسانی به این افراد ، قراراست تا شهروندان ولایت‌های مختلف افغانستان بلافاصله به ولایت‌های اصلی انتقال داده شوند و شهروندان هراتی نیز در هرات بمانند.

وی تصریح کرد: ساکنین ولایت هرات پس از ورود به این ولایت در خانه های خود به مدت 15 روز قرنطینه می‌شوند و پس از آن می‌توانند تا در جامعه حضور یابند.

«عبدالحکیم تمنا» رئیس اداره بهداشت هرات در این مورد گفت: با فرارسیدن عید قربان و بی‌احتیاطی شهروندان و عدم رعایت نکات بهداشتی در این عید می‌تواند تا خطر افزایش را به میان آورد.

وی بیان داشت:پس از مرکز شهر هرات حالا شهرستان‌های هرات در معرض خطر قراردارند که اداره بهداشت از شنبه هفته آینده تیم های بررسی خود را به مرکز شهر و شهرستانها خواهد فرستاد و با انجام تست سریع میزان افراد مبتلا و سالم را بررسی می‌کند ، افراد مشکوک و مبتلا به کرونا به سرعت تحت درمان قرار‌می‌گیرند.

جاوید نادم رئیس اداره مهاجرین هرات بیان داشت: از آغاز شیوع کرونا در هرات بازگشت مهاجرین از مرز اسلام قلعه روزانه به 15 هزار تن میرسید اما حالا با کاهش این بیماری در هرات و آمار پایین مبتلایان روزانه از این مرز 800 تا 1200 تن وارد ولایت هرات میشوند.

وی بیان داشت که از میان این افراد 60 درصد شهروندان هرات ، 20 درصد شهروندان ولایات همجوار و 20 در صد دیگر نیز افراد اسیب پذیر اند که پس از کمک رسانی به ولایات خود بازمی‌گردند.

/انتهای پیام/

کاهش 50 درصدی کرونا در هرات/ تدابیر بهداشتی تشدید می‌شود
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


انواع فونت و متن بسم الله الرحمن الرحیم برای بیو اینستا