945 مورد بازرسی طرح طاها در کردستان انجام شد


 945 مورد بازرسی طرح طاها در کردستان انجام شد

سنندج - ایرنا - مدیرکل استاندارد کردستان گفت: در اجرای طرح طاها (طرح اجرای هماهنگ استاندارد)، طی سه ماهه نخست امسال 945 مورد بازرسی از مراکز عرضه و توزیع کالا در این استان انجام شد.

ژیلا یزدانی روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: از ابتدای امسال تا پایان خرداد ماه ۹۴۵ مورد بازرسی و ۴۱ مورد آزمون در راستای اجرای طرح طاها در استان انجام شده است.

وی اضافه کرد: طی سال گذشته هم هشت هزار و ۴۶۹ مورد بازرسی و ۱۸۶ مورد آزمون طرح طاها در سطح استان انجام شده بود.

مدیرکل استاندارد کردستان از انجام ۷۱ گشت مشترک طی سه ماهه امسال در این استان خبرداد و اضافه کرد: در این مدت ۲۱۴ مورد بازرسی فنی از واحدهای تولیدی، خدماتی و آزمایشگاهی و آسانسور و شهربازی استان صورت گرفته است.

یزدانی افزود: از دیگر اقدامات انجام شده در این مدت شامل ۲۷۵ مورد تعیین ماهیت کالاهای صادراتی، ۵۳۲ مورد ارزیابی انطباق کالاهای صادراتی، ۲۸ مورد تعیین ماهیت کالاهای وارداتی و ۲۲ مورد ارزیابی انطباق کالاهای وارداتی است.

طرح طاها مخفف (طرح اجرای هماهنگ استاندارد) است که به منظور انجام هماهنگ وظایف قانونی سازمان ملی استاندارد برای شناسایی و استانداردسازی واحدهای تولیدی مشمول مقررات استانداردهای اجباری، ارتقای سطح کیفی فرآورده‌ها در راستای تامین ایمنی و سلامت جامعه، اعتماد سازی و توجه عموم به علامت استاندارد ایران و جلوگیری از تولید و عرضه کالای با کیفیت پایین اجرا می‌شود.

در حال حاضر ۳۵۴ واحد تولیدی فعال در استان کردستان زیر پوشش استاندارد است.


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


متن تبریک تولد نوزاد | گلچین زیباترین متن تبریک تولد نوزاد پسر و دختر