فعالان قرانی باید در فضای مجازی ظهور و بروز بیشتری داشته باشند


فعالان قرانی باید در فضای مجازی ظهور و بروز بیشتری داشته باشند

قزوین - ایرنا - مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی قزوین گفت: فعالان قرانی باید با توجه به نیاز جامعه به ویژه نسل نو به معنویت، در فضای مجازی ظهور و بروز بیشتری داشته باشند.

محمد حسین اسماعیلی روز سه شنبه در نشست با فعالان قرآنی استان قزوین و تقدیر از فعالان جشنواره مجازی خلوت گزیدگان افزود: برای اولین بار بود که در فضای مجازی جشنواره ای را برگزار می‌کردیم و و این برای شروع کار اتفاق خوبی بود اما به ناچار از این به بعد مجبور هستیم که بسیاری از فعالیت های خود را به ویژه در حوزه فرهنگی و هنری و قرآنی در فضای مجازی انجام دهیم و این نشانگر این است که فضای مجازی چقدر می تواند کمک کننده به حوزه فرهنگ و ادب و قرآن باشد و ما باید در جهت تولید محتوا در این فضا بسیار بکوشیم.

وی افزود: تولیداتی که فعالان قرانی در ایام ماه مبارک رمضان در خلوت های خود در منزل ها رقم زدند می تواند به تولید محتواهای غنی و ارزشمند فرهنگی در فضای مجازی کمک کند.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قزوین با اشاره به اهمیت انس با قرآن ادامه داد: امروز حلقه مفقوده ما در جامعه کنونی در کل دنیا بحث اعتقادات است و بسیاری از مسائل و مشکلاتی که در حوزه اخلاقی و معنوی داریم به دلیل این است که شاید ارتباط انسان امروز با معنویات و خداوند سبحان کمرنگ شده است.

وی افزود: در دورا کرونا مشخص شد که بسیاری از انسان ها در سراسر به معنویت مراجعه و هجوم کرده اند بنابراین ما باید این حلقه مفقوده را دوباره پیدا کنیم و راهی جز بازگشت به قرآن ، خدا و روح معنویت و انسانیت نداریم بنابراین باید در جهت ترویج فرهنگ قرآنی در جامعه خود نهایت تلاش را داشته باشیم و به نظر می‌رسد که بهترین راه برای این منظور، استفاده از ابزارهای فرهنگی و ادبی و هنری است.

اسماعیلی تاکید کرد: اگر ما بتوانیم آموزه ها و معارف قرآنی را با استفاده از شعر، آواها و نواها ، نقاشی و طراحی و دیگر ابزارهای فرهنگی هنری در جامعه ترویج کنیم بدون شک اثرگذاری بیشتری خواهد داشت بنابراین باید در این زمینه برنامه ریزی های دقیقی به ویژه در مورد نسل نوجوان و جوان انجام شود.

این مسوول اظهار امیدواری کرد با در نظر گرفتن شرایط کنونی جامعه و بر اساس واقعیت های موجود ، برنامه ریزی های دقیقی را در حوزه فرهنگی و قرآنی در فضای مجازی پیش بینی و اجرا کرد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه قزوین

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دانلود آهنگ خاص و بی نظیر اجتماعی سارینا از شاهین نجفی