کشف محموله 1.5 تنی موادمخدر در عملیات مشترک با پلیس سیستان و بلوچستان‌


کشف محموله 1.5 تنی موادمخدر در عملیات مشترک با پلیس سیستان و بلوچستان‌

فرمانده انتظامی استان سمنان از کشف بیش از یک تن و 491 کیلوگرم موادمخدر در عملیات مشترک با پلیس سیستان و بلوچستان پس از 3 ساعت درگیری مسلحانه با سوداگران مرگ خبرداد.

سردار عبداله حسنی ۲۳ تیرماه در گفت‌وگو با خبرنگاان اظهار کرد: با تلاش و پیگیری های اطلاعاتی ماموران عملیات ویژه پلیس مبارزه با موادمخدر استان سرنخ‌هایی از انتقال محموله بزرگ موادمخدر توسط اعضای یک باند مسلح از شرق به مناطق مرکزی و پایتخت کشور به دست آمد.

وی افزود: پس از اقدامات اطلاعاتی گسترده و شبانه روزی بر روی فعالیت‌های اعضای این باند مشخص شد این انتقال در قالب یک کاروان و با اسکورت چند خودرو مسلح انجام می‌شود.

فرمانده انتظامی سمنان خاطرنشان کرد: در همین راستا و پس از برگزاری نشست‌ها و جلسات متعدد کارشناسی و بررسی تمامی جوانب امر، هماهنگی‌های لازم با پلیس سیستان و بلوچستان برای اجرای عملیات منسجم و مقتدرانه نیز به عمل آمد.

به گفته سردار حسنی، با آغاز عملیات و هدایت لحظه به لحظه اطلاعاتی از سوی پلیس مبارزه با موادمخدر استان سمنان، زانتیای حامل بار در محور خاش ـ ایرانشهر شناسایی و دستور ایست پلیس به خودرو مورد نظر صادر شد.

فرمانده انتظامی استان سمنان از فرار راننده زانتیا از صحنه و اجرای طرح مهار و تعقیب و گریز خبرداد و افزود: خودرو پس از طی مسافتی متوقف شد که در همین حین سرنشینان آن به سوی ماموران پلیس تیراندازی می کنند و درگیری مسلحانه با قاچاقچیان موادمخدر آغاز می‌شود.

سردار حسنی گفت: آتش پرحجم ماموران پلیس در این درگیری ۳ ساعته، سوداگران مرگ را مجبور به آتش زدن خودرو و فرار از صحنه عملیات می‌کند.

وی از مهار آتش توسط ماموران پلیس و کشف یک تن و ۴۰۰ کیلو سوخته تریاک و ۹۱ و نیم کیلو تریاک از خودرو خبرداد و گفت: در این عملیات یکی از قاچاقچیان نیز در صحنه درگیری، دستگیر شد.

این مقام انتظامی با اشاره به اشراف اطلاعاتی کامل و مطلوب بر تحرکات و اقدامات قاچاقچیان حرفه ای موادمخدر تصریح کرد: هماهنگی درون سازمانی بین بخش های مختلف ناجا در مقابله و مبارزه موثر و همه جانبه با سوداگران مرگ در اوج خود قراردارد.

فرمانده انتظامی استان سمنان به عموم مردم اطمینان خاطر داد: ماموران جان بر کف ناجا از هیچ تلاش و کوششی برای برقراری امنیت و آرامش هموطنان خود دریغ نمی کنند.

به گزارش ایسنا به نقل از معاونت اجتماعی نیروی انتظامی استان سمنان فرمانده انتظامی استان یک روز پیش از این نیز از اجرای عملیات مشترک دیگری با پلیس سیستان و بلوچستان و کشف ۵۱۰ کیلو تریاک در شهرستان دلگان خبر داد.

سردار حسنی ادامه داد:: در پی اقدامات اطلاعاتی ماموران عملیات ویژه پلیس مبارزه با مواد مخدر فرماندهی انتظامی استان سمنان مشخص شد یکی از قاچاقچیان سودای انتقال یک محموله بزرگ به مرکز کشور و در نهایت پایتخت را در سر دارد.

وی در همین خصوص به انجام هماهنگی های لازم با پلیس سیستان و بلوچستان اشاره و تصریح کرد: با هدایت لحظه به لحظه اطلاعاتی صورت گرفته، محل دپوی این محموله در یکی از روستاهای شهرستان دلگان شناسایی شد.

این مقام انتظامی از اقدام ضربتی و منسجم و بازرسی ماموران از محل مورد نظر خبرداد و افزود: ماموران در این عملیات ۵۱۰ کیلو تریاک کشف کردند.

فرمانده انتظامی استان سمنان با اعلام دستگیری یکی از عاملان اصلی قاچاق موادمخدر در مناطق شرقی کشور از توقیف یک دستگاه سواری پژو ۴۰۵ نیز خبرداد و گفت: مقابله و مبارزه پلیس با سوداگران مرگ تعطیل بردار نیست.

انتهای پیام

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه سمنان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دانلود کتاب کار دیکته شب اول ابتدایی - کتاب گاج