5 عادتی که دردهای میگرنی را چند برابر می‌کند


میگرن یک سردرد مکرر ، سوزش آور و شدید است که معمولاً روی یک طرف سر تأثیر می گذارد ، اگرچه می تواند هر دو را تحت تأثیر قرار دهد.

به گزارش سایت طلا، حملات میگرنی در اثر وقایع خاص ، غذاها یا تغییراتی در بدن شما ایجاد می شود. این وقایع به عنوان محرک شناخته می شوند. اگرچه باعث ایجاد میگرن نمی شود ، اما می توانند شما را در مقابل حملات میگرنی آسیب پذیرتر کنند.

شناختن این عادات خطرناک بسیار مفید خواهد بود تا بتوانید در زندگی روزمره آنها را مورد توجه قرار دهید و در نتیجه سعی کنید از حملات میگرنی خودداری کنید. در این مقاله 5 عادت را برای شما تعریف خواهیم کرد که می توانید از این طریق میگرن را کنترل کنید.

میگرن چیست؟
همه سردردها میگرن نیستند و همه میگرن ها باعث سردرد نمی شوند. میگرن یک سردرد مکرر ، پرتحرک و شدید است که معمولاً یک طرف سر را تحت تأثیر قرار می دهد ، اگرچه می تواند هر دو را تحت تأثیر قرار دهد.درد به طور ناگهانی شروع می شود و ممکن است پیش از این یا همراه با سایر علائم مانند اختلالات بینایی ، عصبی یا مشکلات دستگاه گوارش باشد.

عادت هایی که می توانند حملات میگرنی شما را تحریک کنند
در مطالعه 200 بیمار میگرنی ، بیش از 90٪ از بیماران حداقل یک رسوب مرتبط با میگرن خود را شناسایی کردند: شایع ترین آنها استرس جسمی یا عاطفی (77٪) ، قاعدگی (72٪) ، قرار گرفتن در معرض یک نور روشن یا لرزان. (65٪) و بوهای مختلف (61٪).

5 عادتی که دردهای میگرنی را چند برابر می‌کند
1-نوشیدن الکل
بررسی بیش از 2،000 هلندی نشان داد بسیاری از افرادی که از میگرن رنج می برند از الکل استفاده می کنند زیرا این امر می تواند باعث سردردهای شدید شود. 78٪ از بیمارانی که مشروبات الکلی نوشیده اند ، این نوشیدنی را علت اصلی دردهای میگرنی خود معرفی کرده اند که باعث تشدید آن می شود.

نویسندگان این مطالعه منتشر شده در ژورنال اروپایی عصب شناسی خاطرنشان کردند که الکل یک محرک برای میگرن است ، زیرا حدود یک سوم از افراد مورد مطالعه جر مصرف کنندگان الکل بوده اند و در همه آنها میزان و محل درد نیز یکسان بوده است.

2- استرس
اضطراب و استرس در اکثر مطالعات به عنوان محرک اصلی میگرن شناخته شده است.استرس شایعترین محرک حملات میگرنی است. همه در یک مقطع احساس استرس و اضطراب کرده اند. استرس پاسخی به محرک عاطفی (بیشتر تهدید) در هر موقعیت معین است، بنابراین بین میگرن و اضطراب ارتباط آشکاری وجود دارد.

3-خواب
بین خواب و میگرن رابطه روشنی وجود دارد ، که این امر نیز به جنبه های گوناگونی مربوط می شود. یکی از عوامل ایجاد میگرن ، تغییر در ریتم خواب است ، خواه به دلیل اضافه خواب یا عدم خواب باشد.

تقریباً نیمی از بیماران میگرنی در خوابیدن خود مشکل دارند: 38٪ به طور متوسط ​​6 ساعت یا کمتر در شب می خوابند و به تبع آن ، افزایش قابل توجهی در دفعات و شدت حملات میگرنی مشاهده می شود که 71٪ از سردردها اتفاق می افتد.

5 عادتی که دردهای میگرنی را چند برابر می‌کند

4-غذا
پنیر و بسیاری از محصولات تصفیه شده یا فرآوری شده سرشار از آمینهای بیوژنیک هستند که محرک احتمالی حملات میگرنی هستند. اگرچه هیچ مطالعه قطعی وجود ندارد که دقیقاً نشان دهد چگونه یک محصول خاص می تواند باعث میگرن یا انواع دیگری از سردردها شود ، اما برخی تحقیقات حاکی از آن است که غذاهای با بیشترین خطر ، آنهایی هستند که حاوی مقادیر زیادی از مواد به نام آمینهای بیوژنیک هستند.

دو مورد از این آمین ها ، تیرامین و هیستامین ، هستند و که غذاهایی مانند :
گوشتهای فرآوری شده
محصولات کنسرو شده و دودی
بادام زمینی
نوشیدنی های الکلی
غذای دریایی
پنیر
وجود دارند.

5-سیگار کشیدن
دخانیات به عنوان یک عامل تأثیرگذار در سردردها ، به ویژه میگرن عمل می کند. این توسط یک مطالعه نشان داده شده است که نشان می دهد که افراد سیگاری حملات میگرنی بیشتری دارند. تعداد سیگاری که فرد در طول روز میکشد تاثیری زیادی بر شدت و نحوه دردهای میگرنی دارد، نتایج مصاحبه ها نشان می دهد که با پنج نخ سیگار در روز یا بیشتر ، شروع به گرفتن میگرن می کنید.

5 عادتی که دردهای میگرنی را چند برابر می‌کند

در آخر ، برای کمک به شما در ارزیابی عوامل خطرساز منجر به ابتلا به میگرن ، توصیه می کنید یک دفترچه خاطرات شخصی داشته باشید و در این دفترچه خاطرات ، می توانید بنویسید که در چه روزی و تحت چه شرایطی حمله میگرنی داشته اید ، و همچنین سایر اطلاعات به نظرتان مهم است تا بتوانید به اطلاعات بهتری درباره علل ایجاد میگرن در خود و همچنین به تبع آن راه های پیشگیری از آن برسید.

سایر خبر های مفید در 3 روز گذشته

افزایش قیمت طلا تازه شروع شده یا به پایان خود رسیده است؟ | 25.6 هزار کامنت تاریخی مسی برای ایرانی‌هایی که به او فحاشی کردند | 17.3 هزار عجیب ترین غذا هایی که مردم جهان می خورند چیست؟+عکس | 19.4 هزار زمان خرید طلا و نقره رسیده است | 79.4 هزار غذاهای ممنوعه برای ۳۰ سالگی به بعد | 92.0 هزار

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه ارز و طلا

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


لخته خون گوشتی شبیه جگر در پریودی چیست و چه علتی دارد‌؟ +‌روش درمان