کاهش 28 درصدی تصادفات در محورهای خراسان شمالی


کاهش 28 درصدی تصادفات در محورهای خراسان شمالی

رئیس پلیس راه خراسان شمالی از کاهش 28 درصدی تصادفات در محورهای استان طی سه ماه نخست سال جاری خبرداد.

سرهنگ حسین زاده در گفت وگو با ایسنا اظهارکرد: طی سه ماه نخست سال جاری ۳۵ تصادفات فوتی در محورهای استان رخ داده که نسبت به مدت مشابه سال گذشته سه درصد کاهش داشته است.

وی با بیان اینکه امسال ۴۵ نفر در این تصادفات فوت شده اند،که این شاخص طی سال گذشته ۴۸ نفر بوده، ادامه داد: تعداد فوت شدگان حوادث رانندگی در محورهای خراسان شمالی امسال از کاهش شش درصدی برخوردار است.

حسین زاده افزود: تصادفات جرحی طی سه ماه نخست سال جاری ۳۵ درصد و تصادفات خسارتی نیز ۲۲ درصد در جاده های استان کاهش یافته است.

وی با بیان اینکه بیشترین بازه زمانی وقوع تصادفات در محورهای استان ساعات ۱۶ تا ۲۰ شب و ۱۲ ظهر تا ۱۶ عصر است، گفت: عدم توجه به جلو، سرعت غیرمجاز و انحراف به چپ از مهمترین و بیشترین دلایل بروز تصادفات در محورهای استان می باشد.

حسین زاده با بیان اینکه بیشترین تصادفات در ۲۰ تا ۳۰ کیلومتری ابتدای شهرها رخ می دهد، خاطرنشان کرد: این مهم ناشی از خستگی و خواب آلودگی رانندگان و تلاش بیشتر برای سریعتر رسیدن به مقصد است در این راستا لازم است رانندگان برای جلوگیری از خستگی پس از دو ساعت رانندگی ۱۵ دقیق در اولین پارکینگ خروجی جاده ها استراحت کنند.

وی با اشاره به کاهش ۲۹ درصدی اعمال قانون در محورهای استان طی سه ماهه ابتدایی امسال، گفت: در ایام یاد شده ۹۷ هزار و ۷۷۲ مورد اعمال قانون از سوی پلیس برای رانندگان متخلف صورت گرفته که ۶۷ هزار و ۷۹۱ مورد در خصوص حرکات حادثه ساز بوده است.

حسین زاده با بیان اینکه در سه ماه نخست امسال اعمال قانون برای استفاده از تلفن همراه حین رانندگی ۶۴ درصد نسبت به مدت مشابه سال گذشته افزایش یافته است، یادآورشد: در این مدت ۱۳۷ هزار و ۴۶۷ راننده برای استفاده از تلفن همراه حین رانندگی جریمه شده اند.

انتهای پیام

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه خراسان شمالی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


جوک،متن و اس ام اس بی ادبی و زناشویی شب جمعه (18+)