احزاب و شخصیت‌های سیاسی درگذشت سرحدی‌زاده را تسلیت گفتند


احزاب و شخصیت‌های سیاسی درگذشت سرحدی‌زاده را تسلیت گفتند

تهران- ایرنا- جمعی از احزاب و شخصیت‌های سیاسی کشور در پیام‌های جداگانه‌ای درگذشت وزیر پیشین کار و امور اجتماعی و از نمایندگان ادوار مجلس شورای اسلامی را تسلیت گفتند.

«ابوالقاسم سرحدی‌زاده» وزیر پیشین کار و امور اجتماعی و از نمایندگان ادوار مجلس شورای اسلامی سه‌شنبه شب -۲۴ تیرماه ۹۹- بر اثر ایست قلبی در ۷۵ سالگی درگذشت. شادروان سرحدی‌زاده دبیرکل و بنیانگذار حزب اسلامی کار از مبارزان علیه دستگاه ستمشاهی، در نیمه اول دهه ۱۳۴۰ خورشیدی به دلیل فعالیت در حزب ملل اسلامی بازداشت و روانه زندان شد.

مرحوم سرحدی زاده در ادوار سوم، پنجم و ششم نمایندگی مردم تهران در مجلس شورای اسلامی بر عهده داشت و در دولت نخست‌وزیر دوران جنگ، وزیر کار و امور اجتماعی بود. وی همچنین سمت‌هایی چون عضویت در شورای سرپرستی و قائم‌مقامی بنیاد مستضعفان و ریاست شورای سرپرستی زندان‌ها را برعهده داشت.

به همین مناسبت جمعی از احزب و مقامات سیاسی کشور روز چهارشنبه با ارسال پیام‌های جداگانه‌ای درگذشت این مبارز علیه رژیم ستمشاهی را تسلیت گفتند.

سرحدی‌زاده درگذشت

اسحاق جهانگیری معاون اول رییس جمهوری در پیامی با تسلیت درگذشت ابوالقاسم سرحدی زاده از مبارزان پیشتاز علیه رژیم ستمشاهی، نوشت: درگذشت چهره مقاوم و انقلابی مرحوم ابوالقاسم سرحدی زاده از مبارزان پیشتاز با رژیم ستمشاهی که پس از پیروزی انقلاب اسلامی نیز خدمات ارزشمندی به نظام و انقلاب و مردم به ویژه در اهتمام به امور کارگران و محرومان جامعه داشت، موجب تأسف و تأثر فراوان شد.

معاون اول رییس جمهوری افزود: مرحوم سرحدی زاده علاوه بر مسئولیت وزارت کار و امور اجتماعی، به عنوان نماینده مردم تهران در سه دوره مجلس شورای اسلامی نیز خدماتی ارزنده و کارنامه ای درخشان از خود برجای گذاشت.

سرحدی زاده از مبارزان دوران ستمشاهی بود

محمدباقر قالیباف رییس مجلس شورای اسلامی در پیامی با ابراز تاسف و تاثر از درگذشت ابوالقاسم سرحدی‌زاده نوشت: آن مرحوم از مبارزان دوران ستمشاهی بود که به دلیل همین فعالیت‌ها دستگیر و مدتی زندانی شد و پس از پیروزی انقلاب نیز در مسئولیت‌های متعدد خدماتی به نظام عرضه داشت.

قالیباف ضمن تسلیت به دوستان، خانواده و سایر وابستگان مرحوم سرحدی‌زاده، برای آن فقید سعید رحمت و مغفرت و برای بازماندگان صبر و اجر از درگاه خداوند متعال مسالت کرد.

درگذشت مبارزی شجاع و مسئولی صادق

فرج کمیجانی دبیرکل مجمع فرهنگیان ایران اسلامی در پیام تسلیتی به مناسبت درگذشت «ابوالقاسم سرحدی‌زاده» اظهار داشت: مبارزی شجاع و مسئولی صادق دعوت حق را لبیک گفت.

وی تصریح کرد: درگذشت وزیر اسبق کار و امور اجتماعی شادروان و زنده یاد ابوالقاسم سرحدی‌زاده را به تمامی بازماندگان و دوستداران وی خصوصا حسین کمالی دبیرکل معزز حزب اسلامی کار و اعضای این حزب، علیرضا محجوب دبیرکل معزز خانه کارگر جمهوری اسلامی ایران و اعضای این تشکل کارگری تسلیت می‌گویم و برای وی علو درجات و برای بازماندگان و دوستان آن مرحوم صبر و شکیبائی از درگاه حق تعالی مسئلت می‌کنم.

سرحدی‌زاده نماد مردان مرد و زندان دیده و مصیبت‌دیده دوران ستم‌شاهی بود

صادق خرازی دبیرکل حزب ندای ایرانیان در پی درگذشت «ابوالقاسم سرحدی زاده» وزیر کار و امور اجتماعی دولت میرحسین موسوی نوشت: مردی وارسته، شخصیتی شایسته، انسانی خودساخته که همه عمرش در راه خدا و انسانیت و برای هویت ملی و استقلال ملت ایران هزینه شد، و گذشت.

وی تصریح کرد: ابوالقاسم سرحدی‌زاده نماد نام‌آشنای مردان مرد و زندان دیده و مصیبت‌دیده دوران ستم‌شاهی بود. سرحدی زاده بی‌منت و خالص بود. زبان به غیبت و تهمت و گزاف نگشود. سکوت و تدبیر فراوان حکایت از حکمت و تدبیرش بود. ساده زیستی و اخلاص، بخشی از ذات وجودی‌اش و هیچ‌گاه مخالف را تخطئه نمی‌کرد.

دبیرکل حزب ندای ایرانیان یادآور شد: همیشه آماده برای شنیدن و پذیرفتن و حرمت نهادن بر صدای متفاوت بود. خبر درگذشت غمبار او در دوران مهجوری و مشتاقی غم‌انگیز است. این ضایعه را به خانواده هم‌رزمان و به همه مبارزان راه حق و عدالت تسلیت می‌گویم و از خداوند متعال غفران و رحمت واسعه الهی و برای خانواده آن مرحوم و دوستان و آشنایانش صبر و شکیبایی مسئلت می‌کنم.

او از مبارزان پیشگام و زجر کشیده نهضت امام خمینی (ره) بود

محسن هاشمی رفسنجانی عضو شورای مرکزی حزب کارگزاران سازندگی نیز با ارسال پیامی در این باره نوشت: درگذشت مرحوم ابوالقاسم سرحدی‌زاده، از مبارزین پیشگام و زجر کشیده نهضت امام خمینی (ره) که پس از انقلاب نیز منشا خدمات فراوانی در مجالس شورای اسلامی، وزارت کار و خانه کارگر گردیده بود، موجب تاثر شد.

وی اظهار داشت: با تسلیت صمیمانه به خانواده وی، برای آن مرحوم رحمت و مغفرت الهی و برای بازماندگان صبر جمیل و اجر جزیل را آرزو دارم.

تلاش بی‌وقفه و خالصانه سرحدی زاده برای ارتقای فرهنگ کار

حسین کمالی دبیرکل حزب اسلامی کار در پیامی به مناسبت درگذشت نماینده ادوار سوم، پنجم و ششم نمایندگی مردم تهران اظهار داشت: در چند دهه آشنایی و همکاری با وی، شاهد سپری شدن عمر گرانمایه آن عزیز در راه خدمت به آرمان‌های امام راحل و انقلاب، تلاش بی‌وقفه و خالصانه برای ارتقای فرهنگ کار و دلسوزی امین برای جامعه بزرگ کارگری ایران بودم.

دبیرکل حزب اسلامی کار یادآور شد: اندیشه و رهنمودهای ارزشمند آن مرحوم در مسیر پرفراز و نشیب اصلاح‌طلبی و نیز شورای عالی اصلاح‌طلبان راهگشا، تاثیرگذار و امیدبخش بود.

کمالی خاطرنشان کرد: فقدان این بزرگ مرد را به تمامی دوستان، خانواده وی، همراهان و همفکرانش، جامعه کار و کارگری تسلیت می‌گویم. خدمات صادقانه و خالصانه او نام و یادش را برای همیشه در تاریخ ایران اسلامی جاودانه خواهد کرد.

او از قدیمی‌ترین‌های مبارزه با ستم بود

سید محمدعلی ابطحی رییس‌ دفتر رییس دولت اصلاحات در پیام تسلیتی در پی درگذشت ابوالقاسم سرحدی‌زاده وزیر پیشین کار و امور اجتماعی نوشت: دوست نازنین، ابوالقاسم سرحدی‌زاده از نازنین‌ترین‌ها و قدیمی‌ترین‌های مبارزه با ستم و در کابینه امیرحسین موسوی وزیر کار بود.

وی افزود: سرحدی‌زاده، فردی خوش مشرب، مهربان، متواضع و یک رنگ بود که به دیدار خدایش رفت که روح و رضوان الهی بر او باد.

سرحدی زاده علیه بی‌عدالتی و استبداد قیام کرد

محسن رهامی عضو شورای‌عالی سیاست‌گذاری اصلاح‌طلبان در پیامی به مناسبت درگذشت ابوالقاسم سرحدی زاده نماینده ادوار سوم، پنجم و ششم نمایندگی مردم تهران تصریح کرد: یکی از مبارزین قدیمی که علیه بی‌عدالتی و استبداد قیام کرد و سال‌های زیاد در زندان ستم شاهی به سر بردند، سحرگاه امروز دعوت حق را لبیک گفتند.

وی خاطرنشان کرد: اینجانب این مصیبت را به ملت شریف ایران، همسر و فرزندان وی، و به همه همرزمان و همراهان و همکاران آن فقید سعید تسلیت می‌گویم. برای آن عزیز سفر کرده، که الگوی ایمان، فداکاری، شجاعت و پایداری در برابر همه سختی‌ها بود، غفران و رحمت واسعه الهی و برای همه مصیبت‌دیدگان صبر و اجر و سلامتی مسألت دارم.

ادامه دارد...

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه احزاب و تشکلها

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


بهترین و زیباترین شعر درباره جشن خودکار برای کلاس سوم و چهارم ابتدایی