سامانه جامع گارانتی چیست و چگونه می توان اصالت گارانتی را استعلام کرد


سامانه جامع گارانتی چیست و چگونه می توان اصالت گارانتی را استعلام کرد

یکی از معضلات بزرگ بازار کشور به خصوص در حوزه محصولات دیجیتالی، وجود گارانتی‌های تقلبی و غیر معتبر است که خریداران را با مشکلات بسیاری مواجه می‌کند. در همین راستا سازمان حمایت تولید کنندگان و مصرف کنندگان سامانه ویژه‌ای را برای بررسی اصالت گارانتی‌ها در نظر گرفته تا این مشکل بزرگ را برطرف کند.

یکی از معضلات بزرگ بازار کشور به خصوص در حوزه محصولات دیجیتالی، وجود گارانتی‌های تقلبی و غیر معتبر است که خریداران را با مشکلات بسیاری مواجه می‌کند. در همین راستا سازمان حمایت تولید کنندگان و مصرف کنندگان سامانه ویژه‌ای را برای بررسی اصالت گارانتی‌ها در نظر گرفته تا این مشکل بزرگ را برطرف کند.

متاسفانه کالاهای وارداتی و برخی از تولیدات داخل خدمات پس از فروش مناسبی ندارند و این موضوع موجب ناراحتی خریداران شده است. سرپرست اداره کل نظارت بر خدمات سازمان حمایت در خصوص سامانه گارانتی اعلام کرد که مردم برای اطمینان یافتن از اصالت گارانتی کالا به سامانه گارانتی مراجعه کنند و اطلاعات مورد نظر را از آنجا کسب کنند. سید جواد احمدی سرپرست اداره کل نظارت بر خدمات سازمان حمایت تولید کنندگان و مصرف کنندگان در خصوص این موضوع بیان کرد:

با توجه به دغدغه ها و مشکلات موجود در جامعه درباره صحت و اصالت گارانتی کالاهای خریداری شده و همچنین به دلیل شکایات و گزارش های مردمی از مشکلات موجود در فرآیند گارانتی کالاهای موجود در بازار و با توجه به تعدد مراکز و بنگاه های اقتصادی ارائه دهنده خدمات گارانتی در کشور، موضوع ساماندهی و مدیریت فرایند ارائه گارانتی کالاها از نظر اعتبار و صحت گارانتی به عنوان مطالبه بحث مردم در دستور کار سازمان قرار گرفت.

به گفته سید جواد احمدی این طرح بر اساس سه فاز تعیین شده که فاز اول آن مربوط به تولید کنندگان و واردکنندگان لوازم خانگی است و این فاز از سال گذشته اجرایی شده است. احمدی در خصوص فاز دوم و سوم این طرح بیان کرد که در فاز دوم و با استفاده از سامانه گارانتی می توان امکاناتی نظیر استعلام اصالت و گارانتی کالا و همچنین مشاهده لیست شرکت های گارانتی کننده تایید شده توسط سازمان حمایت مصرف کنندگان و تولید کنندگان دسترسی یافت.

این مقام مسئول با اشاره به خدمات این سامانه بیان کرد که مشاهده شناسه کالا و شناسه رهگیری، شناسنامه گارانتی ، مدیریت نصابان درباره کالاهای نصبی، مدیریت صفحات شرکت های گارانتی کننده و مشاهده مراکز ارائه خدمات و نمایندگی های مجاز از ویژگی های سامانه گارانتی و خدمات قابل ارائه به مردم است.

طبق تصمیمات گرفته شده در سازمان حمایت، ثبت نام در سامانه گارانتی از تاریخ 99.4.17 برای واردکنندگان و تولید کنندگان اجباری شده است. هم اکنون سامانه جامع گارانتی با آدرس www.Irangs.ir راه اندازی شده است. در حال حاضر اطلاعات کالاهایی مانند لوازم خانگی، لوازم صوتی تصویری تایر و تلفن همراه در سامانه ثبت شده و در ماه های آینده همه کالاهای سرمایه ای و مصرفی در این سامانه ثبت می شوند.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه فناوری

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


جملات و متن تبریک روز جهانی خلبان به همسرم و عشقم + عکس نوشته و استوری