عمل زیبایی بینی؛ تکرار تاریخ با عنوان متفاوت


با پیشرفت های اخیر باستان شناسی به کرات شواهدی به دست می آید که زمان پیدایش علوم مختلف را زیر سوال می برند؛ بعضا ثابت شده علومی که تا قبل از این قدمت آنها را کمتر از یکی دو قرن می دانستیم، هزاران سال قبل از میلاد مسیح وجود داشته اند.

عمل بینی یکی از این پدیده هاست؛ با مطالعه پاپیروس های به جا مانده در مصر باستان مشخص شده که عمل زیبایی بینی برای بینی که در اثر رینکتومی کاملا از بین رفته بود انجام شده، این کار رسما یک جراحی پلاستیک به حساب می آید. این علوم به دلایل مختلفی با گذشت زمان از بین رفته اند و یا محدود به یک جغرافیای خاص باقی مانده اند. ولی امروزه و تقریبا از بعد جنگ جهانی دوم با پیشرفت ارتباطات علوم مختلف بین ملت ها به اشتراک گذاشته می شوند؛ بدین صورت متخصصین از موفقیت های یکدیگر استفاده کرده و فعالیت های شکست خورده را تکرار نمی کنند.

ظهور دوباره عمل بینی

برای سربازان ایتالیایی که در جنگ آسیب دیده بودند عمل های مشابهی انجام شده بود، ولی نزدیک ترین مورد به عمل بینی کنونی در اواخر قرن نوزدهم در آمریکا و توسط یک جراح گوش و بینی به نام جان اورلاندو انجام شد؛ وی عمل ترومای بینی که ناشی از ریزش بافت بینی به علت ضعف غظروفی بود را با یک ایمپلنت مصنوعی انجام داد که یک عمل زیبایی بینی یا رینوپلاستی به حساب می آمد.

دسته بندی کلی عمل بینی

عمل بینی ترمیمی عمل زیبایی بینی (رینوپلاستی)

وقتی اولین بار نیاز به عمل بینی احساس شد، احتمالا یک ضربه شدید به صورت بیمار خورده و حین خونریزی وی را به مطب پزشک آورده بودند. عمل های بینی ترمیمی صرفا نقش درمانی داشتند تا شخص قادر باشد به درستی نفس بکشد و حس بویایی اش بازگردد؛ شاید عمل پلیپ برای شما اسم آشنا تری باشد که در این دسته قرار می گیرد. دسته ی دوم اما در کنار تکنیک های مشابه کاربردی کاملا متفاوت داشت، این عمل با هدف افزایش زیبایی افراد انجام می شد. اولین اشخاصی که عمل زیبایی بینی انجام دادند، ستاره های موسیقی پاپ در اوخر قرن بیستم بودند، بعدها پزشکان بیشتری روش های انجام عمل زیبایی بینی را آموختند و امکان جراحی با قیمت های پایینتر برای اقشار مختلف جامعه فراهم گردید.

دسته بندی فنی عمل بینی

عمل بینی باز عمل بینی بسته

به تیغه ای که در زیر بینی قرار گرفته و دو سوراخ بینی را از هم جدا می کند، کلوملا گفته می شود. در عمل بینی بسته یک برش در کلوملا ایجاد شده و پزشک با دید محدود تری نسبت انجام تغییرات در بافت بینی فرد اقدام می کند. در طرف دیگر عمل بینی باز قرار دارد که به دلیل گسترش دید پزشک امروزه بیشتر به کار می رود؛ در این جراحی یک برش روی کلوملا و یک برش در بالای بینی ایجاد شده سپس پوست را به طور کامل برداشته و بالا نگه می دارند تا جراح به همه ی مشکلات آناتومی بینی مشرف باشد. اگر فردی یک بار عمل بینی انجام داده، به هر دلیل رضایت کافی نداشته و قصد دارد دوباره جراحی کند، جراحی او فقط به صورت عمل باز انجام پذیر خواهد بود.

انواع عمل بینی بر اساس نوع بینی فرد

جراحی بینی گوشتی جراحی بینی استخوانی

تفاوت این دو بینی آن طور که به نظر می رسد بر مبنای گوشت و استخوان نیست. عمده تفاوت بینی گوشتی و استخوانی در جنس پوست بینی است؛ پوست بینی گوشتی ضخیم و چرب است و پوست بینی استخوانی نازک تر، بینی گوشتی دارای غظروف با پهنای زیاد در قسمت میانی و بافت چربی با تجمع زیاد در قسمت پایینی است. در مقابل بینی استخوانی غظروفی محکم و زاویه دار دارد که زیر پوست نازک کاملا قابل لمس است.

عمل زیبایی بینی؛ تکرار تاریخ با عنوان متفاوت

تفاوت جراحی بینی گوشتی و استخوانی

اگر اصطلاح عمل بینی بازگشت پذیر به گوش شما خورده یا در آشنایان دیده اید که بعد از گذشت یک سال یا بیشتر از عمل زیبایی بینی، شکل بینی آنها دستخوش تغییر شده است، باید بدانید که این ها همه مشکلات ناشی از یک جراحی بینی گوشتی غیر دقیق است. با توجه به ضعف و سستی غظروف در بینی های گوشتی لازم است که پزشک ساختار غظروف بینی را با انجام پیوند غظروفی تقویت کند؛ در صورتیکه این کار به درستی انجام نشود و غظروف ضعیف توان تحمل بافت های تغییر شکل یافته را نداشته باشد، ظاهر بینی شما به هم خورده و جراحی بینی گوشتی شما باید دوباره انجام شود.

عمل زیبایی بینی؛ تکرار تاریخ با عنوان متفاوت

کارایی عمل زیبایی بینی

عمل زیبایی بینی اکنون در جامعه کشور ما متداول ترین جراحی است، اما دلیل این حجم از استقبال چیست؟ بینی در مرکز صورت فرد یعنی مهمترین نقطه از نظر ساختار زیبایی چهره قرار دارد. زاویه غظروف بینی، فاصله بینی و لب، نسبت اندازه بینی به اندازه و شکل صورت و بسیاری موارد جزئی دیگر مربوط به بینی وجود دارند، که نقش اساسی در زیبایی فرد خواهند داشت؛ یک جراح با محاسبات ریاضی بسیار دقیق، حالت ایده آل را برای هر کدام از این موارد به دست آورده و بعد در حین جراحی سعی خواهد کرد تا حد ممکن به اعداد هدف گذاری شده دست پیدا کند؛ پیچیدگی، آسانی و حتی مبلغ هزینه عمل بینی شما تا حدود زیادی به خود بینی شما بستگی خواهد داشت. حال که می دانیم این اعداد برای افراد مختلف، متفاوت هستند، بهتر است میلی مترهای موجود در فضای اینترنت را روی صورت خود امتحان نکنیم و برای گرفتن یک زمان مشاوره خصوصی اقدام کنیم.

پیدا کردن یک جراح معتمد برای انجام عمل بینی

سه عامل مهم که در شناخت و انتخاب یک جراح باید در نظر داشته باشید، تجربه، دقت و خلاقیت است. در کشور ما به خصوص در سطح کلانشهرها شبه کلینیک هایی وجود دارند که عمل زیبایی بینی را با قیمت بسیار پایین تر از میانگین بازار جراحی پلاستیک انجام می دهند. در این مکان ها روزانه چندین عمل جراحی انجام شده و در برخی موارد چند عمل بینی در یک اتاق و توسط یک پزشک همزمان انجام می شود؛ این امر هرچند پزشک متبحر و با تجربه باشد، دقت او را از بین می برد. آشنایی با میزان تجربه و خلاقیت یک پزشک به مراتب کار ساده تری است چرا که شما می توانید با مشاهده ی رزومه و تصاویر بیماران وی قبل و بعد از انجام عمل زیبایی بینی، به این موارد پی ببرید. به خاطر داشته باشید که یک پزشک با تجربه لزوما نباید موی سفید داشته باشد و با توجه به میزان استقبال از عمل بینی در کشور ما پزشکان جوان و با تجربه ی زیادی وجود دارند.

مجهزترین کلینیک عمل بینی در سطح تهران

اگر به دنبال یک مجموعه مجهز با پزشکان متخصص برای انجام عمل زیبایی بینی هستید یا قصد دارید چند عمل زیبایی مختلف انجام دهید و برای اننتخاب یک مکان واحد دچار شک و تردید شده اید، ما مجموعه دکتر تهران بیوتی را به شما پیشنهاد می کنیم؛ این مجموعه آماده است تا با ارائه کاملترین مشاوره، به پرسش های ذهن شما پاسخ داده و یک برنامه زمانبندی مناسب را برای هر نوع عمل زیبایی که در نظر دارید برای شما تدوین کند.

*رپوزتاژ آگهی

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه سلامت

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دانلود آهنگ خاص و بی نظیر اجتماعی سارینا از شاهین نجفی