8 خوردنی طبیعی و عالی برای درمان گلودرد در خانه


اگر احساس ناخوشایندی در گلوی خود دارید، ممکن است گلوی تان ملتهب یا آلوده به میکروب یا ویروس شده باشد، به جای خوردن غاهای نامناسب و مسکن ها شیمیایی چرا خود را به جای غذای نرم و تسکین دهنده مسلح نکنید؟

به گزارش سایت طلا، گزینه های غذایی زیادی برای کاهش درد و ناراحتی در گلو وجود دارد اما ما در این مطلب بهترین ها را به شما معرفی می کنیم که هم همگان به آین غذاها دسترسی دارند و هم باب میل اکثریت مردم هستند. با ما همراه باشید.


1-شیر
اگر گلودرد دارید ، خوردن غذا قطعا کار دشواری است ، این بدان معنی است که خطر کمبود آب بدن و حتی بدتر شدن وضعیت بیماری تان هم وجود دارد، با این وضعیت نگهداری از آب باقیمانده در بدن تان کار دشواری خواهد بود. می توانید در این وضعیت نوشیدن شیر را امتحان کنید، شیر به شما کمک می کند در حالی که از خوردن متنفر هستید آهسته بمانید، بهترین قسمت این است که به شما کمک می کند احساس آرامش کنید و این یک نعمت است وقتی می خواهید غذا بخورید.

8 خوردنی طبیعی و عالی برای درمان گلودرد در خانه

2-ماکارونی
اگر احساس گلو درد دارید و مجبورید منوی غذایی خود را محدود کنید، ماکارونی را در این منو بگنجانید. ماکارونی ، با بافت نرم و باشکوه خود ، برای روزهایی که گزینه های محدودی دارید ، بسیار عالی خواهد بود. بهترین قسمت این است که صدها شکل ماکارونی در بازار وجود دارد. تا زمانی که این غذا را بدون سس های مضر و چرب مصرف کنید و به سراغ ماکارونی خالی بروید می توانید از فواید این غذا در درمان گلودرد بهره کافی را ببرید.


3-جو دوسر
جو دوسر یک گزینه مناسب برای صبحانه است ، اما وقتی گلو درد دارید ، بهانه ای دارید که آن را علاوه بر صبحانه ، در وعده های ناهار و شام هم مصرف کنید. جو دوسر باعث گرم و نرم شدن گلوی شما می شوند، اضافه کردن عسل به این خوردنی می تواند هم خوشمزه تر و هم تاثیر آن بر گلودرد را افزایش دهد. بهترین نکته در مورد جو دوسر ، جدا از اینکه چقدر تسکین دهنده گلو درد است می تواند به افزایش مدت زمان سیری شما هم کمک کند.

4- دسرهای لبنی
دسرهای لبنی با پایه ژلاتین و موس می توانند گزینه های بسیار خوبی برای از بین بردن حرارت ناشی از گلودرد در گلو خود باشند. نه تنها آنها خوشمزه هستند ، بلکه نرم و خنک هم هستند .

5-ماست
اگر احساس می کنید که گلو درد دارید پس خیلی از طعم و مزه ها را متوجه نخواهید شد ، اما می توانید با یک پیاده روی کوتاه در راهرو لبنیات فروشگاه های مواد غذایی طعم های زیادی را برای ماست ببینید، می توانید ماست طبیعی یا بطری هایی را با تکه های میوه یا حتی طعم دهنده هایی مانند شکلات ، موز و کارامل وجود دارد را انتخاب کنید. اگر می خواهید از سلامتی خود مراقبت کنید ، از انواع بدون چربی که دارای ارزش غذایی بیشتری است و قند کمتری است، استفاده کنید.

6-سیب زمینی پوره شده
اگر در زمان گلودرد از خوردن سیب زمینی سرخ شدخ محروم هستید زیرا بلع آن سخت است، بهترین چیزی که می توانید جایگزینش کنید، سیب زمینی پوره خواهد بود. در حالی که با افزودن خامه و کره مقداری از ارزش غذایی خود را از دست می دهد اما وجود خامه می تواند شادابی را در زمان بیماری به شما بدهد.


7-سوپ ها
سوپ معمولاً یک غذای زمستانی است ، اما در صورت وجود گلودرد ، می تواند تا زمانی که شما به آن نیاز دارید تبدیل به غذای روزمره شما شود. سوپ نرم و صاف با سبزیجات دلچسب ویتامین ها و مواد معدنی لازم را برای بهتر شدن فراهم می کند.

نکته جالب تر اینکه ، وقتی سوپ مرغ می خورید ، از خواص ضد التهابی بهره مند می شوید که می تواند زودتر از موعد بهبودی گلودرد شما را بهبود بخشد!

8 خوردنی طبیعی و عالی برای درمان گلودرد در خانه

8-تخم مرغ
حتی کسانی که هیچ آشنایی با آشپزی ندارند براحتی می توانند تخم مرغ درست کنند . تخم مرغ غذایی خوشمزه ، در دسترس ، مقرون به صرفه یکی از گزینه های عالی برای تسکین گلودرد مفید هستند. با این حال ، در کمال تعجب ، مزایا به همین جا ختم نمی شوند. یک تخم مرغ حاوی مقدار قابل توجهی ویتامین ها و مواد معدنی مانند A ، B5 ، و B2 و همچنین روی ، پروتئین و چربی سالم است. در آخر خواهید دید که علائم بیماری بسیار سریعتر از آنچه فکر می کنید ممکن است از بین رفته باشند.


نتیجه
هنگامی که از گلو درد رنج می برید ، می توانید احساس بدبختی ، ناراحتی و دردهای زیادی کنیدبه جای این درد و ناراحتی را با مصرف غذاهای نامناسب بیشتر کنید می توانید با خوردن یکی از غذاهای موجود در این لیست روند بهبود خود سرعت ببخشید.

پیدا کردن غذاهای خوشمزه ، نرم و مغذی می تواند سخت باشد ، اما غیرممکن نیست. ممکن است این غذاهایی که در زمان بیماری می خورید به بخشی از رژیم غذایی روزمره شما پس از گلودرد تبدیل شود.

سایر خبر های مفید در 3 روز گذشته

با این ده غذا پیر نخواهید شد | 102.8 هزار بدهی ۱۱ میلیارد دلاری ایران/۴.۷ میلیارد دلار سررسید شد | 30.1 هزار سرمایه‌گذاری در صندوقهای ETF طلا رکورد زد | 57.1 هزار چطور ماهی را مزه‌دار کنیم؟ | 17.8 هزار افزایش قیمت طلا تازه شروع شده یا به پایان خود رسیده است؟ | 22.1 هزار

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه ارز و طلا

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


40 عکس نقاشی دخترانه جدید، ساده، زیبا، فانتزی و آسان برای پروفایل