معرفی کتاب در حوزه حجاب و عفاف


معرفی کتاب در حوزه حجاب و عفاف

این کتاب‌ها همه جزو آثار خواندنی و جذابی هستند که یا به تازگی منتشر شده‌اند و یا به واسطه تجدید چاپ‌های مجدد نسخه جدیدی از آن‌ها به بازار آمده است.

به گزارش زنان خبر، معرفی کتاب در حوزه عفاف و حجاب

شاخه طوبی فرشته مرادی این کتاب گزیده‌ای از بیانات رهبر معظم انقلاب در خصوص مسائل مربوط به زن و حجاب و جامع است. در این مجموعه دیدگاه‌های رهبری در خصوص ویژگی‌های زن مسلمان و نقدهای ایشان در باره ی مسئله زن در تمدن غرب و افراط و تفریط‌های مربوط به دیدگاه‌های عرفی در جامعه نسبت به مسائل مربوط به زن و حجاب گردآوری شده است.
حجاب چرا؟ امین کشوری کتاب «حجاب چرا؟»، به طرح کلی شبهاتی درباره حجاب پرداخته و با رویکردی دینی، سعی در ارایه پاسخ های مناسب به شبهات مذکور را دارد.
انقلاب ژاکت های دگمه دار رقیه رودسرایی این کتاب مصور در عین کم حجم بودن، مطالبی بسیار ارزشمند و عمیقی را درباره دلایل ایجاد موج حجاب‌خواهی در غرب بیان می‌کند.
حکایت کشف حجاب مجموعه نویسندگان این کتاب در کنار طرح چگونگی شکل‌گیری طرح کشف حجاب رضاخانی به شرح خاطرات برخی از افراد حاضر در واقعه گوهرشاد و مقایسه حجاب از دیدگاه اسلام و غرب می‌پردازد.
حجاب بی‌حجاب محمدرضا زائری مخاطب اصلی این کتاب بیشتر از بانوان فعالین فرهنگی هستند و نویسنده در آن تلاش کرده تا مسائلی را برای فعالین این حوزه طرح کند.
مساله حجاب در غرب علی غلامی این کتاب با هدف بررسی حقوقی ـ جامعه شناختی از مسئله حجاب در غرب به رشته تحریر درآمده و در آن ضمن تبیین مفهوم حجاب به سیر تطور آن در غرب پرداخته است.
زن روز الهام یوسفی این کتاب گزارشی کوتاه از کشف حجاب رضاخانی می باشد که در قالب مطالبی کوتاه به بررسی روند این واقعه اسفبار و نحوه انجام آن می پردازد.
عطر فرشته محسن نصری عطر فرشته با رویکردی جامعه شناختی از کارکردهای حجاب در مفهوم جامع آن در عرصه فرهنگی، اجتماعی، اقتصادی و سیاسی سخن گفته است و در آن به طرح موضوعاتی همچون مفهوم شناسی و گونه‌شناسی حجاب پرداخته شده است.
از گشت ارشاد تا چادر المیرا ابوالفضل اقبالی در این نوشتار سعی شده است ضرورت حفظ حجاب و احکام شرعی آن و نیز آثار و برکات فردی و اجتماعی آن در قالب داستان بیان شده و وضعیت حجاب و عفاف بانوان ایرانی در عصر کنونی به تصویر کشیده شده و مشکلات زنان عفیف در این زمینه منعکس گردد.
چی شد چادری شدم؟ عالیا نراقی عراقی این اثر بخشی از مجموعه خاطراتی است که به فراخوان یک وبلاگ برای ارسال خاطرات از نحوه چادری شدن خود، جواب مثبت داده بودند.
انتهای متن/*

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گوناگون

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دانلود آهنگ سید علی موسوی بی قرار